• یکشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-41789
  • خبرنگار : 50223

زنگ مهر و مقاومت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد

زنگ مهر و مقاومت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشت سال دوران دفاع مقدس فرهنگ ایثار، شهادت، آزادی و آزادگی با تأسی از گفتمان بی بدیل امام حسین (ع) بود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد علی محمد احمدی یکشنبه، یکم مهر ماه در آیین نواختن زنگ مهر، ایثار و شهادت در یاسوج،  افزود: با وجود همه هجمه ها و بدخواهی دشمنان نسبت به فرهنگ اباعبدالله، مردم ما نشان دادند نور فروزان ابا عبدالله الحسین(ع) در دل پیروان و شیعیان پرفروغ تر می شود و ما جنگ را در راستای این نگاه داریم .

وی با تشریح سه موضوع دفاع مقدس، ترورهای کور و برنامه دشمن در این بخش و همچنین بازگشایی مدارس، ابراز کرد: تمدن و تاریخ ما پر فراز و نشیب است و ما گردنه های مختلفی را طی قرن ها طی کرده ایم، اما شاید هیچ بازه زمانی برای ما به مثابه دوران دفاع مقدس نبوده است .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دنیا تمام تجهیزات و امکانات هوایی، زمینی، دریایی و لجستیکی را در اختیار فردی مست، دیوانه و قدرت طلب (صدام) گذاشت که عاقبت آن را در جریان های سیاسی بعد از جنگ دیدیم .

احمدی تصریح کرد: ۸ سال تمام ملت ما از قلاویزان تا پیرانشهر، از مهران تا چزابه و از شلمچه تا اروند مردانه ایستادند و به دنیا نشان دادند که ایران بزرگ و مردمان آن کسانی نیستند که در مقابل هجمه دشمن کوتاه بیایند .

وی ادامه داد: ما این فراز تاریخ را سرافرازانه طی کردیم و بهترین داور برای اینکه چه کاری کردیم، وصیت نامه الهی و سیاسی معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران است .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این وصیت نامه وصف می کند که ما در طول ۸ سال جنگ به چه خودباوری هایی رسیدیم و به چه فرهنگی دست یافتیم، چه جوان هایی را تربیت کردیم و چه فرهنگی را در جامعه ایران که تبلور آن را در جنوب لبنان، بحرین، یمن و شاخ افریقا می بینیم که این مهم به معنای صدور و تابش انقلاب است را از جنگ داریم .

احمدی افزود: مردمان ما با استقامت خود این پیام را به دنیا دادند که یک ملت با اراده می تواند در مقابل قدرت ها باایستد و بعد از اینکه امام در این وصیت نامه می گوید که من لحظه ای نادم نیستم، در فرازی می گوید که ما در دوران جنگ ابهت دو ابر قدرت را درهم شکستیم و به راستی غیر از این نیز نبود .

وی با اشاره به دو حادثه تروریستی مجلس و اهواز، اظهار کرد: امروز اینهایی که با هژمونی رسانه ای ادعای جنگ با تروریست را دارند، دروغ گویان و رو سیاهان کرده زمینند .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ‌بزرگترین تروریست دولتی رژیم صهیونیستی است که زیر چتر حمایتی مستقیم دولت آمریکا قرار دارد .

احمدی تصریح کرد: رژیمی که از هیچ جنایتی فروگذار نیست، آدم کشی می کند، کودک کشی می کند، خانه های بینوایان را روی سرشان خراب می کند، مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات است و مخوف ترین سیستم های اطلاعی دنیا را دارد، به اینها نیز اکتفا نکرده و امروزه برخی مرتجعین عرب را به این سیستم تروریسم دولتی ملحق کرده اند و کودک کشی و جنایت در یمن و در غزه را پیشه کرده اند.  آنهایی که ادعای مبارزه با تروریسم دارند، هم در تروریسم دولتی و هم در ترورهای کور سردمدار جنایاتی هستند که مشابه آن را در مجلس و اهواز دیدیم و اینکه به شکل خام و کور یکسری افراد خام، احتمالا بی تجربه و فقیر را آماده کنید و اسلحه بدهید و بگویید هرکه را دیدید سینه آن را هدف گلوله قرار دهید، به طفل چهار ساله نیز رحم نکنید، فجیع ترین و ناجوانمردانه ترین حرکت سیاسی برگرفته از نظام سلطه است .

وی ادامه داد: دشمنان از این نگرانند که امواج انقلاب اسلامی آرام آرام دنیا را می گیرد و دشمنان به نتیجه رسیدند که نهال انقلاب اسلامی و عظمت ایران بیدی نیست که با باد برنامه های آمریکا بلرزد و ما ایستاده ایم. این جنایت برای دشمنان چیزی جز رو سیاهی ندارد و ملت ما با اقتدار جلو می رود .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: دشمنان با تانک ها،  برنامه هسته ای و موشکی ما که در راستای گفتمان بازدارندگی است مشکی ندارند و دشمنان با عظمت، استقلال، ایستادگی و پایمردی ملت ما مشکل دارند .

احمدی بیان کرد: دشمنان نمی خواهند بالندگی فرزندان ما را در عرصه های مختلف ببینند و آنها از این می ترسند که مسیر استقلال، تولید علم و بالندگی برای سایر کشور ها الگو شود و به دنبال خفه کردن صدای آن در نطفه هستند. به فضل خدا چون این صدا صدای ابا عبدالله الحسین(ع)، شهدا و ملت بزرگی است که با آن عظمت هشت سال جنگ را در مقابل دشمنان و همه قدرت ها اداره کرد، تسلیم ترقه بازی های پراکنده دشمنان نخواهد شد و مسیر را با قدرت و اقتدار ادامه خواهد داد .

وی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و بازگشایی مدارس، افزود: در جایگاه آموزش و پرورش شکی نیست و تجربه دنیا نشان می دهد که هیچ کشوری بدون توجه به آموزش و پرورش به توسعه نرسیده است .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر بخواهیم از نسل جوان، بالندگی علمی و هوش ایرانی استفاده کنیم، باید در عمل به آموزش و پرورش توجه کنیم .

احمدی افزود: این توجه نباید در شعار باشد و عمل گرایی، تخصیص بودجه، بحث مدیریت، نظارت و پیگرد ضروری است و البته بودجه، امکانات و توجه شرط لازم است و شرط کافی این است که یک باید بازمهندسی در فرایند آموزش داشته باشیم .

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش ما حافظه محور و انتقال اطلاعات محور است و هنوز جامعه و واقعیت میدانی را درک نکرده و دانش آموز ما به اندازه ای که کنکور پذیر است، جامعه پذیر نیست که باید فرایند مدرک گرایی را به سمت مهارت گرایی سوق دهیم و بالندگی لازم آموزش و پرورش را داشته باشیم .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه آموزش و پرورش این رویکرد را را به شکل جدی شروع کرده و موضوع مهارت آموزی، جامعه پذیری و ارتباط با جامعه در راس برنامه ها قرار دارد و سوال مهر امسال رئیس جمهور نیز این است که سال گذشته در حوزه مهارت چه کردیم .

احمدی اضافه کرد: این بدین معناست که امسال باید به تکاپو بیوفتیم و این همه سرمایه انسانی را به سمت مهارت افزایی توام با دانش افزایی سوق دهیم.

هادی زارع پور، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: برای سال تحصیلی جدید ۳۰۱۵ مدرسه و ۸۶۰۲ کلاس درس در استان فعال شده است .

وی افزود: ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل اداری و آموزشی نیز پوشش آموزشی و خدماتی به ۱۵۳ هزارو ۶۷۰ دانش آموز را انجام خواهند داد .

زارع پور با اشاره به مقاطع آموزشی دانش آموزان، اظهارکرد: ۷ درصد از دانش آموزان در مقاطع پیش دبستانی، ۵۳ درصد در مقطع ابتدایی، ۲۰ در متوسطه اول و ۲۰ درصد در متوسطه دوم حضور دارند .

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران و ۵۲ درصد را پسران تشکیل می دهند .

زارع پور تصریح کرد: ۷۸ درصد دانش آموزان این استان در مدارس دولتی و ۲۲ درصد در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیلند .

وی ادامه داد: همچنین ۲۵ درصد دانش آموزان در مدارس روستایی مشغول به تحصیلند و ۷۵ درصد جامعه هدف نیز در مدارس شهری فعالیت دارند .

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی گذشته با تلاش همه پرسنل و نیروها، خروجی و دستاوردهای خوبی داشته است .

زارع پور تاکید کرد: طی سال تحصیلی گذشته در بخش ها و برنامه های مختلف در سطح کشور، دانش آموزان و مربیان آموزش و پرورش استان موفق به کسب ۱۵۰ عنوان برتر شدند .

وی اضافه کرد: نقش آموزش و پرورش در توسعه کشور محسوس است و توسعه آینده کشور در سیمای آموزش و پرورش است.

|

|

|

|

|

|

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha