• چهارشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-42647

عضو شورای شهر قزوین:

شهرداری قزوین در پرداخت حقوق مشکل دارد

شهرداری قزوین در پرداخت حقوق مشکل دارد
عضو شورای شهر قزوین گفت: ماه گذشته 25 میلیارد ریال قرض کردیم تا حقوق کارکنان شهرداری را بپردازیم ماه بعد نیز نمی‌توانیم حقوق پرداخت کنیم.

 به گزارش ایسنا منطقه قزوین، سیده منیره قوامی، عضو شورای شهر قزوین، در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین ضمن مخالفت با لایحه کمک 38 میلیارد ریالی شهرداری به تیم‌های ورزشی تصریح کرد: با این طرح به‌شدت مخالف هستم چراکه ما متولی ورزش قهرمانی نیستیم و باشگاه‌داری و تیم داری متولی خودش را دارد.

وی افزود: با توجه به وضعیت مالی بد شهرداری قزوین و اینکه با درآمد پایین شهرداری در این مقطع زمانی روبه‌رو هستیم توجیهی وجود ندارد که 38 میلیارد ریال در بخش باشگاه‌داری هزینه کنیم، ما باید در بخش توسعه ورزش همگانی قدم برداریم.

این عضو شورای شهر قزوین اظهار کرد: اکنون در محلات شهر قزوین با کمبود فضای ورزشی مواجه هستیم، طبق نیازسنجی صورت گرفته ویژه زنان قزوینی مکانی برای ورزش روزانه ندارند و از ما می‌خواهند که فضای ورزشی به آن‌ها اختصاص دهیم.

وی تأکید کرد: درحالی‌که زنان ما فضای مناسبی برای ورزش ندارند چطور اعضای شورا با کمک سه میلیارد و 800 میلیون تومانی به تیم‌های ورزشی قهرمانی موافقت می‌کنند و به سراغ علایق خود در لیگ برتر می‌روند، این در حالی است که ما از پول مردم هزینه می‌کنیم.

بانوان منطقه نواب و باغ نشاط خواستار اختصاص مکان ورزشی هستند

قوامی یادآور شد: مردم شهر قزوین باهدف عمران و آبادانی شهری به‌سختی عوارض پرداخت می‌کنند به همین دلیل مبالغ پرداختی آن‌ها باید در مواردی که نیازهای عموم مردم تأمین می‌شود، هزینه شود، شهردار اصفهان، تبریز و مشهد که سابقه فعالیت در حوزه ورزش قهرمانی دارند اظهار می‌کنند که وظیفه شهرداری توسعه ورزش همگانی است و کمکی به ورزش قهرمانی نمی‌کنند چرا امروز شهرداری قزوین باید اشتباه آن‌ها را دوباره تکرار کند.

وی عنوان کرد: بانوان منطقه نواب و باغ نشاط با توجه به علاقه ورزشی که دارند خواستار اختصاص یک مکان ورزشی هستند، ولی مسئولان شهرداری به دلیل کمبود اعتبارات مخالفت کرده ولی از طرف دیگر کمک‌های میلیاردی می‌کنند .

سخنگوی شورای شهر قزوین بیان کرد: این‌که بگویند اگر کسی به این لایحه رأی ندهد با وزش مخالف است کاملاً اشتباه است، مثلاً وظیفه ما کمک و تأمین هزینه تعمیرات مسجد است و اگر کسی بگوید برای ساخت مسجد هزینه نکنیم درست گفته چراکه این وظیفه ما نیست، در این حوزه نیز سلامت شهروندان برای ما دارای اهمیت است.

وی بیان کرد: شهرداری به دلیل مشکلات مالی طرح تخفیف تخلفات ماده 100 را اجرا کرد درحالی‌که بازرسی گفت حق ندارید این کار را بکنید اما نامه زدیم به خاطر پرداخت حقوق اجازه بدهند، حتی ماه گذشته 25 میلیارد ریال قرض کردیم تا حقوق کارکنان شهرداری را بپردازیم چطور در حوزه ورزشی میلیاردی هزینه کنیم؟

با این تصمیمات مردم را متعجب نکنیم

قوامی عنوان کرد: ما دوهزار و 500 پرسنل داریم اگر دنبال فاجعه انسانی هستید با این لایحه موافقت کنید ما از ماه بعد نمی‌توانیم حقوق پرداخت کنیم این ماه نیز به دنبال تخفیف کمیسیون ماده 100 هستیم، اگرچه رایزنی‌هایی صورت گفته و این لایحه رأی می‌آورد ولی در پیشگاه خدا باید پاسخگو باشیم.

وی تصریح کرد: این رأی خیانت به مردم است، با این تصمیمات مردم را متعجب نکنیم و مردم به‌اندازه کافی در شوک هستند، با این شرایط اقتصادی سخت روا نیست از پول و جیب مردم میلیاردی در رشته‌های ورزشی هزینه کنیم درحالی‌که وظیفه دولت است و شهرداری در این راستا هیچ مسؤلیتی ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: خدمات شهرداری وظیفه اصلی شهرداری است، در حوزه تفکیک زباله طرح‌هایی ارائه شد اما به علت کمبود بودجه موافقت نشد، گفتیم قزوین پایلوت سطل زباله‌های هوشمند شود اما به خاطر بودجه این اتفاق نیفتاد، برای 500 میلیون تومان لایحه‌های مختلفی تصویب نشد چرا این هزینه میلیاردی تصویب می‌شود.

وی عنوان کرد: ما به‌جای هزینه کرد تیم‌داری در حوزه بازارچه زنان سرپرست خانوار وارد شویم، در حوزه کودکان کار فضایی نیاز به 200 میلیون تومان بودجه داشت که به دلیل تأمین بودجه آن تصویب نشد، این رأی‌ها در تاریخ می‌ماند.

قوامی یادآور شد: تاکنون دو پروژه شاخص عمرانی در شهر قزوین نداریم که پاسخگوی مردم باشیم باید به این مسائل توجه کنیم.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha