• دوشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-42776

افزایش 53 درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد

افزایش 53 درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: میزان کمک‌های مردمی به کمیته امداد در پنج ماه گذشته 29 میلیارد و 800 میلیون تومان است که این میزان نسبت به میزان مشابه سال گذشته که 19 میلیارد و 400 میلیون تومان بود 53 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، مجید مؤمنی در نشست خبری که امروز برگزار شد، با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها به مناسبت بازگشایی مدارس، تصریح کرد: جشن عاطفه‌ها امسال با شعار «با رنگ مهر رؤیایی بسازیم» در دو قسمت مختلف برگزار می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر سه هزار و 700 دانش‌آموز و 400 دانشجو در مناطق مختلف تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، جشن عاطفه‌ها در گام اول هفت تا هشت شهریورماه در سطح استان برگزار و طی آن کمک‌های مردمی توسط دو هزار و 329 پایگاه ثابت و سیار، مراکز نیکوکاری، کمیته امداد و مساجد جمع‌آوری می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اظهار کرد: همچنین مردم می‌توانند با شماره‌گیری کد مهربانی *8877*028# یا شماره‌گیری شماره تلفن مهربانی 028-33808 کمک‌های نقدی خود را پرداخت کنند.

جشن عاطفه‌ها لباس دست‌دوم هدیه ندهید

وی تأکید کرد: از مردم استان قزوین می‌خواهیم از هدیه لباس‌ها، کیف و کفش دست‌دوم خودداری کنند چراکه این اقلام به هیچ دانش‌آموزی داده نشده و باعث کسرشأن دانش آموزان می‌شود، برخی از مردم لباس‌های کهنه خود را هدیه می‌دهند که ما مجبوریم آن‌ها را به‌صورت کیلویی بفروشیم و مبلغ به‌دست‌آمده را به دانش آموزان اختصاص دهیم.

مؤمنی خاطرنشان کرد: بخش دیگر جشن عاطفه‌ها در مدارس و همزمان با آغاز سال تحصیلی برگزار می‌شود، طی این جشن مدیران و معلمان مدارس دانش آموزان نیازمندی که تحت پوشش کمیته امداد نیستند را شناسایی می‌کنند و لباس، کیف و کفش نو به آن‌ها هدیه می‌دهیم با این اقدامات دیگر هیچ دانش‌آموزی با وسایل و لباس کهنه به مدرسه نمی‌رود.

وی بیان کرد: میزان کمک‌های مردمی به کمیته امداد در پنج ماه گذشته 29 میلیارد و 800 میلیون تومان است که این میزان نسبت به میزان مشابه سال گذشته که 19 میلیارد و 400 میلیون تومان بود 53 درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اعلام کرد: همچنین میزان کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌های سال گذشته سه میلیارد و 200 میلیون تومان بود که پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال جاری به چهار میلیارد و 800 میلیون تومان برسد.

وی عنوان کرد: سرانه هر دانش‌آموز 400 هزار تومان است که تلاش می‌کنیم تا نیمه دوم شهریور به‌حساب سه هزار و 700 دانش‌آموز واریز کنیم، همچنین مبلغ باقی‌مانده به دانشجویان تحت پوشش و دانش آموزان نیازمندی که تحت پوشش ما نیستند کمک می‌شود.

مؤمنی با اشاره به فرارسیدن هفته دولت بیان کرد: یکی از افتخارات ما این است که شهید رجایی قزوینی است، یکی از طرح‌هایی که در کمیته امداد اجرایی می‌شود طرح شهید رجایی است که توسط شهید رجایی ارائه‌شده و تاکنون اجراشده است.

وی تأکید کرد: در این طرح کلیه افراد نیازمند و روستایی که 60 سال به بالا هستند تحت حمایت کمیته امداد قرار می‌گیرند، 29 هزار خانوار روستایی تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین قرار دارند که 19 هزار خانوار بالای 60 سال تحت حمایت طرح شهید رجایی قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین بیان کرد: کمیته امداد تولیدکننده فقر نیست، اگر سیستم‌های بیمه‌ای به وظایف خود به‌خوبی عمل کنند افراد تحت پوشش ما کمتر می‌شود، برای مثال فردی تصادف می‌کند اما چون سیستم بیمه به‌صورت کامل حمایت نمی‌کند این افراد به علت ازکارافتادگی یا نبود سرپرست تحت حمایت کمیته امداد قرار می‌گیرند.

مردم به کمیته امداد اعتماد دارند

وی عنوان کرد: حساب‌های کمیته امداد نیز به‌صورت سالانه توسط دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دفتر رهبری حسابرسی می‌شود؛ خیریه‌های خوبی در سطح استان وجود دارند که به ما کمک می‌کنند و مردم علی‌رغم ایجاد کمپین «نه_به_امداد» هنوز به کمیته امداد اعتماد دارند.

مؤمنی یادآور شد: کمیته امداد استان قزوین با همکاری بنیاد مسکن در زلزله کرمانشاه 200 واحد مسکونی ساختیم، همچنین هیئت اباصالح المهدی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) 12 واحد مسکونی ساختند.

وی تصریح کرد: همچنین در استان قزوین 350 مسکن با همکاری استانداری در حال ساخت است که ساخت 44 واحد آن آغازشده است، راه و شهرسازی نیز مسکن‌های 99 ساله در شهرک مهرگان در اختیار ما قرار دهد، همچنین معاون عمرانی استاندار نیز زمین‌ساخت این مسکن‌ها را تقبل کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر در برخی از شهرستان‌های ما یتیمی که یک سال تحت پوشش کمیته امداد قرارگرفته است پیدا نمی‌کنید که مسکن نداشته باشد، تلاش داریم این اتفاق در کل استان رقم بخورد.

وی تصریح کرد: همچنین 774 وام اشتغال به مبلغ 21 میلیارد تومان به افراد تحت پوشش کمیته امداد پرداخت کردیم، در پایان سال نیز جشن توانمندسازی و مسکن‌دار شدن دو هزار و 500 خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین برگزار می‌شود.

مؤمنی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یتیم بدون حامی در استان نداریم و همه یتیم‌ها دارای حامی هستند، برخی از این فرزندان نیز چندین حامی دارند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha