• دوشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-41798
  • خبرنگار : 50223

استاندار:

کم توجهی به نظم و انضباط سازمانی در برخی دستگاههای اجرایی کهگیلویه و بویراحمد

کم توجهی به نظم و انضباط سازمانی در برخی دستگاههای اجرایی کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دلیل انجام این اقدام به هیچ وجه به معنای نشان دادن اقتدار استاندار نیست، بلکه برای ایجاد نظم در بین مدیران و احساس مسئولیت و دغدغه مندی بیشتر نسبت به انجام امور و وظایف محوله به مدیر در سطح دستگاه‌های مختلف اجرایی است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد علی محمد احمدی از مجموعه اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان، امور مالیاتی و مرکز خدمات سرمایه گذاری به صورت سرزده بازدید کرد .

وی، مهمترین فلسفه بازدیدهای سرزده خود از دستگاه های مختلف اجرایی را در مرحله نخست ارتباط حرفه ای، مستقیم و کلامی با کارکنان، ارباب رجوع و آشنایی بیشتر با مشکلات و تنگناهای موجود در سطوح مختلف اداری و سازمانی ذکر کرد .

استاندار کهگیلویه وبویراحمد اظهارکرد: نهادینه شدن نظم و انضباط کاری، مسئولیت پذیری و تعهد بیش از پیش مدیران از دیگر اهداف مهم این بازدیدهاست .

احمدی یادآور شد: رعایت نظم و انضباط و انجام به موقع و منظم امور مردم در نهادها و سازمان ها اعم از دولتی و خصوصی یکی از اولویت‌های اساسی مد نظر مدیریت اجرایی استان است که باید سرلوحه کاری مدیران در بخش‌های مختلف قرار گیرد .

وی که تاکید و اصرار ویژه ای بر روی احیا و ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری برای تسریع در انجام امور مربوط به سرمایه گذاران از طریق راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری داشت از این مرکز نیز بازدید کرد .

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: نماینده و یا کارشناس هر دستگاه عضو این مرکز باید به صورت روزانه برای حمایت و هدایت سرمایه گذار و تسهیل در انجام امور سرمایه گذاری در استان در این مکان حضور فیزیکی داشته باشد .

احمدی همچنین از حضور کمرنگ برخی دستگاه های اجرایی در این مرکز خدمات سرمایه گذاری نیز انتقاد کرد و از مدیرکل دفتر حوزه استاندار خواست که میزان اهمیت و توجه دستگاه های مختلف عضو این مرکز خدمات سرمایه گذاری را بسنجد و مدیرانی که نسبت به این مهم کم توجه و سهل انگاری کرده اند را گزارش کند .

وی ادامه داد: شرایط و فضای امن برای هر سرمایه گذار واجدشرایط و توانمند در حوزه های مختلف از اقصی نقاط ایران و حتی خارج از کشور را با استفاده از تمامی ظرفیت های قانونی فراهم خواهیم کرد .

استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: حضور سرمایه گذاران توانمند از هر جای کشور و از اقصی نقاط ایران و حتی خارج از کشور در این استان نه تنها محدودیتی برای افراد بومی منطقه ایجاد نمی کند بلکه بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال، شکوفایی ظرفیت های بالقوه و استفاده بهینه از استعدادهای موجود اقتصادی در بخش های مختلف است .

احمدی با تاکید به اینکه، حضور به‌ موقع مدیر برای انجام امور مردم بیانگر پایبندی، مسئولیت پذیری و تعهد وی به وظایف و حل مشکلات مردم است، ادامه داد: بی‌ نظمی و سبک شمردن جلسات به معنای دغدغه مند نبودن و بی‌مسئولیتی مدیرکل محسوب می‌شود .

وی بیان کرد: باید شاخص‌ترین، زبده‌ترین و خبره‌ترین نیروهای دستگاه‌های اجرایی در جایگاه‌های میزخدمت برای تکریم و پاسخگویی مناسب و منطقی به مردم مستقر شوند .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: میزخدمت به عنوان پیشانی و مهمترین رکن دستگاه مربوطه برای تکریم و رعایت حقوق شهروندان محسوب می‌شود .

احمدی تصریح کرد: کارشناسان و نیروهای مستقر در میزخدمت ادارات باید بتوانند به مثابه یک مدیر و راهبر، تمامی فرآیند مراجعه یک ارباب رجوع را مشخص و از نابسامانی و بروکراسی‌های اداری تا حدودی جلوگیری کنند .

وی یادآور شد: یکی از اهداف اساسی در ایجاد میزخدمت در سطح دستگاه‌های اجرایی علاوه بر تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی، جلوگیری از سردرگمی مردم، کاهش میزان بروکراسی‌ها و تقسیم و تفکیک منظم وظایف از مبدأ است .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، ایجاد میزخدمت به لحاظ مکان یابی در بهترین بخش از ادارات باید ایجاد شود، گفت: پیشگیری از امکان برقراری ارتباط غیراصولی و مفسده آمیز با کارکنان اداری از دیگر اهداف استقرار میزخدمت در نهادهای مختلف اجرایی است .

احمدی با بیان اینکه هدف از بازدیدهای سرزده مچ گیری نیست، تاکید کرد: البته این بازدیدها به طور یقین یکی از شاخص های اساسی در ارزیابی عملکرد دستگاه ها محسوب می شود .

وی، یکی از ویژگی‌های مثبت و تاثیرگذار در این بازدیدها را ارتباط مستقیم و کلامی با کارکنان در سطوح مختلف اداری و ارباب رجوع دانست و افزود: از این طریق مشکلات و دغدغه‌های آنها جمع بندی و مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت اقدام مسئولان در استفاده بهینه از منابع، امکانات نیروی انسانی در راستای کمک به کارآمدی سازمان‌ها و تقویت و سهولت فرایند خدمت رسانی به مردم تاکید کرد .

احمدی اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان از جمله اداره کل امور اقتصادی و دارایی که مورد بازدید سرزده امروز واقع شد کم توجهی به نظم و انضباط سازمانی است .

وی با اشاره به مهمترین شاخص‌های ارزیابی مدیران در دستگاه‌های مختلف اجرایی، گفت: علاوه بر توان مدیریتی برای جذب اعتبارات متمرکز ملی، رضایت و تکریم ارباب رجوع، توجه به حقوق شهروندی و نظم و انضباط سازمانی از جمله این شاخص‌ها است .

استاندار کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: بازدیدهای سرزده از نهادهای مختلف اداری و حتی خصوصی در سطح استان با قاطعیت ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، علی محمد احمدی که از روزهای آغاز حضورش در این استان بر نهادینه شدن نظم و انضباط سازمانی در دستگاه‌های مختلف اجرایی و در بین مدیران تاکید ویژه‌ای داشت یکی از اهداف اساسی در بازدیدهای سرزده خود از سازمان‌ها و نهادهای اجرایی را تحقق این مهم می‌داند .

استاندار در روزهای آغاز حضور خود در این استان و به منظور تاکید و نهادینه کردن نظم و انضباط سازمانی، حتی مانع از ورود برخی مدیران که با تأخیر در جلسات و کارگروه‌های مختلف حضور می یافتند، شده بود .

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha