• شنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۷ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-41897
  • خبرنگار : 50223

پذیرش 2600 دانشجو در دانشگاه یاسوج طی سال تحصیلی جاری

پذیرش 2600 دانشجو در دانشگاه یاسوج طی سال تحصیلی جاری

رئیس دانشگاه یاسوج از پذیرش 2600 دانشجوی طی سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبرداد.

"احمد عریان" در حاشیه جشن دانشجویان ورودی جدید در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی امسال 1800 دانشجو در مقطع کارشناسی، 730 نفر در مقطع ارشد و 70 نفر در مقطع دکترا در این دانشگاه پذیرش شده اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 7هزار دانشجوی دختر و پسر در مقاطع مختلف این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، اظهارکرد: در مجموع 55درصد دانشجویان این دانشگاه را خانم ها و 45 درصد را رآقایان تشکیل می دهد.

رئیس دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری و اتوبوسرانی این شهر در سال تحصیلی جاری 10 دستگاه اتوبوس کار ایاب و ذهاب دانشجویان این دانشگاه را تا جلوی درب دانشگاه انجام می دهند.

عریان تصریح کرد: اولین وظیفه دانشجویان در دانشگاه استفاده از اوقات برای کسب علم و دانش است بنابراین باید از روز اول درس خود رزا بخوانید و همه چیز را به شب امتحان موکول نکنید.

وی با بیان اینکه دانشجویان در انتخاب دوست دقت و وسواس به خرج دهند، ادامه داد: در دانشگاه امکان پرداخت به فعالیتهای مختلفی از جمله فرهنگی، هنری، اجتماعی و سیاسی برای دانشجویان فراهم است.

رئیس دانشگاه یاسوج عنوان کرد: دانشگاه یاسوج جزو دانشگاههای خوب کشور است و اساتید زیادی در سطح ملی و جهانی دارد و آززمایشگاهها و کلاسهای نسبتا مجهزی برای رشد و شکوفایی دانشجویان ایجاد کرده است.

عریان بیان کرد: هم اکنون این دانشگاه در 60 رشته و گرایش کارشناسی و کارشناسی ارشد و نزدیک به 20 دوره دکترا دانشجو دارد.

وی اضافه کرد: دانشجویان سعی کنند به کلاسهای علمی و کار اموزی ها و کارورزی ها توجه و بهای بیشتر دهند چراکه این امر باعث کار آفرین تر شدن دانشجویان و فراهم شدن مسیر یافتن شغل مناسب می شود.

همچنین فریبرز نیکدل، معاون فرهنگی و دانشجویی داشنگاه یاسوج نیز به خبرنگار ایسنا گفت: طی سال تحصیلی جدید به 1374 دانشجوی پسر و دختر خوابگاه داده شد که از این تعداد 645 نفر خانم و 509 آقا در یاسوج، 160 نفر در خوابگاه دانشکده نفت و گاز گچساران و 60 نفر در خوابگاه دانشکده صنعت و معدن چرام بوده اند.

وی اظهارکرد: در مجموع 1278 آقا و 1773 خانم از دانشجویان این دانشگاه در خوابگاه اسکان دارند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha