• یکشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-40052
  • خبرنگار : 50223

سرپرست دانشگاه یاسوج:

دانشگاه کارتابلی اداره نمی شود/ از تشکلهای دانشجویی حمایت می کنم

دانشگاه کارتابلی اداره نمی شود/ از تشکلهای دانشجویی حمایت می کنم

سرپرست دانشگاه یاسوج گفت: دانشگاه بصورت کارتابلی اداره نمی شود چراکه دانشگاه همچون شهری است که باید بتواند با بخشهای مختلف و دستگاهها ارتباط و تعامل داشته باشد.

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد احمد عریان در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه خبرنگاران رسانه ها خود را یار و همیار مدیران بدانند، افزود: اگر حضور خبرنگاران را در دستگاههای داشته باشیم شاهد برخی از مسایل نبوده ایم.

وی اظهارکرد: اعتقاد داریم که رسانه ها می توانند به مدیران کمک کنند تا به اهداف خود برسند و بعضی اوقات کارهای بزرگی صورت می گیرد که بدون اطلاع رسانی از طریق رسانه ها مدفون می شوند و کسی از آنها اطلاع پیدا نمی کند. خبرنگاران رسانه ها خود را عضوی از این دانشگاه بدانند.

سرپرست دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: بکارگیری نیرو در دانشگاه یاسوج براساس تخصصهای مورد نیاز از طریق فراخوان و برگزاری آزمون انجام می شود چراکه دانشگاه شرکت تعاونی نیست که نیروی سلیقه ای بکار گرفته شود و در حالی که نسبت استاد به کارمند باید یک به یک باشد اما متاسفانه هم اکنون بیش از حد معمول نیروی فاقد تخصص در این دانشگاه وجود دارد. 230 عضو هیئت علمی و حدود 400 کارمند در این دانشگاه داریم.

عریان تصریح کرد: رتبه دانشگاه یاسوج در بین کل دانشگاههای کشور چهل و یکم  و در بین دانشگاههای جامع کشور پانزدهم است.

وی ادامه داد: در آینده با بخش خصوصی، مدیران دستگاههای مختلف و مجموعه دانشگاه تعامل مطلوبی خواهیم داشت. باید از علمی ترین افراد و براساس پاکدستی، تخصص، تجربه، آماده کار کردن در شرایط سخت در مدریت دانشگاه استفاده شود و اگر بخواهیم دانشگاه رشد و توسعه پیدا کند باید با ایثار تلاش و کوشش کرد.

سرپرست دانشگاه یاسوج عنوان کرد: دانشگاه بصورت کارتابلی اداره نمی شود چراکه دانشگاه همچون شهری است که باید بتواند با بخشهای مختلف و دستگاهها ارتباط و تعامل داشته باشد.

عریان تاکید کرد: دانشگاه یاسوج نگاه جهانی دارد و شاید در سالهای آینده اساتید خارجی از کشورهای اروپایی و آفریقایی در این دانشگاه تدریس کنند.

توصیه برای بکارگیری و جابجایی نیرو نمی پذیرم

وی بیان کرد: هیچ کسی تاکنون به من توصیه نکرده که چه کسی را بکار بگیرم یا نگیرم و توصیه ای برای بکارگیری و جابجایی نیرو نمی پذیرم اما براساس شاخص های اموزش عالی از نیروها استفاده خواهم کرد.

سرپرست دانشگاه یاسوج گفت: دانشگاه نمی تواند ایلی و قومی باشد و در این زمینه به کمک رسانه ها کارهایی انجام خواهم داد تا دانشگاه یاسوج را از شبه سیاسی خارج کنیم و ان شاء الله به نتیجه خواهد رسید.

عریان افزود: با اصلاح و بهبود تحصیلات تکمیلی، دکترا و کارشناسی دانشگاه یاسوج را تا حدی توسعه می دهیم و امیدوارم به ریل علمی خودش برگردد. اگر جوان صفر کیلومتر و بدون تجربه ای را بعنوان رئیس یک دانشکده بگماریم قطعا اشتباهات و فولهای بزرگی خواهد داشت و در این رابطه سعی می کنیم از تجربیات گذشته استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: مسایل گروهی و باندی در انتخاب مدیران دانشگاه یاسوج ملاک نیست بلکه مدیر باید روحیه تعامل و پیگیری در سطح ملی و استانی داشته باشد. شاخص بکارگیری عضو هیئت علمی و کارمند و انتخاب مدیران دانشگاه شایسته سالاری و علمی تر بودن خواهد بود. باید مدیران دانشگاه برای کارها وقت بگذارند و ما برای بهبود روند امور شب و نیمه شب نمی‌شناسیم و نباید باید فکر کنیم که ساعت ۸ بیاییم و ساعت ۳ بعد از ظهر برویم

سرپرست دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: کسی در انتخاب بنده بعنوان سرپرست دانشگاه یاسوج ذی مدخل نبوده است.

عریان ادامه داد: متوجه شدم که دانشگاه یاسوج به شدت سیاست زده است و از مجموعه دانشگاه انتظار دارم اگر کسی پیش من می آید پیشنهاد جهت توسعه و رشد دانشگاه ارائه دهد نه اینکه همدیگر را بزنند و تخریب کنند متاسفانه طی چند روزی که در دانشگاه حضور پیدا کرده ام یک نفر فرد دیگری را تخریب می کند.

وی عنوان کرد: محیط دانشگاه یاسوج باز و تحمل ها بالاست تا جای که اطلاع دارم مسئولان استان نگاه فرهنگی و توسعه گرایانه و نه امنیتی به دانشگاه یاسوج دارند. با دانشجویان این دانشگاه همچون پدر و فرزند خوب خواهیم بود و قطعاً در این دانشگاه هیچ وقت دانشجوی ستاره‌دار نخواهیم داشت و دوره ستاره دار شدن خیلی وقت است که تمام شد.

سرپرست دانشگاه یاسوج افزود: مشکلات این دانشگاه حل نمی شود مگر اینکه از نظر فرهمگی جا انداخته شود.

عریان در خصوص وضعیت ارتباط صنعت با دانشگاه یاسوج بیان کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه در هیچ جای کشور در حد ایده آل نیست اما در دانشگاه یاسوج تلاش خواهیم کرد که ارتباط دانشگاه با صنعت بهتر از گذشته شود.

وی در رابطه با وضعیت دو دانشکده صنعت و معدن چرام و نفت و گاز گچساران بعنوان زیر مجموعه دانشگاه یاسوج افزود: کمک می کنیم که این دو دانشکده به دانشگاه تبدیل شوند.

سرپرست دانشگاه یاسوج تصریح کرد: دانشجویان مسایل دینی، سیاسی و اجرایی را در تشکلهای دانشجویی تجربه می کنند که از تشکلهای دانشجویی حمایت می کنم، در کنار انها خواهم بود و هر جا کار از دستم برآید کمکشان می کنم.

عریان بیان کرد: خبرگزاری ایسنا را بخاطر دانشجویی بودن دوست دارم. در حد توانم پاسخگوی دانشجویان و رسانه ها خواهم بود.

وی در خصوص مهمترین مشکلات دانشگاه یاسوج اضافه کرد: مهمترین مشکلات دانشگاه ضعیف بودن ارتباط با صنعت، جامعه و سازمانهای دیگر است.

سرپرست دانشگاه یاسوج در باره وضعیت سرویس های ایاب و ذهاب دانشجویان اضافه کرد: این مشکل دانشجویان را در دستور کار دارم و دنبال راهکار و چاره برای رفع آن هستیم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha