• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: qom-48712
  • خبرنگار : 50152

همایش سراسری دانش موضوعی –تربیتی آموزش دینی و قرآن ابتدایی در قم برگزار می‌شود

همایش سراسری دانش موضوعی –تربیتی آموزش دینی و قرآن ابتدایی در قم برگزار می‌شود

رئیس همایش دانش موضوعی –تربیتی آموزش دینی و قرآن ابتدایی از برگزاری این همایش در اردیبهشت ماه سال جاری در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، حجت الاسلام محمد حسین زارعی رضایی ظهر امروز در نشست خبری در دانشگاه پردیس حضرت معصومه(س)  با اشاره به برگزاری همایش سراسری دانش موضوعی –تربیتی آموزش دینی و قرآن ابتدایی در قم عنوان کرد: این همایش 5 اردیبهشت امسال با هدف ایجاد فرصت جهت نظرورزی و تعامل علمی میان صاحب نظران و به اشتراک گذاری دانش آموزش محتوا در آموزش دینی و قرآن ابتدایی برگزار می شود.

رئیس همایش دانش موضوعی –تربیتی آموزش دینی و قرآن ابتدایی افزود: از دیگر اهداف تولید دانش آموزش محتوا و زمینه سازی برای جلب توجه جامعه علمی به ضرورت تولید محتوا و ایجاد فرصت برای رشد و بالندگی حرفه ای مدرسان و اعضای هیات علمی در زمینه آموزش دینی و قرآن ابتدایی است.

وی پیرامون محورهای مهم همایش بیان کرد: تاریخ فلسفه و ماهیت علم در آموزش دینی و قرآن ابتدایی، راهبردهای تدریس موثر، طراحی آموزشی، ارزشیابی در آموزش، طراحی واحد یادگیری، به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش دینی و قرآن ابتدایی از جمله محورها می باشد.

حجت الاسلام زارعی رضایی یادآور شد: از دیگر محورها نقش کارورزی و کارآموزی در رشد حرفه ای، کج فهمی های رایج در آموزش، نقش پژوهش های معلم محور در رشد حرفه ای و الگوهای جهانی برای آموزش و آموزش با استفاده از محیط های یادگیری است.

وی خاطرنشان کرد: این همایش تخصصی درنوع خود بی نظیر است در این همایش کلیدی ‌ترین مسئله آموزش دینی یعنی نحوه آموزش براساس نیاز مخاطب به ویژه در کودکان مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان استان قم تصریح کرد: مهم ترین رویکرد در تربیت معلم آموزش تخصصی است که در این همایش مورد تاکید است.

وی گفت: حدود 80 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از این میان یک سوم آن توسط فرهنگیان ارسال شده و یک سوم را نیز دانشجویان ارسال کرده اند در این راستا 15 مقاله در همایش مورد ارزیابی قرار می گیرد.

حجت الاسلام زارعی رضایی بیان کرد: حدود 20 پیش نشست در ارگان‌های مختلفی در جهت برگزاری همایش با حضور اساتید و طلاب و دانشجویان و فرهنگیان برگزار شده است.

وی اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان از سال 90 با مجوز شورای انقلاب فرهنگی تاسیس شد و در سال 91 دانشجو گرفت بر این اساس بیش از 400 مرکز تربیت معلم در کشور تجمیع شد و فعالیت خود را در تربیت معلمان آغاز کرد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha