• سه‌شنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-42905
  • خبرنگار : 50059

اتباع خارجی استان قزوین بدون دریافت ویزا در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند

 اتباع خارجی استان قزوین بدون دریافت ویزا در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: اتباع خارجی و پناهندگان استان همانند شهروندان ایرانی می‌توانند بدون دریافت ویزا در مراسم پیاده‌روی اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) شرکت کنند.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، کارگروه فرهنگی اتباع خارجی استان قزوین در سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد.

عشایری، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین، در این نشست ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بیش از سه دهه میزبان حضور مهاجرانی از کشورهایی از جمله افغانستان، عراق، پاکستان و... است.

وی افزود: در حال حاضر یکی از نیازمندی‌های این قشر به‌ویژه نسل جوان، توجه به مسائل آموزشی فرهنگی اجتماعی و ورزشی آنان است.

عشایری تصریح کرد: با توجه به تعدد و تکثر جمعیتی اتباع خارجی در استان خصوصاً شهر قزوین و نواحی منفصل شهری برنامه‌ریزی و رسیدگی به امورات فرهنگی اتباع خارجی یکی از لازمه‌هایی است که می‌طلبد کلیه ادارات مرتبط با این حوزه برنامه‌های مجزایی در این خصوص ارائه دهند.

وی ارائه خدمات فرهنگی به اتباع خارجی در فرهنگسراهای شهری خصوصاً نواحی منفصل شهری قزوین را اقدامی ارزنده دانست و ادامه داد: برنامه‌ریزی و ادامه روند خدمات در این حوزه ضروری است.

این مسئول یادآور شد: با توجه به اینکه خیلی عظیمی از پناهندگان حاضر در استان از دلدادگان و عاشقان امام حسین (ع) هستند و شرکت در مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین سید و سالار شهیدان از آرزوی آنان است با هماهنگی‌های صورت پذیرفته امسال نیز شاهد حضور پناهندگان و مهاجرین استان در این اجتماع بزرگ شیعیان خواهیم بود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین در پایان خاطرنشان کرد: در اربعین امسال سفر پناهندگان به کشور عراق همانند شهروندان ایرانی بدون ویزا خواهد بود و دفترچه سفر برای پناهندگان توسط نیروی انتظامی صادر خواهد شد که در این خصوص متقاضیان می‌توانند از طریق دفاتر خدمات اتباع خارجی در سامانه سماح ثبت‌نام به عمل آورند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha