• یکشنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۷ / ۰۱:۱۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-41296
  • خبرنگار : 50223

دستیار وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات در امور ارتباطات مردمی:

آماده کمک به برگزاری مسابقات ملی فناوری و هوافضا هستیم

آماده کمک به برگزاری مسابقات ملی فناوری و هوافضا هستیم

دستیار وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات در امور ارتباطات مردمی گفت : آماده کمک و همکاری برای برگزاری مسابقات ملی فناوری و هوافضا جام"پایتخت طبیعت ایران" هستیم .

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد مهندس سید فرزاد نجات نیا شنبه، 30 تیرماه در نشست شورای برنامه ریزی مسابقات ملی فنآوری و هوافضا جام پایتخت طبیعت ایران در یاسوج ضمن تبریک دهه کرامت و قدردانی از همکاری مستمر رئیس پارک علم و فنآوری استان و فرماندار بویراحمد با اعضای انجمن هم اندیشی فرهیختگان(کمیته هوافضا)افزود: انتظار است همه ما و مسئولان استانی فضا و زمینه را برای شکوفایی استعدادها و"کَنزَا مِخفیای" خلاقیتهای جوان امروز بخصوص در حوزه های استارتاپی و دانش بنیان فراهم کنیم .

وی اظهارکرد: بخش قابل توجه گسست و تاحدودی انسداد بوجود آمده بین نسل های دوم و سوم با نسلهای بعد از انقلاب نتیجه سالیان سال کم توجهی، و ندادن فرصت بروز قابلیتها و پتانسیلهای جوانان است .

دستیار وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات در امور ارتباطات مردمی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در آستانه 40 سالگی است، اما هنوز چهل ساله های انقلاب را جوان و خام می دانند درحالی که شور و شعور جوانی در عرصه پرطلاطم پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، رشد علمی، فنآوری هسته ای و سلولهای بنیادین کارساز شد اما بعد در ابعادی همچون فرصتهای تصمیم سازی و مدیریتهای کلان تر همواره مورد بی مهره قرار گرفته اند. و هرجا در حاکمیت قابلیتهای جوان را جدی گرفتیم تهدیدها به ایجاد فرصت مضاعف و نقطه عطف و قوت تبدیل شده است .

نجات نیا با اشاره به عملکرد مجموعه های استارت آپی موفق مثل اِسنپ و دیجی کالا در عرصه خدمات و اقتصاد دیجیتال که با شناخت ذائقه ها، تنگناها، نیاز و اولویتهای بازار به بهترین نحو ممکن مدلسازی شده، تصریح کرد: متناسب با نیاز و اولویت بومی منطقه با تلاش جوانان و ایجاد و راه اندازی شرکت ها و استارتاپ های دانش بنیان می توان تولید ثروت، کارآفرینی و ایجاد اشتغال کرد. اما متاسفانه سهم این استان حتی در ثبت شرکت های دانش بنیان یک در هزار بوده است .

وی ادامه داد: جوانان استان سرشار از استعداد و خلاقیت هستند اما جوان سرشار از خلاقیت نباید خود را وابسته این و آن کند که شغل ناتوری و نگهبانی در پروژه ها پیدا کنند و این در مقایسه با بقیه استانها که در سایه فرهنگ سازی مناسب و توانمند سازی نیروهای خود شاهد بروز خلاقیتهای آنان هستیم، مغایرت فرهنگی دارد .

دستیار وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات در امور ارتباطات مردمی با اشاره به تورهای گردشگری که برای ایرانگردی سفر می کنند و به مثلث گردشگری اصفهان، فارس و یزد تصریح کرد: اگر در دنیای شیشه ای ارتباطات امروزی طبیعت کم نظیر این استان بهتر معرفی شود، چه بسا ضلع دیگری افزوده شود. همچنین قول مساعد می دهم که تا قبل از گردهمایی جام پایتخت طبیعت، جمعی از دانشجویان علاقمند را برای بازدید از استارت آپ ها و فعالین عرصه های فنآورانه به استان یزد اعزام کنیم .

نجات نیا به چند عنوان خلاقیت از جمله اپلیکیشن سازی (M teem) در استانهای دیگر که منجر به تولید ثروت و اشتغال شده است، پرداخت‌ و ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت ها و پتانسیلهای فراوانی است چه در منابع انسانی تاثیر گزار در مرکز، منابع سرشار طبیعی و برای سامان یافتن مشکلات، همدلی و هم افزایی بیشتری نیاز هست و باید بروکراسی و پیچ و خم های اداری نا امید کننده کاسته شود. و جای تاسف دارد که برخی با بی مهری افراد رو دلسرد می کنند .

وی از آقای محمودی بعنوان دبیر سیزدهمین نشست فرهیختگان و اولین دوره مسابقات ملی فنآوری و هوافضا جام پایتخت طبیعت ایران قدردانی، و بر همکاری بیش از پیش متولیان امر برای بسترسازی لازم این رویداد علمی ارزشمند تاکید کرد.

نجات نیا اضافه کرد: آماده کمک و همکاری برای برگزاری مسابقات ملی فناوری و هوافضا جام "پایتخت طبیعت ایران" هستیم.

"جواد غلام‌پور"، مدیرکل فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از استارتاپ های دانش بنیان حقیقی و حقوقی در سطح استان حمایت کرده و تا 100 میلیون 4درصد، پنج ساله با تنفس یکساله تسهیلات پرداخت می کنیم اما پول پاشی نمی کنیم.

وی افزود: تا سه میلیارد و چهارمیلیارد تومان نیز است و البته تا 200میلیون تومان می توانیم در استان پرداخت کنیم.

غلامپور اظهارکرد: همچنین از شتاب دهنده ها با پرداخت تسهیلات حمایت خواهیم کرد که در استانها کم برخوردار همچون استان کهگیلویه و بویراحمد دو درصد کمتر نسبت به استانهای برخوردار است. علاوه بر این 15 میلیون تومان تسهیلات با سود چهار درصد نیز پرداخت می شود.

"شاهرخ کناری"، فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در این نشست گفت: همه مسئولان باید از جوانان دغدغه، دانش بنیان و ایده دار در راستای شرکت های دانش بنیان حمایت کنند.

وی افزود: امروز کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی است و دشمن اقتصاد کشور را هدف قرار داده است. کشور از گردنه های مختلفی عبور کرده و ان شائ الله این مساله را نیز با سربلندی پشت سر خواهیم گذاشت.

کناری اظهارکرد: همه باید به برگزاری مسابقات ملی فناوری و هوا فضا جام پایتخت طبیعت ایران که شهریور ماه برگزار می شود، کمک کنند.

فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: جوانان دنبال پشت میزنشینی هستند اما برای بکارگیری و استخدام در ادارات جای سوزن انداختن نگذاشتند و در دولت قبل از دولت تدبیر و امید نیروهای زیادی با رابطه و بدون ضابطه بکار گرفتند.

کناری تصریح کرد: متاسفانه تاکنون از اعتبارات اختصاص داده شده برای اشتغال روستایی تنها در سطح استان توانسته ایم 12میلیارد تومان جذب کنیم که در صورت ارائه طرح اشتغالزا، علمی، دانش بنیان و اقتصادی از سوی جوانان حمایت و کمک می کینم.

وی اضافه کرد: امکانات و پشتیبانی لازم را از مسابقات ملی فناوری و هوا فضا جام پایتخت طبیعت ایران خواهیم کرد.

همچنین سید شمس الدین هاشمی، رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید برای تبدیل شدن علم به ثروت در استان باید بیشتر به جوانان بهاء دهیم، پتانسیلها و استعدادهای آنها را شناسایی کنیم و هر چه از دست ما مسئولان بر می آید برای کمک و حمایت از آنها انجام دهیم چرا در صورت حمایت می توانند مشکلات کلیدی کشور را حل کنند.

وی با اشاره به مسابقات ملی فناوری و هوا فضا در یاسوج بیان کرد: چنین حرکت هایی می تواند در رشد استان و کشور موثر باشند.

هاشمی اظهارکرد: 4شرکت دانش بنیان در سطح استان فعالیت دارند که نشان می دهد باید کار بیشتری در این زمینه صورت گیرد. در سطح استان 50 هسته و واحد فناور در 6 مرکز رشد فعالیت دارند و با توجه به ظرفیت های استان جای کار بیشتری در این زمینه وجود دارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه ICT نیاز به حمایت و کمک های ویژه ای دارد.

هاشمی اضافه کرد: هم اکنون شرکت های دانش بنیانی در حوزه تولید ثروت از طریق علم کار می کنند و فعالیت آنها در حوزه بازی های کامپیوتری، خدمات پزشکی و شهد هوشمند است. انتظار داریم به برگزاری استارتاپ ها در سطح استان کمک شود.

علی محمودی، مسئول انجمن هوا فضای استان کهگیلویه و بویراحمد هدف از برگزاری این مسابقه بزرگ ملی را ایجاد هم اندیشی در بین دانشجویان و دانش آموزان خلاق و نوآور عنوان کرد و گفت: موضوع هزینه های اجرایی و تبلیغات رسانه ای و میدانی از موضوعاتی است که انتظار داریم فرماندار بویراحمد بیش از پیش در این خصوص با انجمن همکاری کند .

وی افزود: در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه یاسوج نسبت به ما کم لطفی شده و آنگونه که باید با انجمن هوا فضا در خصوص این مسابقه بزرگ ملی همکاری نکردند.‌

|

|

|

|

|

|

|

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha