• سه‌شنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-42591

رئیس کمسیون معماری شورای شهر قزوین:

ظرفیت مدیریتی «درافشان» برای شهرداری جذاب است

ظرفیت مدیریتی «درافشان» برای شهرداری جذاب است
رئیس کمسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قزوین گفت: نگاه ما یک‌بعدی نیست و ظرفیت مدیریتی درافشان برای کل بدنه شهرداری جذابیت دارد، توجه کنیم که تضارب آرا در شورای شهر قشنگ است و باید به اختلاف‌سلیقه با رعایت اخلاق احترام بگذاریم.

سعید دقیقی، رئیس کمسیون معماری و شهرسازی  شورای شهر قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، با اشاره به پذیرش استعفای شهردار توسط شورای شهر قزوین، گفت: علی صفری در مباحث جاری شهرداری عملکرد خوبی داشت به‌طوری‌که طی این مدت در هیچ زمانی برای پرداخت حقوق و هزینه‌های جاری مشکلی نداشتیم، همچنین چندین پروژه کوچک‌مقیاس و چند پروژه بزرگ‌مقیاس در حال کار و افتتاح است.

وی افزود: شرایط به‌گونه‌ای بود که صفری تمایل به ادامه همکاری نداشت و علاقه‌مند به صحبت در مورد علت استعفای خود نیز نبود، ما نیز به خواسته وی احترام گذاشتیم و با استعفای ایشان موافقت کردیم، وقتی فردی به خاطر مشکلات شخصی تمایلی به همکاری نداشته باشد اصرار فایده ندارد چراکه برای اداره شهرداری انرژی نیاز است.

به دلایل حقوقی و قراردادی گزینه اصلی اصلاحطلبان حذف شد

این عضو شورا با اشاره به انتخاب سرپرست شهرداری، اظهار کرد: در نبود شهردار برای این‌که شهر در حالت بایکوت قرار نگیرد باید بلافاصله یک نفر را انتخاب می‌کردیم، برای انتخاب سرپرست گزینه‌های متعددی مطرح بود که اکثریت شورا «محمد درافشانی» را به‌عنوان فردی که طی دو سال گذشته دارای رزومه خوبی در شهرداری بود را به‌عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کردند.

وی تأکید کرد: گزینه‌های دیگر در حال حاضر به‌عنوان مدیران فعال شهرداری مشغول به کار هستند، تاکنون «محمد علمی» در مسائل عمرانی، «تقی مجابی» در مسائل مالی و «کاظمی» در خدمات شهری موفق عمل کردند و اگر این افراد به‌عنوان سرپرست انتخاب می‌شدند در حوزه‌های مربوط به آن‌ها با مشکل روبه‌رو می‌شدیم، این افراد در پست فعلی خود می‌توانند خدمات شایسته‌ای ارائه دهند.

دقیقی عنوان کرد: یکی دیگر از گزینه‌ها آقای ترابی بود، اما قرارداد ایشان به‌عنوان نیروی رسمی نبود و نمی‌توانستیم به‌عنوان سرپرست انتخاب کنیم، برای اینکه انتخاب ما در آینده به دلایل حقوقی و قراردادی دچار مشکل نشود، مجبور شدیم فرد دیگری را انتخاب کنیم.

ترک صحن شورا بی‌احترامی به رأی مردم است

وی بیان کرد: اینکه صحن شورا را ترک کنیم و رأی ندهیم درست نیست، مردم ما را انتخاب کردند که در صورت موافقت یا مخالفت در شرایط حساس رأی بدهیم، نظر یکی از اعضای شورای این بود که گزینه انتخابی سلیقه همه اعضا نبوده و جلسه را ترک کنیم درحالی‌که این نگاه درستی نیست.

وی تأکید کرد: «درافشان» فردی باتجربه، پاک دست، اصیل قزوینی و درستکار است که مدیریت خوبی دارد، اگر کسی معتقد است گزینه خوبی نیست ما به نظرشان احترام می‌گذاریم اما توجه کنید که این گزینه با حداکثر آرا انتخاب‌شده و این‌که بگویند ما این گزینه را نمی‌خواستیم درست نیست.

انتخاب بدون اجبار با اکثریت آرا صورت گرفت

این عضو شورا بیان کرد: گزینه خودم نیز فرد دیگری بود که با توجه به بررسی شرایط و رأی اکثریت «درافشان» را انتخاب کردم، اگرچه این گزینه دارای سابقه اصلاح‌طلبی است و فعالیت سیاسی انجام داده است اما شرافت وی زبانزد کل شهر قزوین است و انتخاب بدون اجبار با اکثریت آرا صورت گرفت.

وی بیان کرد: پنج عضو شورا که عضو فراکسیون هستند به درافشان رأی دادند، اتفاقاتی پشت‌صحنه افتاد؛ بعضی از افراد که در فراکسیون اصلاح‌طلبان نبودند در یک سری جریانات ورود پیدا و جلساتی برگزار کردند، اما صلاح شهر این نیست که نگاه سیاسی به شهر داشته باشیم.

قرار نبود آبستراکسیون صورت بگیرد

دقیقی عنوان کرد: نگاه ما یک‌بعدی نیست و ظرفیت مدیریتی درافشان برای کل بدنه شهرداری جذابیت دارد، بی‌اخلاقی را باید کنار گذاشت و توجه کنیم که تضارب آرا در شورای شهر قشنگ است و باید به اختلاف‌سلیقه با رعایت اخلاق احترام بگذاریم.

وی گفت: اگر قرار بود آبستراکسیون (عدم حضور عمدیِ گروهی از نمایندگان مجلس در هنگام رأی‌گیری، به‌قصدِ از اکثریت انداختن مجلس و جلوگیری از تصویب یک لایحه یا طرح است) صورت بگیرد؛ انجام می‌شد اما اکثریت اعضا رأی موافق دادند، تعطیلات شورا آغازشده است اگر انتخاب صورت نمی‌گرفت شهر بایکوت می‌شد، این‌که می‌گویند به علت مسافرت شخصی فرصتی برای انتخاب نبود قابل‌قبول نیست چراکه در صورت اهمیت می‌شد بیشتر بحث صورت بگیرد.

این عضو شورا بیان کرد: مدیریت شهرداری مدیریت واحد و یک‌نفره نیست، بلکه یک نفر در رأس امور قرار می‌گیرد و با استفاده از توانمندی‌های سیستم مدیریت انجام می‌شود.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha