• شنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-42434

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

سرگرمی‌های بومی برای معلولان طراحی شود

سرگرمی‌های بومی برای معلولان طراحی شود
نماینده ولی‌فقیه در قزوین گفت: ایجاد سرگرمی و تقویت روحیه معلولان باید به‌صورت ویژه موردتوجه قرار بگیرد در این میان سرگرمی‌های بومی مطابق بافرهنگ اسلامی برای معلولان طراحی شود.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با مدیران بهزیستی که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، تصریح کرد: خدمت به جامعه هدف بهزیستی خدمتی از جنس محبوبیت و کرامت است که باید قدردان این نعمت باشید، مدیرکل بهزیستی قزوین با نگاهی پدرانه و عاطفه محور مشغول به فعالیت است که نشان از دغدغه مهم اجتماعی ایشان دارد.

وی افزود: در رفع مشکلات و ایجاد اشتغال باید از مسئولین مطالبه‌گری داشته باشیم، سایر دستگاه‌های دولتی اگر مسئولیت خودشان را به‌درستی انجام دهند بار بهزیستی به‌ویژه در حوزه اشتغال نیز سبک می‌شود، از طرفی باید به تمام ابعاد زندگی جامعه هدف بهزیستی توجه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین اظهار کرد: این که جامعه هدف ما در نیازهای اولیه مادی، زندگی عادی و تحصیلات مشکلی نداشته باشند دغدغه خوبی است اما باید توجه داشت که نیازهای جامعه هدف سه قسمت مادی، فرهنگی و معنوی دارد.

وی افزود: در گام اول باید افراد نیازمند امداد را شناسایی و مشکلات اولیه را رفع کنیم، گام بعدی توجه به ارتقا فرهنگ و تحصیلات جامعه هدف است، اما آنچه اهمیت دارد و نباید نادیده گرفته شود، استفاده از ظرفیت‌های قرآنی برای تقویت روحیه معنوی جامعه هدف است.

عابدینی خاطرنشان کرد: ایجاد سرگرمی و تقویت روحیه افراد دارای معلولیت باید به‌صورت ویژه موردتوجه قرار بگیرد، در حال حاضر برخی از کشورها برای معلولین و جامعه هدف بهزیستی سرگرمی‌ها و موسیقی‌های خاصی طراحی کردند که بافرهنگ اسلامی ما همخوانی ندارند.

وی تأکید کرد: سرگرمی‌های غربی با ما سازگار نیستند و باید بومی‌سازی این سرگرمی و خدماتی صورت بگیرد، سرگرمی‌ها باید به گونه‌ای باشند که با مجموع فرهنگ ما همخوانی داشته باشد، برای ایجاد سرگرمی‌های بومی و فضاسازی‌ها می‌توان از سرمایه‌های معنوی موجود از جمله قرآن استفاده کنیم،

نماینده ولی‌فقیه در قزوین تصریح کرد: توصیه‌های نماز و قرآن باید موردتوجه قرار بگیرد و معارف دینی را استخراج‌کنیم، برای مثال در خصوص روشندلان قرآن همواره بر بصر توصیه می‌کند، باید توجه داشت که چشم ابزار موقتی است اما بصر ابزار ملکوتی است.

وی تأکید کرد: اهتمام مالی، اهتمام فرهنگی و اهتمام دینی و معنوی باید در کنار هم قرار بگیرند، اما ارتقا روحیه دینی و معنوی شخصیت را ثبات می‌بخشد و باید موردتوجه قرار بگیرد.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha