• یکشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-42289

کلاهبرداری روی دیوار/ پلیس هشدار داد

کلاهبرداری روی دیوار/ پلیس هشدار داد
سرپرست پلیس فتا قزوین از یک مورد کلاهبرداری در سایت دیوار با ترفند فروش خودرو ارزان‌قیمت خبر داد و گفت: ارائه اطلاعات حساب از سوی فروشنده نباید موجب اعتماد شما شود زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوءاستفاده قرارگرفته باشد.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین، سرهنگ محمدعلی فرهودی سرپرست پلیس فتا قزوین در تشریح این خبر اظهار کرد: شخصی ضمن در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و ادعا کرد از وی مبلغ ۴۵ میلیون ریال از طریق سایت دیوار کلاهبرداری شده است، در این خصوص موضوع به‌طور ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در سایت دیوار آگهی فروش خودرو را مشاهده و با توجه به قیمت مناسب آن مبلغ ۴۵ میلیون ریال به‌عنوان بیعانه به شماره‌حساب اعلامی فرد کلاهبردار واریز کرده و پس از پرداخت پول با تماس‌های بعدی شاکی کسی جوابگو نبوده است.

سرپرست پلیس فتا استان قزوین یادآور شد: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، متهم شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

فرهودی در توصیه به شهروندان گفت: قبل از اطمینان به صحت اطلاعات ارائه‌شده فروشنده، اقدام به واریز وجه نکنید و حتی‌الامکان ارتباطات و خریدوفروش‌ها را به‌صورت حضوری انجام دهید و از افرادی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری آن‌ها پیش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خرید، کالا را با دقت موردبررسی قرار دهید.

وی ادامه داد: ارائه اطلاعات حساب از سوی فروشنده نباید موجب اعتماد شما شود زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوءاستفاده قرارگرفته باشد و تحت هیچ عنوان پیش از دریافت کالا هزینه‌ای پرداخت نکنید.

سرپرست پلیس فتا استان قزوین از شهروندان درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha