• سه‌شنبه / ۷ آذر ۱۳۹۶ / ۱۷:۵۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-39042
  • خبرنگار : 50223

افتتاح نمايشگاه پژوهش و فناوري در کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

افتتاح نمايشگاه پژوهش و فناوري در کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

با حضور معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد نمایشگاه هفته پژوهش و فن‌آوری آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد نمایشگاه استانی هفته پژوهش و فناوری استان در محل نمایشگاه‌های دائمی شهر یاسوج واقع در فلکه جهاد، جنب ترمینال مسافربری شهید قرنی هر روز صبح و عصر پذیرای بازدید کنندگان و علاقمندان به پژوهش وفناوری است.

مجید محنایی، معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاحیه نمایشگاه استانی پژوهش و فن‌آوری با اشاره به اینکه شعار امسال هفته ملی پژوهش و فناوری با عنوان "پژوهش تقاضا محور و تجاری‌سازی فناوری؛ زيربنای اقتصاد مقاومتی" است، گفت: هفته پژوهش فرصت مناسبی برای ایجاد ارتباط بین مراکز دانشگاهی و صنعتی است .

وی افزود: جامعه دانشگاهی و پژوهشگران می‌توانند در این هفته آخرین دستاوردهای خود را عرضه کنند و مراکز صنعتی نیز ایده‌ها و طرح‌های قابل تجاری‌سازی را شناسایی کرده و پس از تولید به صورت انبوه در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند .

محنایی بیان کرد: هفته پژوهش فرصت مناسبی برای آسیب‌شناسی روند پژوهشی استان است و نباید مورد غفلت واقع شود .

عباس ظریفی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه وبویراحمد نیز در آیین افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش در یاسوج گفت: پژوهشگران آثار خود را در 62 غرفه این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده‌اند که۲۳ دستگاه از جمله مراکز دانشگاهی، نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای تحقق و برپایی این نمایشگاه فعالیت داشتند .

وی با بیان اینکه از جمله اهداف این نمایشگاه پیوند بین دانشگاه و صنعت بوده است، افزود: نیازهایی در حوزه صنعت وجود دارد که باید با تکیه برتوان دانشگاهی نسبت به برطرف کردن آنها اقدام کرد .

ظریفی با بیان اینکه این نمایشگاه در ۲۸۰۰مترمربع فضای نمایشگاهی برپا شده است، بیان کرد: دستاوردهای حوزه پژوهش دانشگاهها و نهادهای مختلف در این نمایشگاه ارائه شده است.

دکتر اورنگ ایلامی، دبیرکل هفته پژوهش و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با نحوه انتخاب پژوهشگران برتر گفت: براساس مصوبات کمیته علمی و شورای سیاستگذاری هفته پژوهش(1396) 7 نفر از اعضاء هیات علمی دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی در گروه های هفت گانه شامل علوم پایه، فنی مهندسی، علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی، هنر و علوم پزشکی به عنوان پژوهشگر برتر معرفی می شوند .

وی افزود: همچنین 7 نفر از پژوهشگران ادارات و سازمان ها نیز در گروه های مربوطه در صورتی که حائز حداقل امتیازات باشند، انتخاب و از آنها تقدیر می شود .

ایلامی بیان کرد: از بین طلاب و روحانیون حوزه های علمیه استان، یک نفر به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب خواهد شد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دو نفر فناور برتر، توسط  پارک علم و فناوری معرفی می شوند، خاطرنشان کرد: دو نفر ایده پرداز برتر نیز توسط  بنیاد ملی نخبگان استان معرفی خواهند شد .

ایلامی شرط انتخاب نهایی برترین ها را کسب حداقل امتیاز مورد نیاز عنوان و تصریح کرد: در نهایت برگزیدگان پژوهش و فناوری، توسط کمیته برگزاری جشنواره تعیین خواهند شد .

وی ادامه داد: از بین غرفه ها نیز در روز پایانی نمایشگاه، دوغرفه برتر انتخاب و در مراسم بزرگداشت پژوهشگران و فناوران استان از آنها تقدیر بعمل می آید .

دکتر ایلامی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین در این هفته برگزاری کارگاه های مرتبط با موضوع های پژوهش، فناوری و نوآوری توسط دانشگاه ها و سازمان های مختلف در دستور کار است.  

به گزارش ایسنا، این نمایشگاه در سالن نمایشگاه های شهر یاسوج واقع در فلکه جهاد، جنب ترمینال مسافری، هر روز صبح از ساعت8 تا 17 عصر پذیرای علاقمندان به پژوهش خواهد بود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha