• شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: tabriz-94625
  • خبرنگار : 50005

فرمانده سپاه عاشورا تاکید کرد

تلاش دشمن برای اجرای "برجام دو" در کشور/ ارسال ۳۰ کامیون کمک‌های مردم آذربایجان‌شرقی به مناطق زلزله‌زده

تلاش دشمن برای اجرای "برجام دو" در کشور/  ارسال ۳۰ کامیون کمک‌های مردم آذربایجان‌شرقی به مناطق زلزله‌زده
فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال اجرایی کردن برجام دو در کشور است، گفت: دشمن قصد دارد که برنامه‌ی موشکی ایران را محدود کند.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سردار غلامعسگر کریمیان در نشستی با اصحاب رسانه استان به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج، با بیان اینکه دشمن در وضعیت کنونی، به دنبال اجرای برجام دو است، اظهار کرد: در برجام دو، اساسی‌ترین و مهم‌ترین هدف دشمن محدود کردن مسیرهای قدرت‌یابی ایران است، چرا که قدرت و اقتدار ایران باعث ایجاد بازدارندگی بوده و تراز اقتدار ایران اسلامی به سطحی رسیده که دشمنان انقلاب جرات نزدیک شدن نداشته باشند.

وی افزود: دشمن برجام دو را از طریق سناریوهای مختلفی از جمله تحریم، کاتسا، تقویت و تشدید محدودیت‌ها علیه ایران برای منزوی کردن و یا منزوی نشان دادن ایران اسلامی در سطح جهان دنبال می‌کند که تبلیغات و عملیات روانی گسترده‌ای را نیز قبل از اقدامات اجرایی آغاز کرده‌ تا اذهان عمومی آماده شده و کمترین عکس العمل را نسبت به اقدامات آمریکا نشان دهد.

وی با بیان اینکه هدف دشمن در برجام دو محدود کردن برنامه‌ی موشکی ایران است، بیان کرد: یکی از توانمندی‌های ایران اسلامی، توان موشکی بوده که عمده‌ی آن در دست سپاه پاسداران است، از این‌رو دشمن تمام توان و تلاش خود را گذاشته تا در ایران "سپاه پاسداران" را عامل تشنج و جنگ‌طلبی معرفی کند و به نوعی در پی محدود کردن توان موشکی ایران هستند.

کریمیان با بیان اینکه سپاه پاسداران برای حفظ ایران و انقلاب، تمام توان خود را به کار بسته است، تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برمبنای سیاست‌های کشور اقدام کرده و هیچگاه نباید مطابق خواسته‌ی دشمن، مجموعه‌ای جدا از ایران تعریف شود؛ سپاه پاسداران هیچگاه خودسرانه تصمیم نگرفته و همواره با نظر فرماندهی معظم کل قوا و شورای عالی امنیت ملی اقدام کرده است.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه هدف دیگر دشمن در برجام دو، عدم پشتیبانی ایران از گروه‌های جهادی و انقلابی منطقه است، خاطرنشان کرد: اقدامات اخیر سعد الحریری و همچنین عربستان و هم پیمانانشان در رابطه با لبنان و حزب‌الله، در راستای این سناریو بوده و می‌خواهند ایران را به گونه ای تحت فشار قرار دهند که از رویکرد ضدامپریالیستی دست بردارد.

وی بیان کرد: اکنون دشمن، فشار سیاسی و روانی را تواما علیه ایران اسلامی شروع کروه و با توجه به اینکه بساط تکفیری‌های داعشی جمع شده به دنبال ایجاد برنامه‌های دیگری هستند تا اذهان جامعه جهانی را مشغول کرده و برنامه‌های اصلی خود را پیش‌ ببرند.

وی افزود: ترامپ و امثال او، مجریان این طرح‌ها هستند نه طراح آن، چرا که پشت این برنامه‌ها، عقبه‌ای وسیعی به نام جامعه صهیونیستی حضور داشته و از تسلط، تاثیر و نفوذ خود در ثروت، قدرت و حتی امنیت آمریکا، در جهت عملی کردن اهداف خود استفاده می‌کند.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به برخی مشکلات درون کشور نیز گفت: رهبر معظم انقلاب در ماه‌ها و سنوات گذشته همواره تکرار کرده‌اند که "ما در وسط میدان جنگ هستیم"؛ ما در دو جبهه‌ی استکبار جهانی و لیبرال‌ سکولاریسم داخلی قرار داریم، این‌ها به دنبال تکمیل عملیات نفوذ هستند، اگر کوتاهی کنیم و دشمنان بتوانند به هم متصل شوند، هدفشان چیزی جز نابودی جمهوری اسلامی ایران و تفکر جهادی نخواهد بود.

وی گفت: عناصر ارزشی و طرفدار انقلاب باید بیش از پیش در مقابل دشمن هوشیار باشند، اکنون با سه مشکل اساسی "سهل انگاری، محافظه‌کاری و مسامحه‌کاری" در کشور روبه رو هستیم؛ قدرت،  پتانسیل و ظرفیت‌های مادی، انسانی و معنوی ایران اسلامی بسیار گسترده‌تر از آن است که نتواند ۸۰ میلیون جمعیت را در کمال آرامش و معیشت مقبول و زندگی خداپسندانه مدیریت کند.

وی اظهار کرد: قطعا توان ما زیاد است اما عوامل نفودی با مسامحه‌کاری و محافظه‌کاری، منافع شخصی و سازمانی را بر منافع مردم، انقلاب و اسلام ترجیح می‌دهند؛ در این رابطه مقام معظم رهبری(مدظله) سخنان گهربار بسیاری دارد اما افسوس که برخی‌ها گوش شنوایی نداشته و هر چند در ظاهر تایید می‌کنند اما در عمل چیزی نمی‌بینیم! وحدت و انسجام یکی از راهکار اساسی مقابله با این مشکلات بوده و همه باید فریاد وحدت سر دهیم؛ امروز اختلاف سمی مهلک برای انقلاب و ایران اسلامی است.

کریمیان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(مدظله) مبنی بر اینکه "امروز از هر گلویی که ندای اختلاف برآید، آن گلو خائن است" تشریح کرد: وحدت، انسجام، دوری از محافظه‌کاری، مسامحه‌کاری و سهل‌انگاری‌ها، خدمت‌رسانی به مردم به مفهوم واقعی، استفاده از ظرفیت عظیم جوانان، استفاده از ظرفیت‌های مادی کشور، داشتن روحیه بسیجی و... در این راستا لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه بسیجی یعنی لشکر مخلص، تلاشگر، خدمتگذار و ایثارگر، افزود: بسیجی با تمام توان و ظرفیت در خدمت انقلاب و مردم ایران است؛ اگر این روحیه در آحاد جامعه تقویت شود، بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه توحید و عدالت از اهداف آرمانی و اساسی انقلاب است، گفت: برای دستیابی به این اهداف باید تلاش کنیم؛ مسئولان کشور و قوای سه گانه باید وظایف خود را شناخته و عمل کنند؛  تدابیر، نقشه راه و اصول لازم در این راستا ارائه شده اما در عمل به آن مشکل وجود دارد.

کریمیان با اشاره به اینکه مردم باید هوشیار بوده و موضوعات مختلف را به خوبی درک کرده و تحلیل کنند، گفت: داشتن اراده‌ی انجام کار، تصمیم‌گیری درست، شناخت درست هدف و تشخیص درست مسیر در رسیدن به اهدف انقلاب بسیار ضروری است.

وی ضمن تسلیت برای داغدیدگان زلزله کرمانشاه نیز گفت: در این راستا اقدامات اساسی و مناسبی توسط سپاه و بسیج به همت مردم شریف آذربایجان انجام شده و بیش از ۳۰ کامیون از کمک‌های مردمی جمع و به مناطق زلزله‌زده اعزام شده و همچنین ۲۰ کامیون نیز آماده است تا در اولین فرصت ارسال شود.

وی با بیان منطقه شیخ صالح شهرستان ثلاث باباجانی بطور اختصاصی توسط نیروهای سپاه پشتیبانی می‌شود، افزود: این منطقه چند روستا را شامل می‌شود که در سطح بالایی تخریب شده است؛ در این منطقه دو دستگاه نانوایی و آشپزخانه سیار مستقر شده تا غذای گرم در اختیار مردم این منطقه قرار گیرد.

فرمانده سپاه عاشورا افزود: سپاه از بطن مردم و خدمتگزار مردم است و وظیفه‌ی خود می‌داند که در شرایط بحرانی وارد عمل شود؛ قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران نیز با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران کشور قراردادی مبنی بر تامین مصالح ساختمانی بازسازی مناطق روستایی منعقد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه وسعت خرابی در زلزله‌ی اخیر زیاد بود، بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای کمک‌رسانی و یاری رساندن به مسئولان ذی‌ربط وارد شده و ما در این راستا به مسیرهای قانونی کاملا پایبندیم؛ اهالی شیخ صالح نیز با سپاه همکاری خوبی داشته و با استفاده از توان مردم این منطقه در تلاشیم که تا رسیدن فصل سرما، زندگی مردم را به حالت طبیعی برگردانیم.

وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران، فدائیان انقلاب و مردم ایران هستند، گفت: حضور سپاهیان در مناطق زلزله‌زده، صرف وظیفه‌ی سازمانی نبوده بلکه فلسفه‌ی وجودی سپاه، خدمت‌رسانی به مردم است.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان شهید محلاتی بزرگترین بیمارستان صحرایی را در ثلاث باباجانی مستقر کرده است، افزود: در روزهای اول حادثه، ظرفیت‌ها و امکانات موجود در سپاه برای مناطق ارسال شد و سپس کمک‌های مردمی جمع‌آوری و به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

کریمیان با بیان اینکه مردم آذربایجان‌شرقی همواره  در ارسال کمک‌‌های مردمی پیشگام بوده‌اند، تشریح کرد: مردم آذربایجان‌شرقی در پشتیبانی از جبهه‌ی مقاومت نیز طی چهار سال متوالی در رتبه اول قرار داشته و همچنین شهرستان اسکو یکی از فعال‌ترین شهرهای استان در کمک‌رسانی به مردم‌ زلزله‌زده و جبهه مقاومت بوده که از سخاوت این مردمان قدردانی می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کمک‌‌های مردمی به وحدت و انسجام ملی کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: توان دولت‌ها در مواجهه با بحران‌ها، کافی نیست، باید در بحران‌ها همه دست به دست هم دهیم و با اتحاد و همدلی امور را پیش ببریم.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha