• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: shahrekord-38430
  • خبرنگار : 50123

تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی و مرکز تحقیقات منابع آب دانشگاه شهرکرد امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی و مرکز تحقیقات منابع آب دانشگاه شهرکرد امضا شد
تفاهم‌نامه همکاری ميان جهاد دانشگاهی استان و مرکز تحقیقات منابع آب دانشگاه شهرکرد به امضاء رسید.
به گزارش ایسنا – منطه چهارمحال و بختیاری – حسین صمدی 25 مرداد ماه در این آئین اظهار کرد: مرکز تحقیقات منابع آب آمادگی کامل به منظور همکاری با جهاد دانشگاهی استان در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و  پژوهشی دارد.
رئیس مرکز تحقیقات منابع آب دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه ملاک تأسیس دانشگاه‌ها برقراری ارتباط با بیرون از دانشگاه است، افزود: با انجام پژوهش‌های مختلف می‌توان مشکلات بسیاری از دستگاه‌ها در سطح ملی و استانی را مرتفع کرد.
صمدی گفت: طی دو سال اخیر حدود 45 پروژه تحقیقاتی در حوزه آب انجام شد که تلاش شده از چهارچوب و قوانین مشخص شده استانی خارج و در سطح ملی فعالیت کنیم.
وی ادامه داد: اقدامات مختلف و گسترده‌ای در حوزه آب انجام شده است که لازم است در این بخش نقاط ضعف وزارتخانه‌ها رابررسی کرد.
صمدی همچنین از نهایی شدن قراردادی با سازمان بورس کشور خبر داد و تصریح کرد: این قرارداد در زمینه آسیب‌پذیری منابع آب و محیط زیست و همچنین سرمایه‌گذاری در فیروزکوه و دماوند بوده که نهایی و نقاط آسیب‌پذیر این دو دشت مشخص شده است.
وی با اشاره به اینکه کیفیت پروژه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: تلاش شده است پتانسیل‌ها شناسایی شده تا کارها به طور مطلوب انجام شوند.
صمدی گفت: اشکالات کار ناشی از مطلوب نبودن زیر ساخت‌ها و سیاست‌گذاری‌هایی که در دستگاه‌ها و در حوزه پژوهش انجام می‌شود، موجب ایجاد مشکل در کارهای پژوهشی خواهد شد.
در ادامه رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اینکه آب از مهم‌ترین موضوعات ملی و مهم‌ترین موضوع استان  است، اظهار کرد: در حوزه آب با توجه به ظرفیت‌های ملی و استانی می‌توان کارهای بسیاری انجام داد.
وحید خلیلی ضمن ابراز رضایت از انعقاد این تفاهم‍‌نامه گفت: در حال حاضر جهاد دانشگاهی استان دارای کانون‌های محیط زیست، حقوق، آسیب اجتماعی و فناوری اطلاعات است که پیشنهاد می‌شود کانون دانشجویی آب راه‌اندازی شود.
وی ادامه داد: می‌توان با تعیین سرفصل و نیازسنجی ملی و دعوت مردم به آموزش‌ها در زمینه مصرف و بهره‌وری و همچنین در حوزه کشاورزی ورود علمی داشت.
خلیلی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی استان آمادگی دارد با همفکری لازم در طرح های مطالعاتی  آب ورود کند.
وی با بیان اینکه حوزه آموزش کوتاه مدت حلقه سوم آموزشی است، گفت: مقرر شده جهادهای دانشگاهی کشور بر اساس نقشه توسعه یافتگی استان‌ها و بنا به قابلیت‌های استانی یک یا دو مشکل را انتخاب و برای حل آن مشکلات تلاش جدی کند. ‎
خلیلی ادامه داد: جهاد دانشگاهی استان در حوزه‌هایی ورود پیدا کرده که علاوه بر اخذ مجوز، با نقشه‌های توسعه استان و تخصص‌های داخلی همخوانی داشته باشد.
وی با اشاره به اهمیت طبیعت‌گردی در استان و با توجه به لزوم تدوین نقشه تحلیل راهبردی  گردشگری شهرها استان و پیوست مطالعاتی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی استان در این حوزه ورود جدی داشته است.
خلیلی خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه گردشگری و صنعت و مطالعات آب شرب و تفکیک زباله از مبدأ، در جهاد دانشگاهی صورت پذیرفته است.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha