• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-41711
  • خبرنگار : 50223

استاندار:

راهبرد سیاسی مجموعه مدیریتی کهگیلویه و بویراحمد حرکت بر مسیر اعتدال است

راهبرد سیاسی مجموعه مدیریتی کهگیلویه و بویراحمد حرکت بر مسیر اعتدال است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: راهبرد سیاسی مجموعه مدیریتی استان فارغ از همه مسائل و جناح‌بندی‌های سیاسی حرکت بر مسیر اعتدال است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد علی محمد احمدی در جمع ائمه جمعه شهرهای مختلف استان در دفتر امام جمعه یاسوج گفت: ائمه جمعه که در بسیاری موارد دلسوزانه، متعهدانه و مشفقانه دغدغه ها و نارسایی شهر و منطقه رابه مسئولان گوشزد می کنند دربرخی مواقع نیز مواظب باشند این گونه مشکلات کوچک و محلی به عملکرد کلان کشور و دولت تعمیم داده نشود .

وی اظهارکرد: البته دولت و مجموعه مدیریتی استان همواره از تذکرات، انتقادها و نصایح دلسوزانه و اصلاح‌گرایانه آنها به‌طور قطع استقبال خواهد کرد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ضروری است که تذکرات و اظهارنظرهای ائمه جمعه در شهرها و مناطق مختلف این استان نسبت به دولتمردان و یا راجع به هر موضوعی همراه با اشراف و آگاهی کامل اطلاعاتی از آن موضوع و مساله مورد تذکر باشد .

احمدی بر ضرورت تعامل و هم افزایی دوسویه بین امامان جمعه و مسئولان و مدیران اجرایی استان تاکید و تصریح کرد: مدیران به ویژه فرمانداران باید از این فرصت تعامل و همراهی با ائمه جمعه نهایت بهره را ببرند و ضمن بیان و روشنگری در زمینه مشکلات و کمبودها، اقدام های انجام گرفته که همان خدمات نظام و دولت محسوب می‌شود را از طریق تریبون نماز جمعه منعکس کنند .

وی با اشاره به جایگاه رفیع و مقدس تریبون نماز جمعه و نقش آفرینی آن در سیر تحولات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور ظرف چهار دهه گذشته، ادامه داد: باید از اظهار نظرهایی که گاه منجر به ناکارآمد جلوه دادن اقدامات در شرایط خاص کنونی کشور می شود، پرهیز کرد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، برخی انتقادها و بیان چالش‌ها و معضلات در بخش‌های مختلف توسط ائمه جمعه را یادآور شد و عنوان کرد: برخی مواقع دامن زدن به برخی مسایل قومیتی و طایفه گرایی ها و حتی زیاده خواهی ها و تبانی سبب قانون گریزی ها، تبانی و عدول از وظایف می شود که البته تا حدود زیادی این رویه در بین مدیران استانی اصلاح شده است .

احمدی، برخی دخالت های بی جا از بیرون از استان را نیز یادآور شد و بیان کرد: برخی کد گرفتن ها توسط مدیران و مجموعه اجرایی استان خود به چالشی جدی فرا روی توسعه و خدمت مطلوب و صادقانه به مردم شده است .

وی تایکد کرد: راهبرد سیاسی مجموعه مدیریتی استان فارغ از همه مسائل و جناح‌بندی‌های سیاسی حرکت بر مسیر اعتدال است و انجام هر امری را توام با تدبیر، عقلانیت و کار کارشناسی دقیق خواهیم پذیرفت .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر رویه اعتدال ‌گرایی در کنار شایسته ‌سالاری به‌عنوان راهبرد مدیریتی مورد هدف دولت و وزارت کشور، گفت: با هر نگاه سیاسی که داشتم از همان بدو ورود به استان آن را کنار گذاشته و تمام دغدغه‌ام را متوجه توسعه و پیشرفت همه جانبه این استان با ظرفیت‌های متعدد قرار داده‌ام .

احمدی یادآور شد: باید از مسائل، کشمکش‌ها و جدال‌های سیاسی و حاشیه‌ای دوری کرد و از تمامی توان و ظرفیت‌ها در بخش‌های گوناگون ملی و محلی برای پیشبرد و توسعه استان و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بهره برد .

وی بر حفظ وحدت و انسجام توام با تعامل مثبت با گروه‌های مختلف سیاسی، نخبگان، ائمه جمعه و همه دلسوزان برای توسعه استان تأکید کرد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برخی تذکرات و انتقادات ائمه جمعه نسبت به برخی مدیران پروازی، حضور نیافتن مدیران کل در مناطق، فرسایشی شدن طرح‌های عمرانی و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی نیز گفت: تمامی این موضوعات با دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

احمدی بیان کرد: البته قانون به صراحت مدیر و یا فرمانداری را به اقامت دائم در یک منطقه ملزم نکرده اما حضور به موقع مدیر و یا فرماندار در محل کار و پاسخگویی در برابر دغدغه ها، مشکلات و مسایل منطقه از وظایف قانونی یک مدیر است .

وی با اشاره به برخی دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی ائمه جمعه تصریح کرد: باید پذیرفت که در حوزه مسائل فرهنگی و دینی خوب کار نشده است .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افراط‌ گرایی و دامن زدن بیش از حد به مسائل حاشیه‌ای، قومی و طایفه‌ای به عنوان یکی از چالش‌های مهم فرهنگی و عاملی اساسی در کُند شدن روند توسعه همه جانبه این استان یاد کرد .

احمدی عنوان کرد: برخی موازی کاری‌ها با ساختارهای متعدد خود منجر به پراکنش نامناسب و نامنظم تصمیم سازی ها و در نتیجه هدر رفت منابع و هزینه‌ها در حوزه فرهنگ شده است .

وی اضافه کرد: دیدارهای عمومی با مردم، ائمه جمعه و بازدیدهای میدانی از طرح‌های عمرانی در همه شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان در دستور کار قرار گرفته و ظرف یک ماه آینده اقدام عملی در این راستا آغاز خواهد شد .

به گزارش ایسنا، ائمه جمعه استان نیز در این دیدار به بیان برخی مشکلات، چالش‌ها و کمبودها در بخش‌های مختلف استان پرداختند .

ضرورت حضور فرمانداران و مدیران در نماز جمعه، تذکر به مدیران پروازی، کمرنگ بودن حضور مدیران در برنامه های فرهنگی و دینی، کند شدن روند برخی طرح های عمرانی و زیرساختی در مناطق، روند کند اجرای مصلی ها در مناطق مختلف استان و اجرایی شدن به موقع مصوبات سفرهای منطقه ای استاندار از جمله دغدغه های مشترک ائمه جمعه در این نشست بود .

همچنین تاثیرپذیری بیش از حد برخی مدیران و فرمانداران از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دیگر دغدغه ها و وجه مشترک خواسته ائمه جمعه این استان در نشست با استاندار بود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha