• چهارشنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۷ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-42315
  • خبرنگار : 50223

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه یاسوج

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه یاسوج

جلسه تبادل تفاهم نامه بین شرکت آبفای استان و دانشگاه یاسوجدر سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا کهگیلویه و بویراحمد دکتر احمد عریان، رئیس دانشگاه یاسوج در این نشست گفت: دلسوزی و تلاش پیگیر مدیرعامل آبفای استان و همکارانش ستودنی است.در قرن21هر گونه اختلاف و بروز جنگی بر پایه آب خواهد بود .

وی افزود: با توجه به عدم مدیریت صحیح در مصرف آب به نسلهای آینده جفا می کنیم که متاسفانه آبیاری سنتی استفاده نادرست از این منابع،باعث آسیب رساندن به آن شده است . ما در گذشته کارشناسانه، دانش بنیان و علم محور بدنبال رفع مشکلات کم آبی کشور نبوده ایم که این اقدام می تواند آینده خطرناکی را برای ما و نسلهای بعدی رقم بزند .

عریان اظهارکرد: چرا دلسوزانه بدنبال حل مشکلات نباشیم در حالیکه باید در سطح کلان کشور یک دورنمای کلی داشته باشیم تا حداقل این مشکل را به عقب بیندازیم ومتاسفانه کارنامه قابل دفاع برای عملکرد ادارات و دانشگاهها در گذشته نداریم، عقب نشینی جنگلها و تخریب زمین های حاصل خیز از مشکلات کم آبی است که امیدواریم با همکاری متقابل این مشکل حل شود .

رییس دانشگاه یاسوج،  آمادگی دانشگاه را در راستای ایجاد بستری مناسب برای حل مشکلات آب اعلام و خاطرنشان کرد: ما در سطح دانشگاههای تراز اول کشور هستیم و برای جمع آوری ، اصلاح و بازیافت آب با استفاده از  علوم شیمی اقدام خواهیم کرد .

عریان از امضا ء کردن بیش از 1000تفاهم نامه در دوران خدمت خود خبرداد و بیان کرد: بسیاری از آنها اجرایی و عملیاتی شده که امیدواریم این تفاهم نامه آثار و برکاتی داشته باشد و آینده گان از فواید آن بهره مند شوند .

مهندس علی لدنی نژاد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تشکر از مجموعه دانشگاه یاسوج گفت:ارتباط ما و دانشگاه در خصوص مسائل مربوط به آب و برق باید قوی تر باشد، ما مسولین اجرایی این حوزه محصول دانشگاه هستیم و خودمان را از مجموعه دانشگاه می دانیم .

وی با بیان اینکه ظرفیت های بالای دانشگاه یاسوج  جوابگوی نیاز های صنعت آب می باشد، اظهارکرد: نگاه ما این است که از تمامی ظرفیت های موجود در دانشگاه یاسوج بهره لازم را ببریم .

لدنی نژاد ایجاد ارتباط مستمر دانشگاه یاسوج و آبفای استان را ضروری دانست و تصریح کرد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری می‌تواند زمینه ای مناسببرای استفاده از ظرفیت های موجود در دانشگاه و آبفا برای دو طرف  باشد .

وی با اشاره به راه اندازی مرکز آموزش های صنعت آب و برق استان در آینده ای نزدیک خاطرنشان کرد: این مرکز نیز به نوبه خود می تواند زمینه‌ساز ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه یاسوج با  مجموعه وزارت نیرو در استان باشد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده از ظرفیت دانشگاه را برای مجموعه همکاران خود مهم خواند و عنوان کرد: استفاده از مشاورین دانشگاهی نیاز مبرم است به گونه ای  که سطوح علمی دانشگاه می تواند نیازهای ما  را برآورده نمایند و باید هماهنگی های لازم بیش از پیش به وجود آید تا در کمترین زمان، امکان همکاری متقابل وجود داشته باشد .

لدنی نژاد با توجه به نقش اساسیارتباط شرکت آبفا و دانشگاه از طریق این تفاهم نامه اضافه کرد: تفاهم نامه می تواند در دو قالب مشاوره و مطالعه به ما کمک کند تا در کمترین زمان، نیازها برآورده شودو شرکت آبفای استان در همین راستا،آماده همکاری متقابل و جدی است .

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری بین شرکت آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه یاسوج امضاء و تبادل شد.

|

|

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha