• چهارشنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۸ / ۱۷:۴۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-42370

نماینده قزوین در مجلس:

اپراتورها به سمت RCS پیش بروند

اپراتورها به سمت RCS پیش بروند
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: پیام‌رسان‌ها و اپراتورهای جهان به سمت سرویس RCS می‌روند و دیگر SMS و MMS از رده خارج می‌شود، پیام‌رسان‌های داخلی نیز باید به این سمت حرکت کنند.
 
به گزارش ایسنا منطقه قزوین، سیده حمیده زرآبادی در شورای اداری استان قزوین که امروز در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: اپراتورهای داخلی همچنان از SMS و RSS درزمینهٔ پیام‌رسانی استفاده می‌کنند درحالی‌که این فناوری‌ها قدیمی شده و اپراتورها از فناوری جدید در این زمینه بهره‌مند شده‌اند که ما نیز باید به سمت آن‌ها برویم.

وی افزود: سند الزامات شبکه ملی اطلاعات یکی از اسناد بالادستی است که توسط شورای عالی فضای مجازی تهیه و ابلاغ‌شده است که شش محور وظایف ارتباطات را مطرح کرده است، اما در خصوص آمار ارائه‌شده ابهاماتی وجود دارد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در متن سند بیان‌شده طراحی، تعاریف ارائه ساختار فنی و ارتباطی، توسعه و اجرا، باید ابهامات وجود دارد که باید توسط شورای عالی فضای مجازی موردبررسی و نظارت قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در این سند بر استفاده از ظرفیت داخلی تأکید شده است و می‌گویند 90 درصد وعده‌ها محقق شده است، این در حالی است که شرکت‌های تأمین‌کننده پروژه‌های کلان همچنان خارجی هستند و از ظرفیت شرکت‌های ایرانی استفاده‌نشده است.

زرآبادی یادآور شد: باید بر اساس چشم‌اندازهای شبکه ملی اطلاعات در این عرصه بستر و فضای لازم را برای حضور شرکت‌های داخلی فراهم کنیم و شاخص‌ها و سنجش‌های قابل ارزیابی ارائه دهیم. در حال حاضر یکی از مشکلات عدم وجود شاخص کمی است.

وی با اشاره به فیلترینگ تأکید کرد: در این خصوص نیز آمار زیادی مطرح‌شده است اما با توجه به هزینه‌هایی که نظام در این رابطه داده و برخی نارضایتی‌های عمومی باید دید که تا چه میزان به اهداف تعیین‌شده در این خصوص دست پیداکرده‌ایم و تا چه میزان پیام‌رسان‌های داخلی تقویت و گسترش‌یافته‌اند.
 
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مبارزه با فساد را همه قبول داریم و تلاش داریم محقق شود اما راه مناسبی برای آن در نظر گرفته نشده است، ازنظر ساختاری و دیدگاهی مشکلاتی وجود دارد.

وی تأکید کرد: گویا مدیرانی که کارهای خارج از عرف انجام می‌دهند مانند نرم‌افزارهایی که امکانات بیشتری در اختیار ما قرار می‌دهند از جذابیت بیشتری برخوردار هستند، بخش نظارتی و قضایی در برخورد با فساد باید به‌صورت جدی وارد شود.

زرآبادی خاطرنشان کرد: مطرح کردن موضوعی که اثبات نشده نیز بازی با آبرو و خانواده فرد است و تأثیرات آن در زندگی شخصی و اجتماعی فرد بسیار زیاد است، علی‌رغم مبارزه با فساد چگونگی اعلام این موارد نیز حائز اهمیت است.

فضای مجازی است دستاورد ارزشمند انقلاب است

 داوود محمدی نظام اسلامی دستاوردهای درخشانی در طول ۴۰ سال گذشته داشته است ولی گاهی سیاه نمایی شده و حق مطلب در خصوص این دستاوردها ادا نمی‌شود، ازجمله این عرصه‌ها، فضای مجازی است که به دستاوردهای ارزشمندی در این حوزه دست‌یافته‌ایم.

وی افزود: قدرت امنیتی ما نیز دستاورد خوبی است که نشانه آن سرنگون شدن پهباد جاسوسی توسط جمهوری اسلامی است که از سوی تمام دنیا تحسین شد، ایران این توانایی را دارد که از هزار پایی چنین اقدامی را انجام دهد این اتفاق در خصوص پهبادی رخ داد که فکر می‌کردند رادار گریز است و امکان هدف قرار دادن آن نیست و با توجه به این امر نگاه دنیا به ما تغییر کرد.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما دستاوردهای خوبی در حوزه‌های مختلفی داشتیم اما در حوزه اقتصاد و کسب‌وکار بی‌دقتی کردیم، باید در این حوزه به فرمایشات رهبری توجه می‌کردیم، در مابقی حوزه‌ها وضعیت مثال‌زدنی در دنیاداریم و برای همین است توانسته‌ایم سرپا ایستاده و به همه ابرقدرت‌ها نه بگوییم.

وی عنوان کرد: امروز در حوزه قدرت نرم، نظام ما به جایگاه مطلوبی رسیده و باید از ظرفیت‌های بومی بهره‌گیری شود تا از نیاز به خارج از کشور بی‌نیاز شویم، امروز حرکت به سمت دولت الکترونیک باید سرعت بیشتری بگیرد.

 محمدی یادآور شد: مهم‌ترین راه مقابله با فساد شفاف‌سازی است باید لغزندگی را از بین ببریم، ما اگر لغزندگی‌ها را از بین نبریم امکان سرخوردن افراد وجود دارد با از بین بردن لغزش‌ها می‌توانیم با فساد مقابله کنیم.

وی تأکید کرد: باید به این سمت حرکت کنیم که دولت الکترونیک را پیاده کنیم و در فضای مجازی دست برتر باشیم، باید از ظرفیت‌های داخلی بیشترین استفاده را ببریم چراکه روزآمدی نظام به این امر گره‌خورده است.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha