• پنجشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-41346
  • خبرنگار : 50223

پذیرش دانش آموز در هنرستان کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد

پذیرش دانش آموز در هنرستان کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش كشاورزي و منابع طبيعي استان کهگیلویه و بویراحمد از پذیرش هنرجو در هنرستان شبانه روزی كشاورزي حضرت آیت الله ملک حسینی (ره) در یاسوج خبرداد .

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد دکتر عباس صلاحی در جمع خبرنگاران گفت: هنرستان شبانه روزی كشاورزي حضرت آیت الله ملک حسینی(ره)در سال 1396 با همکاری اداره کل آموزش وپرورش استان تأسيس و در حال حاضر در مركز تحقيقات و آموزش كشاورزي و منابع طبيعي  استان کهگیلویه وبویراحمد به فعاليت خود ادامه مي دهد .

وی با بیان اینکه این هنرستان  در پایه دهم در سال تحصیلی 98-97 در دو رشته  کشت گیاهان دارویی  و شیلات دانش آموز می پذیرد ، اظهارکرد : قبولی در پایه نهم متوسطه ،آوردن حد نصاب نمره رشته کاردانش در برگه هدایت تحصیلی و حضور اولیاء و تعهد اخلاقی وانضباطی دانش آموزان در طول سال تحصیلی از شرایط پذیرش در هنرستان کشاورزی است .

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش كشاورزي و منابع طبيعي استان کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: هنر جويان رشته های کشاورزی  بعد از فارغ التحصيلي، تسلط كامل در رشته تخصصي خود را دارا خواهند بود و مي توانند در مقاطع تحصيلي دانشگاهي نیز ادامه تحصيل نمايند .

صلاحی با اشاره به امتيازات تحصيل در هنرستان كشاورزي تصریح کرد: تدريس توسط اساتيد مجرب كارشناسان تحقيقاتي و آموزشي، استفاده ازكارگاه، آزمايشگاه تخصصی، مزارع تحقيقاتي و آموزشي، امكانات رفاهي خوابگاه شبانه روزي و تغذیه رایگان را از امتیازات هنرستان  کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی (ره) عنوان کرد .

وی،هدف آموزش هاي كاردانش را  تربيت نيروي انساني ماهر براي تصدي شغل و حرفه متناسب با نياز بازار كار دانست و ادامه داد: توانایي مهارتي و علمي براي انجام وظائف شغلي دو ركن را در بر دارد كه در طول اجراي برنامه هاي آموزشي در این هنرستان به دانش آموزان داده مي شود .

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش كشاورزي و منابع طبيعي استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این هنرستان دانش آموزان توانایي انجام كار در حد استاندارد هاي شغلي اعلام شده از سوي دستگاه هاي متولي بخش اشتغال همراه با رعايت نكات ايمني و بهداشتي را در دوران تحصیل فرا مي گيرند .

صلاحی با بیان اینکه  کشاورزی از محورهای توسعه استان کهگیلویه وبویراحمد است، بیان کرد: این هنرستان فرصتی را فراهم آورده است تا دانش آموزانی متخصص و متعهد در بخش کشاورزی برای توسعه استان تربیت نماییم .

وی با اشاره به اینکه هنرستان کشاورزی با ایجاد تفاهم نامه بین آموزش وپرورش و مركز تحقيقات و آموزش كشاورزي و منابع طبيعي استان کهگیلویه وبویراحمد در سال گذشته تاسیس شد، اضافه کرد: این هنرستان دریاسوج،  میدان جهاد ،ابتدای جاده شرف آباد روزهای دوشنبه وچهارشنبه هر هفته از دانش آموزان علاقه مند در سطح استان با ظرفیت محدود برای پایه دهم متوسطه ثبت نام می کند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha