• یکشنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-42673

توصیه دامپزشکی به مردم؛

گوشت قربانی را تا 24 ساعت در یخچال نگه‌ دارید

گوشت قربانی را تا 24 ساعت در یخچال نگه‌ دارید
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اعلام کرد: شهروندان دقت داشته باشند گوشت قربانی را 24 ساعت در یخچال نگه‌داری و سپس خُرد و تمیز کنند.

حمید زینالی مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، اظهار کرد: جلسه آموزشی تشریح مسائل شرعی و بهداشتی برای بیش از 100 ذابح برگزار و برای آنان نیز کارت صادر شد؛ همشهریان هنگام ذبح از ذابحین این کارت معرفی را بخواهند.

وی ادامه داد: برای عید قربان 34 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در سطح شهر حضور خواهند داشت؛ اکیپ‌های ثابت در کشتارگاه‌ها و ادارات دامپزشکی و اکیپ‌های سیار توسط خودرو در سطح شهر حضور پیدا خواهند کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: اکیپ‌های سیار و ثابت از ساعت هفت صبح فعال خواهند بود که اکیپ‌های سیار تا ساعت 14 و اکیپ‌های ثابت نیز پس از ساعت 14 هم فعالیت خواهند داشت.

وی اعلام کرد: همشهریان می‌توانند با سامانه 1512 تماس گرفته و درخواست اعزام اکیپ داشته باشند؛ در اکیپ‌ها همکاران دامپزشکی و روحانیون بر ذبح بهداشتی و شرعی نظارت خواهند داشت و این نظارت رایگان خواهد بود.

زینالی تشریح کرد: بسیاری از بیماری‌های مشترک از طریق دام زنده و کشتار شده منتقل می‌شوند؛ تب خون‌ریزی دهنده کریمه کنگو بسیار مهم است؛ و باید به این نکته توجه داشته باشند که وقتی دام ذبح می‌شود کنه‌ها روی زمین می‌ریزند؛ باید مراقب بود که کنه‌ها روی بدن انسان قرار نگیرند و آن‌ها را با دست غیرمسلح نگیرند.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: شهروندان دقت داشته باشند گوشت قربانی را 24 ساعت در یخچال نگه‌داری و سپس خُرد و تمیز کنند.

قیمت هر کیلو گوسفند زنده 46 هزار تومان

حمیدرضا دایی‌دایی رئیس اتحادیه قصابان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: بازار عطش ندارد چراکه عرضه زیاد و تقاضا کم است؛ بسیاری از دامداران دام‌های خود را برای روز عید قربان نگاه داشتند تا در این عید عرضه کنند؛ عرضه دام از روز شنبه و یکشنبه در میدان دام استان آغازشده و قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده 45 تا 46 هزار تومان است.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha