• پنجشنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۸ / ۲۲:۲۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-42430
  • خبرنگار : 50064

افتتاح اولین مرکز حمایت از کودکان کار در تاكستان

افتتاح اولین مرکز حمایت از کودکان کار در تاكستان
به مناسبت هفته بهزیستی اولین مؤسسه حمایت از کودکان کار و خیابان با عنوان مؤسسه چتر خانواده مهربانی در شهر تاکستان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، به مناسبت هفته بهزیستی با حضور مسئولان استانی و شهرستان تاكستان اولین مؤسسه حمایت از کودکان کار و خیابان امروز در تاكستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین در اين مراسم گفت: هدف از راه‌اندازی این‌گونه مراکز براي پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در راستای تحقق آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابانی است.

وی ادامه داد: برای حمایت از کودکان کار در معابر و چهار راه‌ها بهترین روش به‌جای ترحم و دلسوزی ارائهٔ بسته‌های تغذیه‌ای مناسب و اهدای محصولات فرهنگی است.

علیرضا وارثی مدیرکل امور بهزیستی استان قزوین نيز با تأکید بر برنامه‌های شناسایی و ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: ۱۸ دستگاه متولی ساماندهی کودکان کار و خیاباني، کودکان مهاجر و اتباع کشورهای خارجی، کودکان طلاق و اعتیاد، بد سرپرست و بی‌سرپرست و خانواده‌های دچار فقر فرهنگی و اقتصادی فعالیت می‌کنند.

بهمن طاهرخانی نماينده مردم تاكستان در مجلس هم در اين مراسم اظهار کرد: فعالیت زنان و کودکان کار در معابر، خیابان‌ها و کارگاه‌های حاشیه‌ای و بدون مجوز از گذشته تاکنون در حیات اجتماعی جامعه موجب رواج بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جبران‌ناپذیر شده است.

طاهرخانی ادامه داد: امیدواریم با گسترش چنین مراکزی در حمایت از این نوع کودکان بتوان در تمام زمینه‌ها ازجمله مددکاری اجتماعی، آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری، مشکلات را تقلیل داد.

به گزارش ايسنا به مناسبت هفته بهزيستی چندين طرح و پروژه خدماتی و حمايتی از جمله افتتاح مسكن مددجويی، افتتاح مركز بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مخدر، افتتاح مركز نگهداری و توان‌بخشی شبانه‌روزی معلولين دختر بالای 14 سال و افتتاح پروژه عمرانی تعميرات اساسی مركز نگهداری و توان‌بخشی معلولين پسر بالای 12 سال با اعتباری بالغ بر 400 ميليون تومان صورت گرفت.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha