• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-40356
  • خبرنگار : 50223

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

تغییر فعالیت مدارس غیردولتی کهگیلویه و بویراحمد در تایم صبح قابل اجرا نیست

تغییر فعالیت مدارس غیردولتی کهگیلویه و بویراحمد در تایم صبح قابل اجرا نیست

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تغییر فعالیت مدارس غیر دولتی در تایم صبح در این استان عملا قابل اجرا نیست.

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد سید محمد کاظم نظری در نش ست شورای آموزش و پرورش استان افزود: فعالیت مدارس غیردولتی استان در تایم ثابت صبح عملا قابل اجرا نیست چراکه در استان با بحران مواجه می شویم.

وی با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی طی چهارسال گذشته فرصت ایجاد زیرساخت های لازم برای فعالیت در تایم صبح را داشتند، بیان کرد: متاسفانه طی این مدت هیچ اقدامی انجام ندادند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این تصمیم باید به تدریج در سطح استان اجرا شود تا بعلت کمبود فضا اموزشی با بحران مواجه نشویم.

همچنین هادی زارع پور، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: به استناد مصوبه شورای مرکزی نظارت بر مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی و تاکید سازمان مدارس غیردولتی الزاما همه مدارس غیر دولتی باید در تایم ثابت صبح فعالیت کنند.

وی افزود: از سال 92 تا 96 جمعیت دانش آموزان مدارس غیر دولتی استان از 8.5 درصد به 16 درصد رسیده که معادل دو برابر است. هر دانش اموز مدارس دولتی سالانه دومیلیون تومان هزینه در بردارد که افزایش دانش آموزان غیر دولتی کمکی به دولت بوده است.

زارع پور اظهارکرد: 21مدرسه غیر دولتی با جمعیت دانش آموزی حدود 9 هزار نفر در شهرستانهای بویراحمد، گچساران و کهگیلویه این استان در تایم عصر فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی چهار سال اخیر مجوزی به مدارس غیردولتی در تایم عصر داده نشد و همه مدارسی که در تایم عصر فعالیت دارند در دوره گذشته مجوز اخذ کردند.

وی ادامه داد: بازدهی بهتر تحصیلی، امکان نظارت مستمر کارشناسان ادارات آموزشی و اداری و افزایش امکان یادگیری از مزیت های آموزش در نوبت صبح است.

زارع پور در خصوص تاریخ برگزاری امتحانات داخلی دوره های مختلف تحصیلی در سال 97-98 تصریح کرد: در دوره ابتدایی در مناطق گرمسیری استان، امتحانات از ۲۲ اردیبهشت آغاز و تا ۳۱ اردیبشهت ماه ادامه دارد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین در دوره ابتدایی امتحانات از ۲۵ اردیبهشت آغاز و تا پنجم خرداد ماه ادامه خواهد داشت .

زارع پور از همزمانی زمان برگزاری امتحانات داخلی دوره متوسطه اول و دوم در مناطق گرمسیری و سردسیری خبر داد و بیان کرد: در دوره متوسط اول در مناطق گرمسیری و سردسیری، امتحانات از ۲۲ اردیبهشت آغاز و تا ۱۳ خرداد ماه ادامه دارد .

وی اضافه کرد: همچنین در دوره متوسطه دوم نیز در مناطق سردسیری و گرمسیری امتحانات از ۲۲ اردیبشهت آغاز و تا ۱۳ خرداد ماه ادامه خواهد داشت .

ابراهیم کشاورز، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در هیچ قانونی گفته نشده که اگر دولت برون سپاری انجام داد، مردم باید تاوان آن را پس دهند.

وی افزود: والدین دانش اموزانی که در تایم صبح سرکار هستند و فرزندان خود را نمی بینند در صورتی که فعالیت مدارس در تایم بعدازظهر باشد در طول روز نمی توانند فرزندان خود را ببیند که تبعاتی در پی خواهد داشت.

کشاورز اظهارکرد: اینکه دانش آموزان در این استان به سمت مدارس غیر دولتی می روند نه بعلت کیفیت با بهتر بودن آنهاست بلکه ناشی از چشم و هم چشمی دانش آموزان است چراکه خانواده ای که بصاعت و توان مالی خوبی ندارد فرزند دانش آموز انها خانواده را مجبور به ثبت نام در مدرسه غیردولتی می کند که فقط بعلت چشم و هم چشمی با دوستانش است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در خصوص فعالیت مدارس غیردولتی در تایم ثابت صبح تصمیمی گرفته شود که به نفع دانش آموزان و اولیاء آنها باشد.

شاهرخ کناری، فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در این نشست گفت: شهرستان بویراحمد 40 درصد جمعیت دانش آموزان استان را دارد. سالانه 2000دانش اموز به این جمعیت اضافه می شود که هم اکنون با کمبود فضای آموزشی مواجهیم و در صورتی که مدارس غیردولتی در تایم صبح فعالیت کنند 5 هزار نفر به این تعداد اضافه می شود.

کناری با ارائه پیشنهاد اجرای این طرح در شهرستان های کوچکتر استان، بیان کرد: با اجرای این طرح در شهرستان هایی که تعداد کمی از مدارس غیر انتفاعی را دارند، می توان نسبت به بهبود ظرفیت و زیرساخت ها در شهرستان بویراحمد اقدام کرد.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح فعالیت مدارس غیردولتی در تایم ثابت صبح به شرطی که آموزش و پرورش برای کمبود فضای اموزشی چاره اندیشی کند، موافق هستیم.

علی حسن زاده، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در این نشست گفت: 11هزار و 40 دانش آموز این شهرستان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند که 14 مدرسه شیفت گردان هستند.

وی اظهارکرد: در صورت اجرایی شدن فعالیت مدارس غیردولتی در تایم صبح بیش از 1600دانش آموز این شهرستان با مشکل رو به رو می شوند.

سید ظهیرالدین پورالحسینی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گچساران نیز گفت:25هزار دانش آموز در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 4000نفر در مدارس غیردولتی هستند.

وی افزود: در گچساران با تراکم دانش آموز بخصصو در مقطع ابتدایی مواجهیم و در صورت فعالیت مدارس غیردولتی در تایم صبح 113معلم نیاز خواهیم داشت تا بتوانیم جوابگوی نیاز مردم باشیم.

پورالحسینی اضافه کرد: در صورتی که مدارس غیردولتی به تایم صبح تغییر شیفت دهند با افزایش جمعیت دانش آموزی مدارس دولتی مواجه می شویم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha