• یکشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۲۳:۱۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-40550
  • خبرنگار : 50223

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

ضرورت حفظ فضای با نشاط و پویا در دانشگاه ها

ضرورت حفظ فضای با نشاط و پویا در دانشگاه ها


معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حفظ فضای با نشاط و پویا در دانشگاه ها ضروری است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد سیدمحمدکاظم نظری در نشست کرسی آزاد اندیشی با محوریت آسیب های اجتماعی نو پدید در دانشکده فنی دختران یاسوج افزود: برگزاری کرسی های آزادی اندیشی موجب حفظ فضای نشاط و پویایی در دانشگاه هامی شود.

وی اظهارکرد: قرار نیست کرسی های آزاد اندیشی تنها برای تعریف و تمجید از سیاست های دولت باشد و باید فضای کرسیهای آزاد اندیشی با حفظ خطوط قرمز باز باشد تا دانشجویان بتوانند موضوعات و چالش های جامعه را آزادانه نقد و درباره آنها صحبت کنند .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: انتقاد، خوب و سازنده است اما باید انتقاد برای روی کار آمدن دولتی بهتر و نه برای مأیوس کردن مردم و ایجاد فرصت برای دولت های ضعیف باشد .

نظری، بر ضرورت حفظ فضای با نشاط و پویا در دانشگاه ها تأکید و تصریح کرد: دانشجویان باید در فضای بانشاط به تحصیل و آموزش بپردازند. برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در سطح دانشگاه ها یکی از راه های حفظ نشاط و پویایی در دانشگاه هاست .

وی، در پاسخ به انتقاد برخی از دانشجویان به فیلترینگ تلگرام ادامه داد: دولت از رئیس جمهور و وزیر ارتباطات تا مسئولان رده های پایین تر هیچ کس با فیلترینگ تلگرام موافق نیستند .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کسانی که تلگرام را فیلتر کرده اند موظفند امکانات و ظرفیتهایی  را که از مردم گرفته اند با همان کیفیت و قیمت برای مردم ایجاد کنند و به جامعه آمار دهند فیلترینگ تلگرام چند درصد از مردم را به سمت پیام رسان های داخلی سوق داده است .

نظری بیان کرد: دانشجویان اجازه ندهند کسانی که پول و رسانه و امکانات در اختیار دارند نسبت به مشارکت های سیاسی و اجتماعی به ویژه انتخابات آنان را مایوس کنند و تجربه نشان داده یأس مردم موجب به وجود آمدن دولت و مجلس ناکارآمد می شود .

وی عنوان کرد: کسانی که تلگرام را فیلتر کرده اند دقیقا دنبال این هستند که مردم پای صندوقهای رأی نیایند و مشارکت پایین باشد تا بتوانند با آرای سنتی خودشان مدیریت جامعه را در دست بگیرند  .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآوری شد: شورای عالی مجازی باید درباره فیلتر تلگرام تصمیم بگیرد و در هر تصمیمی باید نظرات مردم در نظر گرفته شود .

نظری، اظهارکرد: در اواخر دولت اصلاحات همین گروه ها با کمک دستگاه های عظیم تبلیغاتی خود سعی کردند مردم را به شدت مایوس کنند و سال 84 هم مردم به پای صندوق های رای نیامدند و نتیجه اش روی کار آمدن دولت های نهم و دهم بود .

وی اضافه کرد: در این کرسی آزاد اندیشی بیش از هر چیز موضوع فیلترینگ تلگرام برای دانشجویان دغدغه بود که دولت منتخب مردم هم موافق با فیلترینگ نیست .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اینکه از مردم بخواهند به پیام رسانهای داخلی بیایند و یا پیام رسانهای داخلی را حمایت کنند اشکالی ندارد اما نباید مردم را مجبور به انجام این کار کرد .

نظری اضافه کرد: فیلترینگ تلگرام بخشی از اشتغال مردم را از بین برده است ضمن آنکه از دستگاه قضا برای فیلترینگ استفاده کرده اند که ما تجربه تلخی در این باره داریم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha