• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۷:۴۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-39572
  • خبرنگار : 50223

ورود ۷۳ درصد دانش آموزان کهگیلویه وبویراحمد به شاخه نظری

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال تحصیلی جاری حدود ۷۳درصد از دانش آموزان پسر و دختر این استان وارد شاخه نظری شامل رشته های ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی شده اند.
به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد "ایوب رضایی" در گردهمایی دوره ای معاونین آموزشی مناطق ۱۳ گانه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با موضوع استقرار پایه دوازدهم، چالش و راهکارها به میزبانی آموزش وپرورش گچساران برگزار شد، افزود: از ۷۳ درصد دانش آموزان مشغول به تحصیل کهگیلویه و بویراحمد در شاخه نظری ۵۲ درصد وارد رشته علوم تجربی، ۸ درصد وارد رشته ریاضی، ۳۸ونیم درصد وارد رشته علوم انسانی و ۱,۵ درصد نیز وارد رشته معارف اسلامی شدند.
وی اظهارکرد: تورم در رشته علوم تجربی در این استان از میانگین کشوری بالاتر بوده به طوری که در کشور ۴۶,۳۱ درصد و در استان ۵۲درصد است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: میزان استقبال آموزان کهگیلویه و بویراحمد از رشته ریاضی محدود بوده و در کشور ۲۱،۶۶ درصد اما در این استان ۸ درصد است.
رضایی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد در رشته علوم انسانی از میانگین کشوری بالاتر بوده به طوری که در کشور ۳۱،۳۹ درصد و در این استان نیز ۳۸ونیم درصد است.
وی بیان کرد: میزان گرایش دانش آموزان این استان به رشته های فنی و حرفه ای حدود ۲۷ درصد بوده در حالی که میانگین کشوری در این زمینه هم اینک ۳۵ درصد است. 
رضایی عنوان کرد: باید رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش بیش از پیش در کهگیلویه و بویراحمد توسعه یافته و دانش آموزان این استان برای ورود به چنین رشته هایی ترغیب و تشویق شوند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت که تا سال ۱۴۰۰ به عنوان سال پایانی برنامه ششم توسعه باید بین رشته های نظری و فنی و حرفه ای و کاردانش در این استان توازن لازم برقرار شود.
رضایی تاکید کرد: در همین راستا لازم است برنامه ریزی اصولی و دقیق برای هدایت تحصیلی دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد برای سوق دادن هر چه بیشتر آنها به سوی رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش انجام شود.
وی افزود: در راستای توسعه هر چه بیشتر رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش در کهگیلویه و بویراحمد طرح برون سپاری این رشته ها بر اساس نیاز بازار کار و شرایط اقلیمی استان انجام می شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بر اساس پیش بینی برنامه ششم توسعه میزان گرایش دانش آموزان در سطح کشور باید به حدود ۵۰ درصد برسد.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha