• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۷ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-41588
  • خبرنگار : 50223

فراگیری کار با رایانه سوادآموزان کهگیلویه وبویراحمدی برای اولین بار

فراگیری کار با رایانه سوادآموزان کهگیلویه وبویراحمدی برای اولین بار
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: برای نخستین بار سوادآموزان کهگیلویه وبویراحمد مهارت کار با رایانه را فرا گرفتند.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد هادی زارع پور افزود: این برنامه با آموزش رایانه همراه با سواد پایه اجرا وسوادآموزان با کار رایانه آشنا ومهارتهای آن را آموختند.
وی اظهار کرد: در نخستین سال اجرای این طرح ملی 100سوادآموز در10کلاس در شهرستانها و مناطق استان زیر پوشش قرار گرفتند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سوادآموزان آموزشهای آشنایی با زبان انگلیسی ورایانه وهمچنین مهارتهای رایانه را فرا گرفتند.
زارع پور تصریح کرد: این آموزش به کمک مراکز آموزشی ICDLو برخی آموزش دهندگان سوادآموزی انجام شد.
سید حمد الله خواهش نیک، معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این طرح با هدف تلفیق سواد با مهارتهای مورد نیاز سوادآموزان، گسترش مهارت کار با رایانه با توجه به نیاز خانواده ها وبهبود نگرش وایجاد انگیزه برای کار با رایانه وبویژه تحقق اهداف دولت الکترونیک اجرا شد.
وی با اشاره به اینکه این طرح برای دومین سال نیز در استان توسعه واجرا می شود، افزود: در این طرح سوادآموزان دوره انتقال سواد پایه 60ساعت آموزش های لازم را فرا گرفتند.
خواهش نیک اظهارکرد: برای سوادآموزان موفق در این طرح گواهی مهارت کار با رایانه صادر شد.
همچنین علی نوروزی، رئیس اداره آموزش و پرورش دیشموک نیز گفت: کلاسهای رایانه در دیشموک با 3کلاس وظرفیت 30نفر بیشترین تعداد سوادآموز را در سطح استان به خود اختصاص داد.
وی اظهارکرد: آشنایی با اعداد و الفبای انگلیسی، ذخیره سازی اطلاعات، اجزاء و انواع رایانه، کار با اینترنت از سرفصلهای آموزشی این طرح است.
نوروزی اضافه کرد: اجرای این طرح فرصتی ارزشمند برای ارتقاء سطح زندگی خانواده ها بویژه در مناطق روستایی در حیطه اطلاع رسانی وآگاهی بخشی است که با استقبال خوب سوادآموزان همراه بود.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha