• یکشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-42717
  • خبرنگار : 50059

معاون حقوقی و مجلس دیوان محاسبات:

بیشتر خسارت‌های کشور به خاطر انتصابات نادرست مدیران است

بیشتر خسارت‌های کشور به خاطر انتصابات نادرست مدیران است
معاون حقوقی و مجلس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه بیشتر خسارت‌هایی که به کشور وارد می‌شود، به خاطر انتصابات نادرست مدیران است، گفت: در خیلی از موارد مدیران ما با حسن نیت و متعهد هستند اما مدبّر، کاربلد و متخصص نیستند و در حالی که هیچ سوءنیتی در کار نیست اما خسارت‌های عمده از بی‌تدبیری آن‌ها به کشور وارد می‌شود. 

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، محسن عمرانی معاون حقوقی و مجلس دیوان محاسبات کشور در دیدار با آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین که ظهر امروز 27 مردادماه برگزار شد، اظهار کرد: در پرونده‌هایی که از مدیران دستگاه‌ها در دست بررسی داریم به این نتیجه رسیدیم که بخش عمده تخلفات و فسادها ناشی از ناآگاهی مدیران و مسئولان از قوانین و مقررات است.

 وی با بیان اینکه بیشتر خسارت‌هایی که به کشور وارد می‌شود، به خاطر انتصابات نادرست مدیران است، گفت: در خیلی از موارد مدیران ما با حسن نیت و متعهد هستند اما مدبّر، کاربلد و متخصص نیستند و در حالی که هیچ سوءنیتی در کار نیست اما خسارت‌های عمده از بی‌تدبیری آن‌ها به کشور وارد می‌شود.
 
عمرانی عنوان کرد: خیلی مواقع در انتصابات بر متعهد بودن، با اخلاق بودن و نداشتن سوءنیت‌ها متمرکز شده‌ایم که لازم و ضروری است اما مهم‌ترین مسئله که در پرونده‌های رسیده به دیوان محاسبات به آن رسیده‌ایم، بی‌تدبیری و تصمیمات نادرست مدیران خوب است که باعث شکل‌گیری تخلفات می‌شود و در نهایت باعث فساد در کشور شده است.
 
معاون حقوقی و مجلس دیوان محاسبات کشور افزود: الحمدالله دستگاه‌های نظارتی کارهای خوبی را انجام داده‌اند و اخیراً قوه قضائیه با جدیت برخورد می‌کند و جای امیدواری است که بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.
 
وی با بیان اینکه مسئله این است که مدیران ما نسبت به وظایف و رسالت‌های خودآگاهی ندارند، عنوان کرد: رویکرد دیوان محاسبات این است که ضرر و زیان به بیت‌المال وارد نشود و برای رسیدن به این هدف، سمت‌وسوی پیشگیرانه را در پیش گرفته‌ایم تا با ارتقای آگاهی مدیران از قوانین و مقررات، مانع تخلفات شویم.

عمرانی گفت: مدیران باید از شرح وظایف خود به‌خوبی آگاه شوند، تدبیر داشته باشند و تکالیف قانونی را فرا بگیرند تا شاهد تخلفات نباشیم و برای همین منظور آموزش‌های میدانی را در دستور کار قرار داده‌ایم تا ضعف‌ها و کاستی‌ها را برطرف کنیم.

 معاون حقوقی و مجلس دیوان محاسبات کشور در پایان گفت: شعار دیوان محاسبات، پیشگیری و هدایتگری است و هر زمان به تخلف رسیدیم، با اقتدار برخورد خواهیم کرد.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha