• جمعه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-40894
  • خبرنگار : 50223

عید فطر نماد همبستگی و شکوه عظیم ملت های اسلامی

عید فطر نماد همبستگی و شکوه عظیم ملت های اسلامی

امام جمعه موقت یاسوج گفت: عید فطر همایش عظیم مسلمانان بعد از یک ماه بندگی و روزه داری است و این عید از نماد های اتحاد و همبستگی ملت های مسلمان است .

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد حجت الاسلام سید امان الله حسینی صدر در خطبه های عید فطر که در بلوار عدل یاسوج برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید فطر به همه مسلمانان، مردم ایران به ویژه مردم کهگیلویه و بویراحمد افزود: عید سعید فطر عید بزرگ و همایش عظیم مسلمانان بعد از یک ماه بندگی است و این عید را به همه بندگان و روزه داران تبریک عرض می کنیم .

وی با بیان اینکه اهل بیت ائمه اطهار در چندین جایگاه مسلمانان به ویژه شیعیان را تنها نمی گذارند، اظهارکرد: اول هنگام وفات است، آن هنگامی که در قبر گذاشته می شوند و خود و اعمالشان هستند و همه او را تنها می گذارند اما اهل بیت (ع)شیعیان و ارادتمندانشان را تنها نمی گذارند و به آنها سرکشی می کنند .

امام جمعه موقت یاسوج خاطرنشان کرد : هنگام زنده شدن همه انسان ها در همایش عظیم قیامت وقتی همه حاضر می شوند اهل بیت ع به آنها کمک می کنند .

حجت الاسلام حسینی صدر افزود: ائمه (ع) فرموده اند؛ هنگام حسابرسی وقتی که اعمال انسان ها از ریز تا درشت رسیدگی می شود ما در این موقع حساس نیز پیروان و شعیان را تنها نمی گذاریم و به یاری آنها می شتابیم .

وی ادامه داد: همچنین فرموده اند در روز حساب و کتاب ما اهل بیت آنجایی که اعمال انسان ها را میزان می کنند ما نیز در کنار شعیان هستیم و آنها را کمک می کنیم .

امام جمعه موقت یاسوج بیان کرد : از دیگر مواردی که ائمه اطهار در کنار شعیان قرار دارند هنگام صراط است آن موقع است که به یاری شیعیان می آیند و آنها را تنها نمی گذارند .

حجت الاسلام حسینی صدر تاکید کرد: عید سعید فطر اول روز برگزیده خداست و همایش کوچکی از برگزاری همایش روز قیامت، روز اتحاد امت اسلامی است زیرا یکی از نمادهای مسلمانان عید فطر است .

وی گفت: درس دیگر عید سعید فطر ظلم ستیزی و استکبار ستیزی است همان گونه که امام فرمودند اگر همه مسلمانان با هم باشند دشمنان در مقابل آنها نمی توانند مقاومت کنند و فرهنگ جهاد و مبارزه با نفس از دیگر درسهای نماز عید فطر است .

امام جمعه موقت یاسوج افزود : در پایان عید فطر مردم فطریه پرداخت می کنند و به یاری فقرا می آیند تا به فقرا کمک کنند .

حسینی صدر اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس امسال به دلایلی از جمله انتقال پایتخت آمریکا از تل آویو به قدس، حمله اسرائیل به مردم مسلمان فلسطین و سوریه و شهادت آنها، موفقیت های حزب الله لبنان و حامیانش در لبنان، اتحاد گروه های شیعه در عراق و نگرانی غربی ها از این اتحاد، با شکوه تر از سالهای دیگر برگزار شد .

وی با اشاره به روز زمین در فلسطین تصریح کرد: روز زمین در فلسطین که بیش از 200 شهید در این روز به شهادت رسیدند و فلسطینیان و گروه های ضد صهیونیست در این کشور اعلام کردند شعار جدید ما پرتاب موشک در برابر پرتاب موشک است .

امام جمعه موقت یاسوج باآرزوی آن روزی که صهیونیست ها فلسطین را رها کنند، خاطرنشان کرد: ننگ است برای برخی کشورهای مسلمان که با دشمنان اسلام دست به دست هم دادند و هم صدا شده اند .

حسینی صدر ادامه داد: دشمنان به اشکال مختلف ایران اسلامی را مورد هجمه قرار دادند که یکی از این هجمه ها فشار اقتصادی است که برای کشورمان ایجاد کردند تا ایران اسلامی را تسلیم کنند .

وی با بیان اینکه دشمنان جنگی روانی در ایران راه اندازی کردند، اضافه کرد: سیاه نمایی، مایوس کردن مردم از آینده کشور، اختلال در وحدت مردم و مسئولان، بحران سازی و ترس مردم از جنگ فیزیکی از نمونه های بارز این جنگ روانی است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha