• دوشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-42371
  • خبرنگار : 50223

تسهیل ازدواج جوانان دغدغه مسئولان و خانواده ها نیست

تسهیل ازدواج جوانان دغدغه مسئولان و خانواده ها نیست

مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم‌ رهبري در دانشگاههای آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تسهیل ازدواج جوانان به دغدغه مسئولان و خانواده ها تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا کهگیلویه و بویراحمد حجت الاسلام سید حکمت الله هاشمی پور در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت و ضرورت ازدواج بر کسی پوشیده نیست، افزود: در سبکی که مدیران، خانواده‌ها و جامعه دنبال می کنند هیچگونه نگاهی بر تسهیل ازدواج وجود ندارد.

وی اظهارکرد: در حالی که سن ازدواج به بیش از 25 سال افزایش پیدا کرده اما سن بلوغ به زیر 12 سال رسیده است.

مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم‌ رهبري در دانشگاههای آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مدیران در تراز مدیریت جمهوری اسلامی نباید وقتی جوانان بیکارند و نمی‌توانند ازدواج کنند، سوار خودرو های خارجی شوند و طبق بررسی‌های انجام شده دستگاه ها و ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 300 خودرو خارجی دارند.

حجت الاسلام هاشمی پور تصریح کرد: تنها متولی ازدواج که در راستای تسهیل ازدواج گام بر می‌دارد دفتر نهاد رهبری در دانشگاه هاست.

وی ادامه داد: در سطح کشور ازدواج های دانشجویی 12 تا 13درصد کمتر از سایر ازدواج ها منجر به طلاق شده است که وضعیت این آمار در سطح دانشگاه های استان کهگیلویه و بویراحمد بهتری است.

مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم‌ رهبري در دانشگاههای آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدیران دستگاه های مختلف باید از ازدواج جوانان حمایت کنند، عنوان کرد: متاسفانه امروز با تغییر سبک زندگی اولویت خانواده ها تحصیل، اشتغال و ازدواج شده در حالی باید اولویت خانواده ها ازدواج جوانان و فرزندان خود باشد.

حجت الاسلام سید حکمت الله هاشمی پور تاکید کرد: به دلیل در اولویت نبود ازدواج جوانان سن ازدواج به 28 سال رسیده که نگران کننده است و خانواده ها باید عروس و داماد پاک برای آنها مهمتر از تشریفات چشم و هم‌چشمی و جهیزیه‌های لوکس و آنچنانی باشد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه خانواده با بحران مواجهیم، بیان کرد: متاسفانه طی سال های اخیر شاهد افزایش آمار طلاق در استان بودیم و برخی بررسی‌ها در سطح کشور نشان می‌دهد که 70 درصد خانواده ها در کشور سوءظن است.

مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم‌ رهبري در دانشگاههای آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در صورتی که زمینه ازدواج جوانان فراهم نشود به انحراف کشیده می‌شوند و تحکیم خانواده را سست می‌کند، اضافه کرد: باید ازدواج به دغدغه مسئولان و خانواده ها تبدیل شود، خانواده ها از برخی سخت‌گیری ها و ایجاد موانع برای جوانان کوتاه بیایند تا زمینه هر چه بهتر ازدواج فرزندانشان فراهم شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha