• چهارشنبه / ۹ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-42605

افزایش 24 درصدی بارندگی‌ها در قزوین

افزایش 24 درصدی بارندگی‌ها در قزوین
مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: میزان بارندگی امسال استان قزوین نسبت به میانگین بلندمدت 75 میلی‌متر یعنی در حدود 24 درصد و نسبت به سال گذشته 39 درصد افزایش داشته است. مقدار این افزایش در کل کشور 88 میلی‌متر بوده است.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، یوسف شیخ الملوکی در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان که با حضور مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت برگزار شد، اظهار کرد: ما به‌جز الوند که نزدیک قزوین است در کل شهرستان‌های استان ایستگاه هواشناسی داریم که در همین حوزه فقط در شهرستان قزوین شش ایستگاه هواشناسی مشغول فعالیت است.

این مقام مسئول اشاره کرد: باوجود بارش‌های قابل‌توجه در نوروز امسال و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و با عنایت به پیش‌بینی‌های انجام‌شده و اطلاع‌رسانی‌های گسترده هواشناسی و همچنین حضور مداوم و تلاش بی‌وقفه همه دستگاه‌ها، خوشبختانه شاهد تلفات انسانی و صدمات غیرقابل‌جبران در استان نبودیم.

وی اضافه کرد: ازلحاظ هواشناسی امسال در ترسالی هستیم که البته تعریف ترسالی در حوزه‌های کشاورزی و آبی و سایر بخش‌ها متفاوت است.

شیخ الملوکی تأکید کرد: با توجه انباشت خشک‌سالی طی سال‌های گذشته در استان و البته در کشور، همچنان در محدوده هشدار قرار داشته و باید منابع خود را مدیریت کنیم.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین همچنین گفت: علی‌رغم اینکه عموم مردم احساس می‌کنند که تابستان گرمی را پشت سر می‌گذارند در سال جاری رکورد گرمایی نداشته و میانگین افزایش دمای شهرستان‌های استان طی امسال حدود یک درجه بوده است که این اختلاف به خاطر تفاوت میان دمای احساسی و دمای واقعی اندازه‌گیری شده است.

وی همچنین بیان کرد: طی سالیان گذشته با توجه به شرایط اقلیمی دچار افزایش دما و کاهش بارندگی شده‌ایم و این یعنی خشک‌سالی که بی‌گمان تنها راه مقابله با آن مدیریت منابع و برنامه‌ریزی کارشناسی شده است چراکه طبیعت کار خودش را می‌کند و تقابل با آن امکان‌پذیر نیست.

این مقام مسئول در پایان گزارش خود اظهار کرد: باید همه اقدامات، برنامه‌ها و سیاست‌ها را با توجه به شرایط اقلیمی و بسترهای محیط زیستی پیش‌بینی کرده و به اجرا درآوریم تا دچار مشکلات و پدیده‌های ناگوار نشویم.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha