• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۷ / ۱۸:۱۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-41909
  • خبرنگار : 50223

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مدیران به دور از بروکراسی اداری می توانند کارهای خوشحال برای مردم انجام دهند/کوتاهی در پیگیری مصوبات دهستان زیلایی

مدیران به دور از بروکراسی اداری می توانند کارهای خوشحال برای مردم انجام دهند/کوتاهی در پیگیری مصوبات دهستان زیلایی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زمینه برخی مصوبات سفر به این دهستان کوتاهی شده و کارها آنطور که شایسته است پیگیری نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا کهگیلویه و بویراحمد علی‌محمداحمدی یکشنبه، 15 مهر ماه در نشست بررسی مصوبات سفر به دهستان محروم زیلایی افزود: دسترسی به مراکز آموزشی در دهستان زیلایی به راحتی نیست و مشکلاتی از جمله هزینه و نبود وسایل ایاب و ذهاب را دارد که باید با بررسی بصورت متناسب این مراکز ایجاد شود.

وی اظهارکرد: کارها و مصوبات دهستان زیلایی نباید درگیر بروکراسی اداری شود و مدیران با خلاقیت و همت بالا نسبت به اجرایی کردن این مصوبات اقدام کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در زمینه برخی مصوبات سفر به این دهستان کوتاهی شده و کارها آنطور که شایسته است پیگیری نشده است.

احمدی در خصوص مصوبات حوزه بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی ضمن انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات حوزه علوم پزشکی تصریح کرد: رئیس دانشگاه باید بجای گشت زدن در تهران دنبال کار مردم باشند و بجای اینکه 6 روز هفته در تهران باشد 10 معاون و نیروی زیادی که دارد را پیگیر امور نیز کند.

وی ادامه داد: نگران مردم دهستان زیلایی هستیم که امید به شما مسئولان علوم پزشکی دارند و شما کاری نمی کنید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هیچ اتفاقی در حوزه علوم پزشکی برای دهستان زیلایی نیفتاده و مصوباتی که بادی انجام می داد، انجام نداده است. توقع داشتم علوم پزشکی پروژه های خود را در این دهستان بخصوص پروژه هایی که اعتبار لازم اختصاص یافته را اجرا کند بنابراین باید طی جلسه ای با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی این مسایل بررسی شود.

احمدی بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان گزارش ارائه شده از سوی نماینده این دستگاه ناقص بود و کارها رها شده است. خدمات رسانی به مردم زیلایی با توجه به نیاز منطقه، از یاسوج و گچساران عاجل تر است.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاههای اجرایی استان در بیشتر مواقع با دور زدن بروکراسی های اداری و انجام کارهای خلاق می توانند کاری کنند که مردم خوشحال شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: دولت دو شهرستان لنده و بهمئی را در این استان بعنوان پایلوت جهت محرومیت زدایی در نظرگرفته است و ما مسئولان استان نیز دهستان زیلایی را بعنوان پایلوت برای محرومیت زدایی در نظر گرفیتم تا برای محرومیت زدایی از این دهستان اقدام شود.

احمدی گفت: مدیران دستگاههای اجرایی استان اهتمام داشته باشتند و کمک کنند تا ضمن اشتغالزایی در این منطقه با ارائه خدمات محرومیت زدایی نیز صورت گیرد.

وی افزود: طی یک سال گذشته در زمینه گاز رسانی به مناطق مختلف استان بیش از 200 میلیون تومان هزینه شدهو خدماتی نیز ارائه شده است که باید با همت مسئولان و متولیان امر برای روستائیان منطقه شغل پایدار ایجاد تا از مهاجرت به شهر جلوگیری شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، اشتغال و کارآفرینی در قالب مجتمع کارگاهی توسط شهرک های صنعتی استان و خوداشتغالی با کسب آموزش های فنی وحرفه ای از طریق کمیته امداد امام(ره)، صنایع دستی و گردشگری در این مناطق با جدیت دنبال شود، اظهارکرد: مسئولین باید نسبت به مناطق محروم بیشتر دغدغه و توجه داشته باشند .

احمدی بیان کرد: مدیران دستگاههای اجرایی استان در زمینه اجرای مصوبات و ارائه خدمات به دهستان زیلایی موازی کار نکنند.

وی از شرکت آب منطقه استان نیز انتقاد کرد و ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای هم مصوباتی در زیلایی داشت اما تاکنون کاری انجام نداده است .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: روز چهارشنبه هفته جاری نشستی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیرامون وضعیت زیلایی برگزار می‌شود که بررسی می‌کنم کدام مدیر در این نشست حضور داشته و کدام مدیر غایب بوده است.

به گزارش ایسنا، ۱۰ بند تفاهم نامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و استاندار کهگیلویه وبویراحمد در خصوص رفع محرومیت از دهستان زیلایی با حضور استاندار و مسئولین ۱۱ دستگاه اجرایی استان بررسی شد .

این تفاهم نامه بالغ بر ۷۲۸ میلیارد ریال اعتبار دارد که ۵۰ درصد سهم استان و ۵۰ درصد سهم نهاد ریاست جمهوری است.

گفتنی است که در این نشست ۱۱ دستگاه اجرایی استان گزارشی از کارها و اقدامات انجام شده در منطقه زیلایی را بیان کردند که استاندار با عدم رضایت نسبت به عملکرد بهداشت و درمان و آموزش پزشکی استان و آب منطقه ای به آنها تاکید کرد تا جلسه بعدی عقب ماندگی برنامه کاری خود را جبران کنند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha