• یکشنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-42396

خیابان فرعی «طباخ حسینی» بازگشایی می‌شود

خیابان فرعی «طباخ حسینی» بازگشایی می‌شود
رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای شهر قزوین گفت: با بازگشایی کوچه طباخ حسینی و اتصال آن به خیابان تبریز حجم بار ترافیک از سعدی به بازار، از بازار به مولوی و از مولوی به شهید انصاری کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، احد چگینی در صحن علنی شورای شهر قزوین گفت: بازگشایی معابری که قابلیت دارند جایگزین برخی از محورهای شلوغ شهر بشوند یکی از مسائلی است که در اولویت کار شورای پنجم قرار دارد.

وی افزود: خیابان سعدی جنوبی حدفاصل نظام وفا به بازار و خیابان نواب (از چهارراه راهنمایی به سمت نظام وفا) دو خیابان پرتردد هستند، وسط این دو خیابان در طرح تفضیلی یک کوچه به عرض 16 متر داریم با عنوان کوچه شهید طباخ حسینی که عرض آن برابر با عرض خیابان تبریز است.

این عضو شورا یادآور شد: اگر بتوانیم طباخ حسینی را بازگشایی کنیم می‌تواند جایگزینی برای انتقال بار ترافیکی محدوده سعدی به بازار، بازار به مولوی و مولوی به شهید انصاری باشد، چراکه خیابان تبریز در حال حاضر باز است و اگر طباخ حسینی را به این خیابان بازکنیم به بار ترافیکی در این محدوده شلوغ کمک می‌کند.

وی تأکید کرد: بخش عمده این محور تا دبیرستان شهید جمشیدبیگی بازگشایی‌شده و به کوچه فرامرزی نیز دسترسی داریم، انتهای مسیر به گاراژ اسلامی برخورد می‌کند اگر با این گاراژ توافق بشود این خیابان بازگشایی می‌شود و می‌توانیم استفاده بهینه کنیم.

چگینی تأکید کرد: بخش عمده محور تملک شده است، آنچه از طباخ حسینی تا گاراژ اسلامی تملک شده مشخص است و باقی‌مانده نیز باید تملک شود، یکی از پلاک‌های این محور 32 متر است و با توجه به‌قرار گرفتن وضعیت پلاک شهرداری سه سهم آن را قبلاً شهرداری خریداری کرده است و باقی را نیز باید تملک کنیم.

 امنیت را در پل‌های عابر پیاده را برقرار کنیم

زهرا یوسفی عضو شورای شهر قزوین نیز در ادامه این جلسه با اشاره به تبلیغات گسترده روی پل‌های هوایی، تصریح کرد: مسئولان شهرداری قزوین در جهت برداشتن تابلوهای تبلیغاتی در پل‌های عابر پیاده اقدام کنند تا امنیت کامل در این پل‌ها ایجاد شود.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که در پل عابر پیاده تهران به وجود آمده شهرداری این شهر تابلوهای تبلیغاتی در سطح پل‌های عابر پیاده را جمع‌آوری کرده است، مسئولان شهرداری قزوین نیز می‌توانند تابلوهای تبلیغاتی را در نیمه بالای پل قرار دهند تا دید مشخصی از پل عابر پیاده وجود داشته باشد.

مهدیه‌سادات قافله‌باشی نیز تأکید کرد: پل‌های عابر پیاده خیابان ولیعصر از دو طرف با تابلوهای تبلیغاتی پوشیده شده است و همین موضوع آسیب‌های اجتماعی مختلفی را به همراه دارد، ایجاد امنیت و از بین بردن آسیب‌های اجتماعی در پل‌های عابر پیاده ضروری است بنابراین مسئولان شهرداری باید تدبیری بیندیشند حتی م توان تبلیغات را ازیک‌طرف پل حذف کرد.

حکمت الله داوودی رئیس شورای شهر قزوین نیز خاطرنشان کرد: در گام اول روشنایی پل‌ها باید ساماندهی شود، اما نصب دوربین در پل‌های عابر پیاده باید موردبررسی قرار بگیرد و در صورت نیاز اقدام به این کار شود، همچنین با برداشتن تابلوهای تبلیغاتی ازیک‌طرف پل می‌توان امنیت را در پل‌های عابر پیاده ایجاد و از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کرد .
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha