• پنجشنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ / ۲۳:۱۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-40101
  • خبرنگار : 50223

آیین کاشت ۶۰۰ نهال با شعار "هر دانشجو یک درخت" در آموزشکده فنی و حرفه ای دخترانه یاسوج +تصاویر

آیین کاشت ۶۰۰ نهال با شعار "هر دانشجو یک درخت" در آموزشکده فنی و حرفه ای دخترانه یاسوج +تصاویر
آیین کاشت۶۰۰ نهال با حضور برخی از مسئولان و دانشجویان آموزشکده فنی و حرفه ای دخترانه یاسوج با شعار "هر دانشجو یک درخت" برگزار شد.

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد سیده فرزانه آرامش، رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج در این آیین حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: ترویج فرهنگ کاشت درخت به‌عنوان یکی از زیباترین جلوه‌های جهان هستی است.

 وی اظهارکرد: کاشت نهال در محیطهای علمی و دانشگاهی آغاز حرکتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ درختکاری وحفاظت از منابع طبیعی است.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای دخترانه یاسوج خاطرنشان کرد: منابع طبیعی سرمایه ای ملی است که حفاظت از آن مختص به یک روز و یک هفته نیست و این وظیفه همه آحاد جامعه است که در حفظ این سرمایه های ارزشمند خدادادی بیش از هر زمان دیگری کوشا باشند.

آرامش تصریح کرد: انسان و تمام جانداران به نحوی حیات خود را مدیون درختان هستند، که متأسفانه با افزایش دما، تغییرات آب و هوایی در اثر ماشین‌آلات و پیشرفت تکنولوژی، جامعه انسانی را با چالش کمبود اکسیژن مواجهه کرده است.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ و آموزه های دینی ما به حفظ منابع طبیعی توصیه شده و بشر همیشه در طول زندگی خود از درخت برای برطرف کردن نیازهای خویش استفاده کرده است، ادامه داد: حفظ منابع طبیعی به عنوان یک سرمایه ملی وظیفه یک دستگاه نیست بلکه وظیفه همه انسانهاست که این سرمایه ارزشمند را برای نسلهای آینده حفظ کنند.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج، کاشتن نهال به تعداد دانشجویان و کاشت اولین نهال بر مزار شهید گمنام در هفته منابع طبیعی را آغاز حرکتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اساتید و دانشجویان این آموزشکده ذکر کرد.

آرامش عنوان کرد: در اهمیت درخت و درختکاری در روایت یکی از ائمه معصومین(ع) نقل‌شده که «حتی اگر دیدید قیامت برپا شده و شما مشغول کاشتن درختی بودید، به کاشت درختان ادامه دهید.»

گفتنی است در این مراسم که مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان،  فرماندار شهرستان بویراحمد، رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد، شهردار یاسوج، معاون فرماندار، معاون فرهنگی شهردار، معاون جهاد کشاورزی استان، مدیرکل امور بانوان استانداری، برخی اعضای شواری شهر یاسوج و تشکل نهضت سبز زاگرس حضور داشتند به تعداد هر دانشجو یک اصله نهال در محوطه فضای سبز و مزار شهید گمنام دانشکده دخترانه یاسوج کاشته شد.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha