• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-41448
  • خبرنگار : 50223

آیین تجلیل از سرآمدان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

آیین تجلیل از سرآمدان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

‌آیین تجلیل از سرآمدان استان با محوریت تکریم و الگوسازی کارآفرین برتر حوزه گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد .

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد حمدالله اکوانی، رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد ظهر چهارشنبه در این آیین گفت: توسعه شرکت های دانش بنیان از جمله هدفگذاری های بنیاد نخبگان استان است .

وی افزود: با هدف توسعه ظرفیت ها، تولید مبتنی بر محور دانش بنیان و ارتقای شاخص های این حوزه در استان اجرایی می شود .

اکوانی با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۴ شرکت دانش بنیان در استان داریم، اظهار کرد: از جمله اهداف ما ارتقای ظرفیت های این حوزه است .

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دو برنامه ملی و استانی در حوزه تجلیل و الگو سازی از سرآمدان استان با محوریت بخش های مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: در این حوزه برنامه هایی با هدفگذاری های خروجی محور اجرایی می شود .

اکوانی با بیان اینکه ظرفیت ها و نیروی انسانی استان نیز باید به شکل مناسبی مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: استان پتانسیل های فراوانی در بخش های مختلف دارد که بکارگیری اصولی و کارشناسی شده این ظرفیت ها به توسعه استان منجر می شود .

محسن شاهرضایی، مدیرکل دفتر تکریم و الگوسازی بنیاد ملیتجلیل کارآفرین برتر در حوزه گیاهان دارویی نخبگان کشور نیز در این همایش گفت: هدف از این تجلیل الگوپذیری جوانان از افراد موفق در زمینه کارآفرینی بوده و در این برنامه ها جوانان به ویژه قشر تحصیل کرده با فعالیت های فناورانه آشنا می شوند و تلاش می شود این ایده توسط نخبگان تعمیم داده شود .

وی با بیان اینکه زمینه بیشتر برای اثرگذاری باید فراهم شود و جوانان باید با افتخارات استان خود آشنا شوند افزود: استعداد همه جا وجود دارد باید بشناسیم، توانمند کنیم و معرفی کنیم.

همچنین جعفر گوهرگانی، معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهکده گیاهان دارویی در شهرستان بویراحمد ایجاد می شود .

وی افزود: برنامه ریزی و همکاری دستگاه های متولی برای دستیابی به اهداف ایجاد دهکده گیاهان دارویی در استان ضروری است .

گوهرگانی با اشاره به اهمیت حوزه گیاهان دارویی، تصریح کرد: همچنین پویایی صنعت گیاهان دارویی و صنایع مرتبط با آن مورد تاکید است .

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موضوع فعالیت بنیاد نخبگان و فعالیت اتاق بازرگانی در حوزه الگوسازی از فعالان، گفت: امید است چنین فعالیت هایی به تسهیل در روند ایجاد زیرساخت هایی مانند دهکده گیاهان دارویی ختم شود .

وحیدگرجی، مدیرعامل شرکت زردبند یاسوج در همایش تجلیل از کارآفرین برتر هم استانی از تاسیس دهکده گیاهان دارویی در شهریورماه امسال در استان خبر داد .

وی افزود: این دهکده در چندین مرحله اجرا می شود که در مرحله اول آن در سطح 90 هکتار با 9 قلم گیاهان دارویی خواهد بود که قابلیت توسعه به یکصد هکتار را دارد .

گرجی با اشاره به تاسیس کارخانه سانسکریت در داخل این دهکده اظهارکرد: زنجیره تولید تا محصول نهایی از جمله داروهای گیاهی، دامپزشکی و سایر فرآورده ها در این کارخانه تولید می شود.

مدیرعامل شرکت زردبند و کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه این شرکت فعالیت خود را در حوزه گیاهان دارویی در سال 1372 با 5 نفر آغاز کرد، خاطرنشان کرد: هم اکنون 1200 نفر در حوزه گیاهان دارویی در سطح کشور مشغول هستند .

گرجی با اشاره به اینکه اتکاء ما به منابع داخلی است و کمترین اتکا را به واردات خارجی داریم، تصریح کرد: جمعیت 80 میلیونی کشور، قدرت خرید و بازار داخلی فرصتی مناسب برای تولید فرآورده های طبیعی با کیفیت بالاست .

وی با بیان اینکه تاکنون چند صد هزار دلار درآمد ارزی داشته ایم ادامه داد: بیشترین صادرات در حوزه عصاره زعفران و گیاهان دارویی است .

مدیرعامل شرکت زردبند یاسوج با اشاره به اینکه ایران دارای تنوع اقلیمی ممتازی است بیان کرد: همین تنوع موجب شده تا شاهد زیرکشت رفتن گونه های مختلفی از گیاهان دارویی در کشور باشیم .

این کارآفرین برتر عنوان کرد: در حال حاضر در بسیاری از مناطق کشور شامل فارس، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه و گرگان گیاهان دارویی کشت می شود و به ازاء هر هکتار کشت گیاهان دارویی بیش از سه نفر اشتغالزایی ایجاد شده است .

گرجی با اشاره به اینکه صادرات به کشورهای آلمان، کانادا و سوئیس انجام می گیرد، تاکید کرد: با مرکز تحقیقات کشور فرانسه نیز در ارتباط هستیم .

وی اضافه کرد: امروز بالغ بر 1800نوع داروی گیاهی در کشور عرضه می شود و 45 قلم داروی گیاهی در این شرکت تولید می شود که این اقلام از سازمان دارو و غذا دارای پروانه هستند.

|

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha