• دوشنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-42723
  • خبرنگار : 50059

دادستان قزوین:

عرضه قلیان در اماکن عمومی استان قزوین ممنوع است/ پلمب 11 واحد صنفی

عرضه قلیان در اماکن عمومی استان قزوین ممنوع است/ پلمب 11 واحد صنفی
دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اعلام ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی استان قزوین، از تشکیل 20 پرونده قضایی در این خصوص و پلمب 11 واحد صنفی تاکنون خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، محمد قاسمی در تشریح این خبر گفت: براساس اعلام قبلی، مقرر شده بود دانشگاه علوم پزشکی قزوین نظارت‌های خود را در حوزه سلامت، بهداشت و امنیت غذایی تشدید نماید و گزارش اقدامات را جهت اتخاذ تصمیمات لازم در اختیار دادستانی قرار دهد.

وی افزود: در همین راستا به کلیه عرضه‌کنندگان قلیان در اماکن عمومی یا به اطفال و نوجوانان یا واحدهای فاقد عاملیت مجاز پخش مواد دخانی ابلاغ شده که ظرف مدت 15 روز از فعالیت غیرمجاز خودداری نمایند و چنانچه اصرار به عمل خود داشته باشند از فعالیت آنان جلوگیری و حسب مورد پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

قاسمی بیان کرد: تاکنون از سوی مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین تعداد 20 گزارش عرضه قلیان در اماکن عمومی به دادسرای قزوین واصل و حسب مورد پرونده قضایی تشکیل شده است که در حال حاضر براساس بازدیدهای انجام‌شده 11 واحد صنفی پلمب و برای متخلفین قرارهای لازم صادر و سایر موارد نیز در دست اقدام است و در بازرسی‌های انجام‌شده کلیه ادوات عرضه قلیان در این اماکن با دستور قضایی توقیف و به‌زودی امحاء خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: این طرح در استان قزوین با جدیت ادامه دارد و دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت موظف به شناسایی متخلفان و معرفی به مراجع قضایی هستند تا برخوردهای لازم صورت پذیرد.

این مقام قضایی استان اظهار کرد: اجرای این طرح در تمامی شهرستان‌های استان اجرایی خواهد شد و دادستان‌های مربوطه نظارت‌های لازم را در جهت اجرای صحیح موارد اعلامی در حوزه سلامت، بهداشت و امنیت غذایی را در راستای احیاء حقوق عامه خواهند داشت و ضابطان خاص و عام قضایی و ادارات و نهادهای عمومی مکلف به همکاری در جهت نیل به اهداف مدنظر قانون‌گذار هستند.

قاسمی در پایان با بیان این‌که هشدارهای لازم از قبل داده شده و دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان حوزه بهداشت و سلامت عمومی کاملاً جدی است، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌تواند مواردی که سلامت، بهداشت و امنیت غذایی را تهدید می‌کند به دانشگاه علوم پزشکی، مراکز بهداشت و دادسراها اطلاع دهند تا اقدامات مقتضی صورت پذیرد.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha