• یکشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-42887

انتقال زباله‌های خونی هیئت‌ها به کشتارگاه

انتقال زباله‌های خونی هیئت‌ها به کشتارگاه
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: بیش از 90 درصد ذبح‌ها در هیئت‌ها در ایام محرم داخل لگن مخصوص ذبح انجام‌شده است و خون‌های حاصل از آن در دبه‌های 200 لیتری به کشتارگاه‌های سطح شهر منتقل شد.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، مهدی امینی، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در صحن علنی شورای شهر قزوین که شب گذشته برگزار شد، تصریح کرد: در ایام محرم 17 سازمان مردم‌نهاد با این سازمان همکاری داشتند، یکی از فعالیت‌های صورت گرفته در این ایام تهیه و توزیع ظروف مختص ذبح شرعی و بهداشتی دام بود.

بالاخره 90 درصد یا 80 درصد؟

وی افزود: طی بازدید میدانی همکاران ما بیش از 90 درصد ذبح‌ها داخل لگن مخصوص ذبح انجام‌شده است و خون‌های حاصل از آن در دبه‌های 200 لیتری به کشتارگاه‌های سطح شهر منتقل شد، درواقع می‌توان گفت طبق نظارت ما 80 درصد ذبح‌ها داخل لگن انجام‌شده است و باقی همکاری نکردند!

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با اشاره به شست‌وشوی مکانیزه مخازن زباله شهر، اظهار کرد: شست‌وشوی مکانیزه مخازن زباله در سطح شهر قزوین توسط قزوین ایستگاه و به‌طور متوسط هفته‌ای یک‌بار انجام می‌شود، این امر در برخی از معابر پررفت‌وآمد مانند خیابان امام خمینی (ره) و برحسب ضرورت به‌روزی یک‌بار هم می‌رسد.

وی افزود: شست‌وشوی مخازنی که به‌واسطه بوی بد آن شهروندان با شماره 137 تماس می‌گیرد نیز خارج از برنامه در و اسرع وقت شسته می‌شود و در فصل تابستان فعالیت ما دو برابر فصل‌های دیگر است.

تخلیه مخازن زباله در سطح شهر قبل از ساعت 5 صبح

امینی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری زباله از سطح شهر شبانه انجام می‌شود به‌طوری‌که تمام مخازن زباله در سطح شهر قبل از ساعت پنج صبح تخلیه می‌شوند، اما ممکن است شهروندان صبح یا در طول روز مجدد زباله داخل مخازن قرار دهند بنابراین طی روز نیز دو بار جمع‌آوری صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: 25 درصد زباله‌ها توسط شیفت صبح و روز جمع‌آوری می‌شود که این نشان می‌دهد برخی از شهروندان هنوز بر این فرهنگ که زباله را شب بیرون بگذارند پایبند نیستند، باید در این عرصه فرهنگ‌سازی کند تا در طول روز مخازن زباله خالی و بوی بدی به مشام نرسد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین عنوان کرد: با توجه به استهلاک برخی مخازن 180 مخزن نو خریداری کردیم همچنین هزار و 300 مخزن رنگ‌آمیزی و 450 کف مخزن بازسازی‌شده است، کف مخازن عایق هستند و از خروج شیرابه از مخازن جلوگیری می‌کند.

تصویب لایحه پاداش به بازیکنان بسکتبال و والیبال

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی صحن شورا لایحه شهرداری مبنی بر پاداش به تیم‌های بسکتبال آقایان و والیبال بانوان باشگاه شهرداری به مبلغ 125 میلیون تومان با اکثریت آرای اعضای شورا به تصویب رسید، همچنین در این جلسه لایحه شهرداری مبنی بر کمک شهرداری برای تهیه دستگاه فشارسنج به مبلغ پنجاه میلیون تومان برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شد تا پس از بررسی برای تصویب به صحن شورا ارائه شود.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha