• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۶ / ۱۹:۰۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-39181
  • خبرنگار : 50223

گرایش به رشته های تجربی در کشور بالاست

گرایش به رشته های تجربی در کشور بالاست

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: گرایش به رشته های تجربی در کشور بالاست.

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد محمد حسین امید عصر چهارشنبه، 22 آذر ماه در نشست خبری با خبرنگاران در یاسوج افزود: قریب به ۵۰ هزار مدرس در سطح دانشگاه های علمی کاربردی کشور به آموزش جامعه هدف می پردازند .

وی با بیان اینکه در مهرماه سال جاری ۵۵۰ هزار نفر ظرفیت دانشجوی مهارتی این دانشگاه بوده اما کمتر از ۱۵۰ هزار دانشجو در این دانشگاه ثبت نام کرده اند، بیان کرد: نیاز کشور حرکت به سمت آموزش های مهارتی است و قانون برنامه ششم توسعه خروجی ۳۰ درصدی دانشجویان در حوزه  مهارتی را هدفگذاری کرده است .

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خاطرنشان کرد: باید تا پایان سال ۹۹، چهار میلیون دانشجو داشته باشیم که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز باید مهارتی باشند که حرکت به سمت مهارت آموزی در کشور نیاز به تقویت دارد .

امید با بیان اینکه گرایش به رشته های تجربی در کشور بالاست، تصریح کرد: رقابت ۵۰۰ هزار نفر برای به دست آوردن ۸۰۰۰ سهمیه چند رشته خاص این حوزه است .

وی با بیان اینکه آموزش های مهارتی زود بازده است، ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو از دانشگاه علمی کاربردی کشور فارغ التحصیل شده اند و آمارها خروجی ۸۰ درصدی اشتغال را نشان می دهد .

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ارتقای کیفیت و ماموریت گرایی را دو مسیر هدفگذاری شده این دانشگاه دانست و عنوان کرد: معاون نظارت در دانشگاه ایجاد شده است و در حوزه ماموریت گرایی نیز مراکز ما در زمینه های تخصصی خود فعالیت خواهند کرد و به این سمت می رویم که مراکز در چارچوب ماموریت های خود دانشجو بگیرند .

امید از کسب مجوز ایجاد مراکز رشد و نوآوری در سطح مراکز مختلف خبر داد و تاکید کرد: حمایت از دانشجویان مستعد با تبدیل ایده به محصول هدفگذاری شده است و تسهیلاتی نیز پرداخت خواهد شد .

وی از فعالیت 6000دانشجو در ۱۱ مرکز علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و خاطرنشان کرد: در استان ظرفیت بالاتری در حوزه جذب دانشجویان داریم .

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اضافه کرد: در این استان ظرفیت ۲۰ هزار جذب وجود داشت که ۱۵درصد آن محقق شد که ترویج حرکت به سمت مهارت گرایی نیز در استان ضروری است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha