• شنبه / ۲ دی ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-39293
  • خبرنگار : 50223

راه‌اندازی نخستین مرکز یادگیری محلی سیار سوادآموزی کشور در دهستان زیلایی

راه‌اندازی نخستین مرکز یادگیری محلی سیار سوادآموزی کشور در دهستان زیلایی

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی نخستین مرکز یادگیری محلی سیار سوادآموزی کشور در دهستان زیلایی خبر داد .

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد سید حمدالله خواهش‌نیک در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته نهضت سوادآموزی با اشاره به باسوادی 92.7درصد جمعیت 10تا 49 سال مورد هدف نهضت سوادآموزی گفت: میانگین باسوادی گروه‌های هدف در کشور 94.7 درصد است که کهگیلویه و بویراحمد دو درصد از جمعیت کشوری پایین است .

وی افزود: میزان باسوادی در میان جمعیت شهری استان 90 درصد و در مناطق روستایی 77.4 درصد است که در طرح خواندن با خانواده که توسط نهضت سوادآموزی استان در حال برگزار است 700 نفر در دوره سوادآموزی و 500 نفر در دوره انتقال تحت پوشش قرار گرفتند .

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی نخستین مرکز یادگیری محلی سیار سوادآموزی در دهستان زیلایی خبر داد و بیان کرد: کارشناسان دفتر نهاد ریاست جمهوری بازدیدی از دهستان زیلایی انجام دادند و مصوب شد برخی مهارت‌های زندگی به زنان این مناطق داده شود که در همین راستا 4 مرکز یادگیری محلی از جمله مرکز یادگیری محلی سیار در موشمی زیلایی تشکیل شد .

خواهش نیک خاطرنشان کرد: در این مراکز باید حداقل 50 نفر سوادآموز حضور داشته باشد و 40 نوع مهارت هم برای این مراکز تعریف شده که در مرکز سیار سوادآموزی زیلایی مردم در 44 روستا آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند .

وی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد 34 هزار و 106 نفر بی‌سواد دارد که بالاترین نرخ بی‌سوادی در استان مربوط به شهرستان کهگیلویه است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد  ادامه داد: جامعه سوادآموزی استان ۱۰ شهید به اسلام و انقلاب تقدیم کرده و شهید جلیل پور نخستین پیشنهاد دهنده امر سوادآموزی در کشور است .

خواهش نیک بیان کرد: بیش از ۲۳ دستگاه تفاهم نامه مشارکت در سوادآموزی منعقد شده است و براساس فرمان تاریخی امام راحل (ره) سوادآموزی وظیفه همه مردم و مسئولان است .

وی اضافه کرد: دیدار با نماینده، ولی فقیه، ائمه جمعه، مسئولان استانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برزگاری میزگرد در صدا و سیما، اجرای مسابقه انشاء نویسی ویژه پرسش مهر ریاست محترم جمهور شروع فعالیت‌های سوادآموزی از مهمترین برنامه‌های هفته سوادآموزی است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha