• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-40642
  • خبرنگار : 50223

آسیب دیدن ۱۱۹ فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد در زلزله های اخیر

آسیب دیدن ۱۱۹ فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد در زلزله های اخیر
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: در زمین لرزه اخیر 119فضای آموزشی در این استان دچار آسیب شد

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد هادی زارع پور  در نشست رؤسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق، کارشناسان حقوقی و روابط عمومی در منطقه عشایری گل زردی بویراحمد افزود: این مدارس شامل 724کلاس در مناطق یاسوج، دنا، مارگون وبخشی از مدارس عشایری بویراحمد است که دچار آسیب شده است.

وی اظهارکرد: همچنین 11ساختمان اداری نیز آسیب دیده که پیگیری برای ایمن سازی آنها و فضاهای آموزشی در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد همچنین از اجرای برنامه تعالی مدیریت برای نخستین سال در تمامی مدارس متوسطه اول ودوم استان از مهرماه امسال خبرداد و خاطرنشان کرد: این تعداد شامل 400مدرسه در متوسطه اول، 270مدرسه در متوسطه دوم و 70هنرستان است.

زارع پور اضافه کرد: برای استقرار پایه دوازدهم به 107کلاس هنرستانی و111کارگاه آموزشی نیاز است.

ایوب رضایی، معاون آموزش  متوسطه آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: با توجه به تورم حضور دانش آموزان در رشته تجربی وفعالیت هدایت تحصیلی و از 57درصد به 50درصد رسیده است.

وی افزود: با توجه به ضرورت توسعه رشته های فنی وحرفه ای بر اساس برنامه ششم توسعه در سال تحصیلی جاری این پوشش از 20درصد به 27درصد رسیده است.

سیدبهاءالدین ملک حسینی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: طرح اوقات فراغت در تابستان در دارالقرآنها، کانونها وسالن های ورزشی انجام می شود.

سیدحسن موسوی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: مسابقات ورزشی جهت تعیین تیم های اعزامی به مسابقات ملی، المپیادهای درون مدرسه، اجرای طرح های بهداشت و سلامت و مقابله با آسیب های اجتماعی از مهمترین اولویت های این حوزه است.

علی شیر زهرایی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کیفی بخشی فعالیتها، توجه ویژه به طرح توصیفی وفعالیت راهبران آموزشی از اولویتهای این حوزه است.

سیدحمدالله خواهش نیک، معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: امسال 4هزار و 600سوادآموز در 3دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم زیر پوشش فعالیت قرار گرفتند.

وی اظهارکرد: توسعه مراکز یادگیری محلی، برگزاری مسابقه کتاب شعار سال وپرسش مهر، توسعه کلاسهای رایانه ای برای سوادآموزان، کیفی بخشی به برگزاری امتحانات وفعالیت مسئولان سوادآموزی و همچنین فعالیت مؤسسات طرف قرارداد از مهمترین اولویت های سال جاری است.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha