• یکشنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۸:۲۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: tabriz-109190

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌ شرقی:

دستگیری معتادان تنها راه مبارزه با مواد مخدر نیست

دستگیری معتادان تنها راه مبارزه با مواد مخدر نیست
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌ شرقی با بیان این‌که در بحث مواد مخدر نباید سطحی نگری کنیم، گفت: مقابله با مواد مخدر تنها دستگیری معتادان یا بستن مرزها نیست؛ بلکه این مشکل باید به صورت ریشه‌ای در داخل کشور نیز حل شود. 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سرهنگ قاسم دهقانی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار کرد: معتقدم موثرترین روش، آگاه سازی و ورود خانواده‌ها و دستگاه‌های مسئول در حوزه‌ی مواد مخدر است، باید کاری کنیم که تقاضای مواد در کشور کاهش یابد. 

 وی با بیان این‌که طبق آخرین آمار ابلاغی پلیس بین الملل ۱۵۰ نفر از هم وطنان به دلیل قاچاق موادمخدر در زندان به سر می‌برند، اظهار کرد: براساس بررسی‌ها بیش از ۷۰ درصد زندانیان در ارمنستان به دلیل جاسازی مواد مخدر در بدنشان در حین خروج از کشور دستگیر شده‌اند. 

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌ شرقی با بیان این‌که در جهت صیانت از هم وطنان خود در مرزها، خواستار استقرار تجهیزات پزشکی و بیمارستانی از جمله بادی اسکنر در مرزهای استان هستیم، افزود: اگر مرزهای استان به تجهیزات تشخیص مواد مخدر از جمله بادی اسکنر تجهیز شوند و افراد در ورودی مرز کشور کنترل شوند، مشکلی برای کشورمان در مرزها به وجود نمی‌آید.

 وی افزود: با توجه به استقرار دستگاه ایکس ری در مرز بازرگان و کشفیات اخیر، اکثر قاچاقچیان حمل مواد مخدر را در مرز آذربایجان و نخجوان انجام می‌دهند، به طوری‌که آمار خروج مواد مخدر از استان ما افزایش یافته است. 

 دهقانی با اشاره به اقدامات موثر در راستای جمع آوری معتادان متجاهر استان، گفت: امروز بحث جمع آوری معتادان متجاهر در استان ما موضوعی ثابت شده است و اکنون نیز هیچ خللی در جمع آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان نداریم.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha