• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۲۰:۰۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: qom-48801
  • خبرنگار : 50155

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

سونامی سرطان در ایران وجود ندارد

سونامی سرطان در ایران وجود ندارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه وجود سونامی سرطان در ایران، صحت ندارد، گفت: میانگین سرطان در کشور پایین تر از متوسط جهانی است.

به گزارش ایسنا منطقه قم، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه امروز و همزمان با هفته سلامت با حضور در دفتر آیت‌الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: عدالت محوری در عرصه سلامت یکی از موضوعات اساسی و مهم است که همواره وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به این موضوع تأکید دارد و شعار امسال نیز که با عنوان سلامت برای همه بوده، عدالت محوری را مدنظر قرار داده است.

 ایرانی خواه بابیان اینکه همه دستگاه‌ها و نهادها در امر سلامت مردم نقش دارند گفت: وزارت بهداشت تنها در 30 درصد از تأمین سلامت و بهداشت جامعه نقش دارد و مابقی آن بر عهده دستگاه‌ها و خود مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: استانداران مسئولان مجمع سلامت استان هستند و ازاین‌ رو می‌توانند تمام دستگاه‌ها را فعال کرده تا به موضوع مهم سلامت بپردازند.

وی با تأکید بر لزوم خود مراقبتی در جامعه عنوان کرد: موضوع امید به زندگی در نظام جمهوری اسلامی ایران گسترده شده و باید با خود مراقبتی اجازه مبتلا شدن به برخی بیماری‌ها در سنین بالا را نداد.

 ایرانی خواه تصریح کرد: 30 درصد از مردم بالای 35 سال دچار فشارخون هستند که خودشان خبر ندارند و ازاین‌رو باید توجه به‌سلامت توسط خود مردم مدنظر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به برخی گفته‌ها در خصوص سونامی سرطان در کشور اشاره کرد و اظهار کرد: این موضوع صحیح نیست و هیچ سونامی سرطانی در کشور وجود ندارد، طی این سال‌ها سامانه ثبت سرطان گسترده ‌تر شده و از سوی دیگر افزایش عمر را نیز شاهد هستیم و تصور می‌شود که سونامی سرطان صورت گرفته، در حالی‌که میانگین سرطان در کشور کمتر از متوسط جهانی است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha