• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-41084
  • خبرنگار : 50223

مدیرکل اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد:

ضریب نفوذ استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد 40 درصد است

ضریب نفوذ استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد 40 درصد است

رئیس دانشگاه یاسوج با مهم‌دانستن مقوله استاندارد در دنیای امروز گفت: هنوز در بسیاری از کشورهای دنیا مساله استاندارد کالاها و خدمات به طور جدی اعمال نشده ‌است و این مساله باعث سنگین‌تر شدن رسالت این سازمان در ایران و استان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد دکتر احمد عریان در نشست مشترک همکاری با مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان توان اعضای هیات علمی و کیفیت تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه یاسوج را مطلوب ارزیابی کرد .

وی اظهارکرد: هدف از ایجاد آزمایشگاه مرکزی در هر مرکز دانشگاهی ارائه خدمات به سازمان‌ها و نهادهاست که دانشگاه یاسوج آمادگی کامل جهت انجام این خدمات را دارد.

رئیس دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل در رابطه بین دانشگاه و اداره استاندارد مغفول مانده ‌است .

عریان اخذ بسیاری از استانداردهای ملی و بین المللی تجهیزات آزمایشگاهی را اصل اول فراموش‌شده دانست و تصریح کرد : در صورتی که این استانداردها گرفته ‌شود، تاثیر بزرگی در ارتباط صنعت و دانشگاه و بالارفتن درجه ارزش‌گذاری کارهای پژوهشی خواهد داشت .

وی استفاده نکردن از امکانات آزمایشگاهی دانشگاه در جهت تبدیل این آزمایشگاه‌ها به آزمایشگاه‌های مرجع را اصل دوم فراموش‌شده در این ارتباط خواند و ادامه داد: با وجود چنین امکانات و تجهیزاتی انتظار این است که آزمایشگاه‌های ما آزمایشگاه‌های مرجع باشند .

رئیس دانشگاه یاسوج غفلت از توان دانشگاه در تهیه و تدوین استانداردهای ملی و حتی بین‌المللی را سومین اصل فراموش‌شده در این ارتباط دانست و عنوان کرد : دانشگاه با بهره‌مندی از توان علمی خود می‌تواند در تعریف، تدوین و اجرای بسیاری از استانداردهایی که تا کنون تعریف‌نشده‌اند اثرگذار باشد .

عریان ضمن دعوت از مدیران و کارشناسان سازمان استاندارد جهت بازدید از امکانات آزمایشگاهی دانشگاه یاسوج گفت : این دانشگاه در جهت رفع نیازهای پژوهشی و اجرای طرح‌های پژوهشی این دستگاه آماده است .

"مهدی متقیان"، مدیرکل اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه نشست با ارائه گزارش از عملکرد این اداره کل گفت: متاسفانه بسیاری از استانداردهای اجباری در این استان رعایت نمی‌شود که این مساله باعث شده‌ ضریب نفوذ استاندارد در این استان 40 درصد باشد که عدد کمی است .

وی عدم تمکین تولیدکنندگان مصالح ساختمانی به شاخص‌های استانداردهای اجباری را مشکل دیگری خواند و افزود: این مساله را با استمداد از مراجع قضایی تا حد زیادی حل کرده‌ایم .

متقیان استانداردسازی وسایل بازی، ایستگاه‌های CNG و کالیبراسیون وسایل توزین و باسکول‌ها را اقدامات ارزشمند این سازمان دانست.

وی توسعه همکاری‌های آزمایشگاهی با دانشگاه را خواستار شد و اضافه کرد : در تدوین استاندارهای ملی و بین المللی، کیفی نمودن همکاری‌های پژوهشی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و فعال‌تر شدن دفتر استانداردسازی دانشگاه اهتمام جدی خواهیم‌داشت .

|

|

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha