• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-41603
  • خبرنگار : 50223

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد :

30 درصد مدارس کهگیلویه و بویراحمد فرسوده اند/ 100 مدرسه فاقد سرویس بهداشتی

30 درصد مدارس کهگیلویه و بویراحمد فرسوده اند/ 100 مدرسه فاقد سرویس بهداشتی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: 30 درصد مدارس این استان به تبع کشور فرسوده و نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد "جهان مهرابی" سه شنبه، ششم شهریور ماه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت افزود: 90 درصد مدارس ساخته شده استان از مدارس تخریبی بوده اند که بازسازی شدند.

وی اظهارکرد:سرویس بهداشتی 100 مدرسه عمدتا روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد یا معیوب هستند و یا سرویس بهداشتی ندارند. اعتبارات کنونی برای ساخت این تعداد سرویس بهداشتی کافی نیست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 2800 مدرسه در سطح این استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد 700 مدرسه دارای سیستم گرمایشی استاندارد و 300 مدرسه پیش ساخته اند که این تعداد نیز استاندارد هستند.

1800مدرسه کهگیلویه و بویراحمد فاقد سیستم گرمایشی استاندارد

مهرابی تصریح کرد: متاسفانه سیستم گرمایشی 1800 مدرسه استان کهگیلویه و بویراحمد استاندارد نیست البته مدرسه ای که بخاری قطره ای داشته باشد در سطح استان نداریم.

وی ادامه داد: از سال 92 تاکنون 384 مدرسه استان در قالب 2182 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد تومان مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد شدند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد از تعهد ۱۶.۵ میلیارد تومانی خیرین در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خبر داد و عنوان کرد: در جشنواره‌های خیرین مدرسه ساز سال‌های اخیر و در جشنواره هفدهم ۱۲ میلیارد تومان و در جشنواره هجدهم ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و در جشنواره نوزدهم ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان محقق شده است . در مجموع تاکنون ۷۰ درصد از این کمک‌ها این جشنواره ها با همکاری بنیادها از جمله بنیاد برکت محقق شده است .

مهرابی با بیان این که امسال ۴۹ پروژه آموزشی و ورزشی در قالب ۱۶۵ کلاس درس و با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان در زیربنای ۱۸ هزار متر مربع به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: از این تعداد ۶۸ پروژه آموزشی با ۴۵۸ کلاس درس و اعتبار ۵۸ میلیارد تومان و زیربنای ۸۳ است .

وی با اشاره به تعداد پروژه‌های ورزشی در دست اجرای استان تاکید کرد:  ۲۲ پروژه ورزشی در استان داریم که در قالب ۳۸ هزار متر مربع و با اعتبارات ۱۱ میلیارد تومان است .

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پروژه‌های خیرساز استان که هم اکنون در دست اجراست گفت: ۶۱ پروژه در قالب ۳۱۴ کلاس درس و با اعتبارات ۴۵ میلیارد تومانی هستند .

مهرابی گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۴۷ مدرسه در قالب ۲۶۹ کلاس درس عملیاتی شده است .

وی تصریح کرد: تاکنون ۲۰ مدرسه آن تاکنون تحویل داده شده است که در قالب ۱۱۶ کلاس درس است و همچنین ۳۵ مسجد توسط بنیاد برکت تعهد داده شده که ۲۰ باب آن ساخته شده است و ۱۵ باب مسجد در دست ساخت است.

طرح هجرت در کهگیلویه و بوی ر احمد اجرا نشده است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد از اجرا نشدن طرح هجرت مدارس در استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و بیان کرد: دلیل اجرانشدن آن را اجرا نکردن این طرح توسط اداره کل آموزش و پرورش این استان بعلت کمبود اعتبار بوده است .

مهرابی اظهار کرد: آموزش و پرورش باید در قالب طرح هجرت اقدام به زیباسازی تعدادی از مدارس کند و سپس فاکتورهای این طرح را به اداره کل نوسازی استان تحویل دهد . صبر همکاران اداره کل آموزش و پرورش استان برای اجرای طرح هجرت کم است و طرح  هجرت به همین دلیل امسال در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا نشد .

وی به تخلیه برخی از مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل مهاجرت و خشکسالی ها در این استان اشاره و تصریح کرد: آمار دقیق مدارس تخلیه شده را نداریم اما به دلیل شرایط استانی، خشکسالی‌ها و مهاجرت‌ها، تعدادی از مدارس استان تخلیه شده و درحال تخلیه شدن هستند .

جمعیت 674مدرسه کهگیلویه و بویراحمد زیر 15 دانش آموز است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از1000 مدرسه روستایی وجود دارد که جمعیت دانش آموزی ۶۷۴ مدرسه آن زیر ۱۵ نفر دانش آموز است و تخلیه این روستاها برای خود ما هم نگران کننده است .

مهرابی اضافه کرد: ۱۳۵ مدرسه پیش ساخته طی سه ساله گذشته در این استان نصب و تا مهرماه جاری هم ۱۰ مدرسه پیش ساخته تحویل خواهد شد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha