• چهارشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-42467
  • خبرنگار : 50223

آنچه در نشست شورای پژوهش کهگیلویه و بویراحمد گذشت

آنچه در نشست شورای پژوهش کهگیلویه و بویراحمد گذشت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای برگزاری نمایشگاه پژوهش استان با تعامل و همکاری بخش خصوصی از هیچ کوششی دریغ نکنید .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا کهگیلویه و بویراحمد علی محمد احمدی روز چهارشنبه، 14آذرماه در نشست شورای پژوهش استان با بیان اینکه در صورتی دانشگاه یاسوج هنوز برای تعیین محل برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش مشکل دارد درخواست کند تا مدیریت بحران استانداری نمایشگاه را در چادر برپا کند، افزود: در نشست شورای پژوهش با این سطح نباید در زمینه سیستم گرمایشی و برق صحبت کرد و اگر نمی‌توانید کاری کنید اصراری بر برگزاری نمایشگاه نداریم .

وی با بیان اینکه اگر شهرداری یاسوج برای فراهم کردن محل برگزاری نمایشگاه برای 25میلیون تومان همکاری نکند استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی دومیلیارد از محل اعتبارات پروژه 10 میلیاردی شهرداری کم می‌کنیم، اظهارکرد: برای برگزاری این نمایشگاه با تعامل و همکاری بخش خصوصی از هیچ کوششی دریغ نکنید . مسئول برپایی نمایشگاه هفته پژوهش دانشگاه یاسوج است و این نمایشگاه برای ما اهمیت دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مسئولان برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش خاطرنشان کرد: برای برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش کار را به جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج بسپارید تا ببینیم خالی بندی می‌کند و یا درست می گوید . از دانشگاه انتظار داریم که قوی تر و با برنامه باشد.

احمدی با تاکید بر اینکه برخی از دانشگاه‌های استان در زمینه تولید علم جزو استان‌های برتر هستند، تصریح کرد: باید آحاد مردم، دانش‌آموزان و دانشجویان جلوه این تبلور و برتری را در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی ببینند .

وی خواستار همکاری شهرداری یاسوج برای آماده سازی محل برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی شد و اضافه کرد: انتظار می‌رود دانشگاه یاسوج با تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها برای اجرای برنامه‌های هفته پژوهش سنگ تمام بگذارد.

همچنین جبار کیانی پور، اتاق بازرگانی یاسوج گفت: اگر شرکت نمایشگاهی پای کار بیاید می تواند کمک به برپایی نمایشگاه پژوهش استان کند.

وی اظهارکرد: در صورتی که شهرداری در زمینه مکان برای برپایی نمایشگاه همکاری نمی کند، برپایی نمایشگاه پژوهش استان از صفر تا 100به شرکت نمایشگاههای دائمی استان واگذار شود.

احمد عریان، رئیس دانشگاه یاسوج نیز گفت: فعالیت‌های توسعه در کهگیلویه و بویراحمد بر مبنای پژوهش، بررسی دقیق، آمار و اطلاعات نیست .

وی اظهارکرد: مسئولیت سازمان‌ها و نهادهای مختلف و متولی امر پژوهش و آموزش برای برگزاری باشکوه هفته پژوهش امسال بویژه برگزاری نمایشگاه مشخص شده است .

عریان از صدور ابلاغ اعضای ستاد هفته پژوهش خبر داد و افزود: همچنین ابلاغ اعضای کمیته‌ها توسط جانشین رئیس ستاد صادر و کمیته‌های مختلف تاکنون جلسات مختلفی را برگزار کرده‌اند .

رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط کمیته نمایشگاه هفته پژوهش خاطرنشان کرد: دستاوردهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد .

عریان تصریح کرد: امیدوارم با برنامه‌ریزی دقیق و مدون متولیان امر شاهد رونق بیش از پیش نمایشگاه هفته پژوهش امسال باشیم که در این راستا کمیته دانش آموزی فعال شده است .

وی با اشاره به نقش رسانه و اطلاع رسانی در توسعه و ترویج پژوهش ادامه داد: کمیته تبلغات و اطلاع رسانی این هفته تشکیل شده و اعضای کمیته احکام نیز صادر شده است .

رئیس دانشگاه یاسوج خواستار تسریع در آماده سازی محل برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در یاسوج توسط شهرداری شد و عنوان کرد: زیرساخت‌های لازم از جمله تامین وسایل گرمایشی و برق فراهم شود .

عریان بیان کرد: مکاتبه لازم با فرماندارن گچساران و کهگیلویه برای برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در دوگنبدان و دهدشت انجام شده و البته اعلام آمادگی نیز کرده‌اند .

همچنین ابوالقاسم عوض‌پور، معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج نیز در این نشست با تشریح فعالیت‌های انجام شده برای برگزاری باشکوه برنامه‌های هفته پژوهش گفت: امیدوارم در کمترین زمان ممکن محل برگزاری نمایشگاه نهایی شود .

وی افزود: محل برپایی نمایشگاه هفته پژوهش باید تحویل پارک علم و فناوری شود تا برای غرفه بندی و دیگر مسائل مورد نیاز اقدامات لازم را انجام دهد .

دهبانی، نماینده شهرداری یاسوج نیز در این نشست از آماده سازی محل برپایی نمایشگاه هفته پژوهش خبر داد و گفت: بزودی مشکل برق و گازرسانی در کمترین زمان ممکن برطرف می‌شود .

اورنگ ایلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تجربیات سال گذشته این دانشگاه در برگزاری هفته پژوهش گفت: امیدوارم با تلاش و جدیت مشکلات برطرف و یک نمایشگاه باشکوه برگزار شود .

وی ضمن انتقاد از انتخاب اولویت‌های پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۷ افزود: فرایند این انتخاب غیر‌منطقی و ناعادلانه بوده است . در نشستی که اعضای دارای حق رای به نسبت دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها تعیین نشده باشد نباید بیش از این انتظار داشت .

ایلامی با اشاره به ضرورت انتخاب مسائل بهداشتی و درمانی به عنوان یک اولویت و استفاده از اعضای هیئت علمی به عنوان پژوهشگر اظهارکرد: حق این بوده که از اعضای هیئت علمی باسابقه دانشگاه علوم پزشکی استفاده شود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تجربیات سال گذشته این دانشگاه در برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش خاطرنشان کرد: امیدوارم با تلاش و جدیت مشکلات برطرف و یک نمایشگاه باشکوه برگزار شود.

ایلامی تصریح کرد: به طور حتم تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های خدمات رسان از جمله آب، برق و گاز در برگزاری باشکوه نمایشگاه هفته پژوهش نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: به طور حتم تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های خدمات رسان از جمله آب، برق و گاز در برگزاری باشکوه نمایشگاه هفته پژوهش نقش بسزایی دارد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی را بر عهده دارد، عنوان کرد: حضور مسئولان استانی از جمله دبیرکل ستاد هفته پژوهش در دو برنامه زنده تلویزیونی از شبکه دنا، ساخت کلیپ، موشن‌گرافی، ایجاد  اتاق خبر در نمایشگاه و نشست خبری مسئولان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است .

وی با اشاره به اینکه حضور در برنامه زنده تلویزیونی نگاه روز با موضوع پژوهش و جایگاه آن در استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی شده است، اضافه کرد: راه اندازی غرفه خبر برای اطلاع رسانی، مصاحبه با پژوهشگران منتخب، طراحی و چاپ پوستر همایش و کلیپ اختتامیه نیز جزو برنامه‌های در دستور کار است .

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha