• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-41465
  • خبرنگار : 50223

مدیرکل آموزش پرورش استان :

وجود 775مدرسه زیر 10 دانش آموز در کهگیلویه و بویراحمد

وجود 775مدرسه زیر 10 دانش آموز در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل آموزش پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 775 مدرسه دوره ابتدایی زیر 10نفر دانش آموز در سطح این استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد "هادی زارع پور" در جمع خبرنگاران افزود: 98مدرسه این استان فاقد سرویس بهداشتی هستند و 150 مدرسه سرویس بهداشتی آنها نیاز به تعمیر دارد.

وی اظهار کرد: انتظار داریم درشورای توسعه و برنامه ریزی استان فصل آموزش و برنامه های ذیل فصل آموزش به صورت ویژه دیده شود تا این نیازها و مشکلات برطرف شوند. در تلاش برای جذب کمک خیرین جهت رفع این مشکل هستیم .

مدیرکل آموزش پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 600 کلاس درس استان درسال تحصیلی 92 -93 هوشمند بودند که این تعداد در سال 96- 97 به 1173 کلاس درس رسیده است.

زارع پور تصریح کرد: 12هزار ساعت در سال 92 حق التدریس داشتیم که در راستای صرفه جویی و کارایی نیروی انسانی این میزان به  5 هزار ساعت رسیده است که 7هزار ساعت کاهش یافت.

وی با اشاره به ناهنجاری های قامتی در دختران دانش آموز ادامه داد: طی  4 سال گذشته چهار کانون حرکات اصلاحی برای درمان ناهنجاری های قامتی دختران دانس آموز استان ایجاد و راه اندازی شده است.

مدیرکل آموزش پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این مدت 12مرکز دارالقران در سطح استان ایجاد و احیا شده است. 7مرکز اختلالات یادگیری در سطح استان برای دانش آموزانی که در یک یا دو درس مشکل یادگیری دارند راه اندازی شده است.

زارع پور بیان کرد: 180 مدرسه و پروژه آموزشی طی 4 سال اخیر در سطح استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش شد. 1673 کلاس درس  استان نیزمجهز به سیستم گرمایشی استاندارد شده اند.

وی اظهارکرد: استان کهگیلویه و بویراحمد گران ترین استان کشور در زمینه آموزش است و هزینه بیشتری نسبت به سایر استان ها برای دولت دارد به طوری که 775 مدرسه دوره ابتدایی زیر 10نفر دانش آموز در سطح این استان فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  15 مدرسه تک دانش آموزی در استان داریم، تصریح کرد: همچنین 118 مدرسه دو دانش آموزی، 115 مدرسه سه دانش آموزی، 112 مدرسه دانش آموزی، 109مدرسه پنج دانش آموزی، 88 مدرسه 6 دانش آموزی، 76 مدرسه هفت دانش آموزی، 58 مدرسه هشت دانش آموزی، 54 مدرسه 9 دانش آموزی و 30 مدرسه 10 دانش آموزی وجود دارد.

زارع پور افزود: بنا داریم امسال با تدابیر اندیشیده شده مدارس تک دانش آموزی استان را جمع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نرخ تراکم دانش آموز در سطح مدارس دوره ابتدایی استان به طور میانگین 17 است واین نرخ روستاهای استان 13 و در سطح شهر 17 می باشد در حالی که نرخ تراکم دانش آموز در سطح کشور 24 است.

مدیرکل آموزش پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد سخت گذربودن و پراکندگی روستاها را از جمله این تراکم در سطح استان عنوان کرد.

زارع پور اضافه کرد: شاخص پوشش تحصیلی استان کهگیلویه و بویراحمد در هر سه دوره تحصیلی از میانگین کشوری بالاتر است. همچنین نرخ ترک تحصیل دانش آموزان دراین استان نسبت به میانگین کشور پایین تر است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha