• یکشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-39025
  • خبرنگار : 50223

بهره برداری از دانشکده مهندسی دانشگاه یاسوج تا دو سال آینده

بهره برداری از دانشکده مهندسی دانشگاه یاسوج تا دو سال آینده

مدیر دفتر طرحهای عمرانی دانشگاه یاسوج گفت: ساخت این دانشکده از آذرماه 95 آغاز شده و هم اکنون در مرحله پیشرفت  20درصدی است .

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد دکتر محمد غلامی افزود: طراحی این ساختمان در 9 طبقه انجام گرفته که سطح زیربنای آن  13000 متر مربع است.

وی بیان کرد: طراحی این پروژه از سال 85 به دلایل گوناگون توسط مشاوران مختلف دست به دست شده بود و هیچکدام موفق به اجرایی کردن پروژه نبودند اما در حال حاضر و در رکود شدید ساخت و ساز در کشور شاهد پیشرفت چشمگیر این پروژه هستیم .

مدیر دفتر طرحهای عمرانی دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: این پروژه در صورت ادامه روندی که تا کنون داشته است تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و رکورد جدیدی در  ساخت و ساز پروژه‌هایی این چنین در استان به ثبت خواهد رسید .

دکتر غلامی در تشریح معماری این سازه تصریح کرد: معماری این ساختمان به گونه‌ای است که در برخی از فضاها فاصله ستون ها به حدود 15 متر می‌رسد و این امر جز با استفاده از سیستم‌های نوین ساخت و ساز ممکن نخواهد بود .

وی با اشاره به استفاده از سقف‌های پیش تنیده در این سازهادامه داد: با توجه به معماری ساختمان نیاز به اجرای ستون‌های کج و سقف های شیب دار بود که هم محاسبات و هم اجرای آن را دچار پیچیدگیهای خاص کرده است. اما با تلاش کارشناسان و مهندسین دفتر فنی دانشگاه و همچنین با استفاده از پیمانکار با تجربه ملی اجرای این پروژه میسر شده است .

مدیر دفتر طرحهای عمرانی دانشگاه یاسوج همچنین با اشاره به مدیریت مطلوب هزینه ها در اجرای این ساختمان عنوان کرد: اسکلت طراحی شده توسط آخرین مشاور حدود 11میلیارد تومان برآورد شده بود که با باز طراحی انجام شده  توسط دفتر فنی دانشگاه و تغییر نوع اسکلت از فلزی به بتنی و تغییر نوع سیستم باربری جانبی هزینه لازم در حدود 6میلیارد تومان کاهش داده شد و به مبلغ پنج میلیارد تومان رسید .

غلامی در خصوص اعتبار مورد نیاز برای ساخت مجموعه تاکید کرد: 20 میلیارد تومان کل اعتبار لازم جهت ساخت این سازه است که امیدواریم چنانچه تخصیص اعتبار در سطح ملی در دانشگاهها با مشکلی مواجه نشود با تزریق به موقع اعتبارات لازم وقفه ای در ساخت این دانشکده پیش نیاید .

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha