• یکشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-42705

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

بیمارستان «سجادیه» مهرگان در مکان دیگری ساخته می‌شود

بیمارستان «سجادیه» مهرگان در مکان دیگری ساخته می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مجوزهای بیمارستان سجادیه مهرگان صادرشده است اما برای زمین موانعی ایجاد کردند، شرکت سجادیه که می‌خواهد به‌صورت خیریه کار کند مکان دیگری را انتخاب و به دنبال دریافت مجوز آن است.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، احداث بیمارستان سجادیه در شهرک مهرگان قزوین که قرار بود اولین مرکز جامع سوختگی کشور باشد و پس از بهره‌برداری با نرخ دولتی به شهروندان علی الخصوص ساکنان مسکن مهر خدمات ارائه کند اکنون متوقف شده است.

منوچهر مهرام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت این بیمارستان تصریح کرد: بیمارستان سجادیه در یک مرحله کلنگ زنی شد و بنا بود شرکت پیمانکار شروع به کار کند، توافقات لازم نیز داخل استان با استانداری، راه و شهرسازی، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته بود.

وی افزود: یک سری بروکراسی اداری و مجوزها زمان‌بر بود، برای این‌که از زمان به نحو احسن بهره‌برداری شود موافقت کردیم که مراحل بروکراسی همزمان با شروع پروژه باشد و کار انجام شود، وزارت خانه نیز این امر را پذیرفت و کلنگ کار بر زمین زده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: متأسفانه یک نفر که ابتدا قرار بود به ما کمک کند؛ بنا به دلایلی برای مراجع قضایی ایجاد شبهه کرد که این بیمارستان مجوزها و نامه‌های لازم را ندارد، مراجع قضایی نیز نسبت به این موضوع حساس شدند و پروژه را متوقف کردند.

وی بیان کرد: بعد از طی شدن مراحل مشخص شد که پروژه برای ادامه کار مشکلی ندارد، البته فرد دیگری در پی تصاحب پروژه بود که با آن موافقت نکردیم، چراکه به دنبال این بود که با تعرفه خصوصی خدمات ارائه دهد اما ما می‌خواستیم بیمارستان با تعرفه ارزان به مردم خدمت ارائه دهد.

مهرام تأکید کرد: پروژه متوقف شد و این کم‌لطفی باعث شد پروژه عملاً یک سال و چند ماه عقب بیفتد، درحالی‌که مجوزها صادرشده بود سنگ دیگری انداختند و موانعی ایجاد کردند، شرکت سجادیه که می‌خواهد خیریه کار کند گفت مشکلی نیست ما نیت کردیم و کار خود را انجام خواهیم داد، در ادامه آن‌ها مکان دیگری را انتخاب کردند و به دنبال مجوز آن هستند.

وی عنوان کرد: این سنگ‌اندازی‌ها به ضرر مردم است، اگر این اتفاق در استانی دیگر بود همه کمک می‌کردند تا به سرانجام برسد اما اینجا سنگ‌اندازی می‌کنند و پروژه‌ها مورد کم‌لطفی قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: عده‌ای می‌گویند دانشگاه علوم پزشکی مجوز نهایی را با تأخیر داده است این در حالی است که مسئول پروژه باید پنج تا شش مجوز ازجمله پدافند غیرعامل، زیست‌محیطی، محل احداث در بستر رودخانه نباشد، روی گسل نباشد و موارد این‌چنینی را به دانشگاه ارائه دهد.

وی تأکید کرد: علت اینکه دانشگاه مجوز را نداد این بود که مجوزها تکمیل‌نشده بود، در دانشگاه علوم پزشکی برای اینکه کار تسریع شود سعی کردیم راه‌های دیگری برای کمک پیدا کنیم؛ همکاری کردیم که کار خارج از قواعد پیش برود اما همکاری استانی با ما صورت نگرفت.

به گزارش ایسنا نزدیک‌ترین بیمارستان به شهرک مهرگان قزوین بیمارستان خیریه «رحیمیان» در الوند بود که این بیمارستان نیز به دلیل اختلافات میان وراث خیّر بیمارستان از زمستان سال گذشته تعطیل شده است.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha