• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-41695
  • خبرنگار : 50223

استاندار خبرداد:

تخصیص ۱۵ میلیارد تومان در راستای جبران خسارات زمین لرزه مدارس کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص ۱۵ میلیارد تومان به استان در راستای جبران خسارات زمین لرزه ۲.۵ ریشتری به حوزه مدارس خبر داد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد علی محمد احمدی ظهر دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان، افزود: همچنین اعتبارات نوسازی مدارس استان در سال جاری ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است و دولت کمک های خوبی در این بخش دارد که با احتساب تخصیص بازسازی مدارس آسیب دیده در زلزله، پوشش اعتباری قریب به ۴۰ میلیارد تومان محقق می شود .

وی با بیان اینکه مدیران متولی حوزه آموزش و پرورش می توانند از ظرفیت خیرین و کمک های غیر دولتی برای ارتقای ظرفیت ها و بهبود زیرساخت های  آموزشی بهره بگیرند، اظهارکرد: این موضوع به معنای عدم کمک دولتی نیست و دولت نیز کمک های خوبی در این بخش ها داشته است .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدیران فعالیت میدانی و عملیاتی و رصد مشکلات از نزدیک را در دستور کار خود داشته باشند، خاطرنشان کرد: من مدیر ستادی نمی خواهم و مدیری توانمند است که نسبت به رصد و رفع عملیاتی مشکلات اقدام کند .

احمدی با اشاره به مشکلات زیرساختی مدارس استان تصریح کرد: اقدامات مناسبی برای توسعه و تجهیز مدارس و بهبود ظرفیت ها برای بازگشایی مدارس انجام شده است .

وی ادامه داد: با وجود همه اقدامات، تاکید ما برتلاش شبانه روزی، سرعت بخشی به خدمات رسانی و افزایش کیفیت خدمات است .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از مدارس ما یک تا ۱۰ دانش آموزی است، عنوان کرد: این موضوع اقتصادی نیست و باید مدل ارائه خدمت جدید تهیه شود و پوشش آموزشی جامعه هدف به شکل کارشناسی شده و اصولی انجام شود .

احمدی بیان کرد: ما موظف به خدمات رسانی هستیم، اما باید مدل صحیح در حوزه پوشش تحصیلی مدارس یک تا ۱۰ نفره داشته باشیم که با تمرکز آموزشی به جای خدمات رسانی پرکنده، خروجی بهتری به دست آید.

وی تاکید کرد: نوسازی مدارس با 10 میلیون تومان هم می‌توانست سیمای مدارس را تغییر دهد که تا قبل از مهر ماه اقدامات لازم انجام گیرد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق آمار و اطلاعات ارائه شده توسط مدیرکل آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس، مشکلاتی در این حوزه وجود دارد اما دولت هم خدمات مهم ارائه کرده و ظلم است که این خدمات نادیده گرفته شود .

احمدی با اشاره به مهاجرپذیر بودن شهر یاسوج افزود: همین امر مشکلاتی آموزشی را برای مرکز استان ایجاد کرده که نباید هیچ شهروندی از انواع خدمات به ویژه خدمات آموزشی محروم بماند . اعتقاد داریم که باید شبانه‌روز تلاش شود تا فضای آموزشی در استان وضعیت بهتری پیدا کند .

وی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی مدارس یک تا 10 دانش‌آموزی در استان است، بیان کرد: 776 مدرسه در استان دارای یک تا 10 دانش‌آموز است که به لحاظ اقتصادی این کار عقلائی نیست .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همواره تأکید کردم که مدیران و مسؤولان باید از حال و روز مردم باخبر باشند، مدیری که در حیطه کاری خود از حال و روز مردم آگاه نباشد مدیر خوبی نیست . عده‌ای می‌گویند ما مدیران ستادی هستیم و ستادی عمل می‌کنیم اما به اینگونه مدیران نیازی نداریم، مدیری می‌خواهم که میدانی و عملیاتی باشد .

احمدی بیان کرد: انتظار ما از نوسازی مدارس و آموزش و پرورش هم میدانی عمل کردن است، سال گذشته اعتبارات خوبی برای نوسازی مدارس اختصاص داده شد و امسال 24.5 میلیارد تومان اعتبار این اداره است و 15 میلیارد تومان هم برای بازسازی مدارس آسیب‌دیده از زلزله اختصاص دادیم .

وی تصریح کرد: جمع این اعتبارات 40 میلیارد تومان است که اگر 60 درصد این مبلغ جذب شود 24 میلیارد می‌شود و می‌توانیم کارهای خوب و مهم انجام دهیم، از خیرین تشکر می‌کنیم اما نباید تنها متکی به خیرین باشیم دولت اعتباراتی اختصاص داده که باید جذب و برای بهبود فضای آموزشی هزینه شود، من در این زمینه با برادرم هم تعارف ندارم .

احمدی با بیان اینکه با 10 میلیون تومان هم می‌توانیم سیمای مدارس را تغییر دهیم، گفت: از اعتبارات بحران رقمی برای بهبود سیمای مدارس اختصاص داده می‌شود و تا قبل از آغاز مدارس، تعمیرات 20 تا 30 مدرسه در سطح استان انجام گیرد .

وی اضافه کرد: اگر به دو دانش‌آموز در نقاط محروم توجه کنیم برای خدمات به دانش‌آموزان بله‌زار، مادوان و سایر نقاط روستایی و عشایری استان هم می‌توانیم خدمات ارائه دهیم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha