• جمعه / ۱۶ آذر ۱۳۹۷ / ۲۰:۲۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-42476
  • خبرنگار : 50223

فضای حاکم بر دانشگاه یک وضعیت نسبی رو به رکود دارد

فضای حاکم بر دانشگاه یک وضعیت نسبی رو به رکود دارد
معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: فضای حاکم بر دانشگاه یک وضعیت نسبی رو به رکود دارد.
دکتر جمشید محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: فضای حاکم بر دانشگاه یک وضعیت نسبی رو به رکود دارد به گونه ای که گرایش به سمت مسایل سیاسی کاهش یافته است که هم از طرف دانشجویان و اساتید این روند دیده می شود که بخش عمده ای از آن ناشی از شرایط موجود کشور و جامعه است.
وی اظهارکرد: عوامل متعددی بر وضعیت دانشجویان و دغدغه های آنان تاثیر گذار بوده است که باعث شده شور و حال دانشجویان فعلی نسبت به گذشته کاهش یابد، از جمله آنها می توان وضعیت رشته تحصیلی و آینده شغلی آنان، مشکلات اقتصادی، مدرک گرایی و آزادی های اجتماعی آنان را نام برد. با اینکه امروز توجه به امورات رفاهی، فرهنگی و ورزشی نسبت به دهه های گذشته افزایش یافته است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: نقد سازنده و منصفانه در هر زمینه ای باعث بهبود و پیشرفت امور می شود و اگر نقدها، مطالبه گری و صدای دانشجویان منصفانه و دلسوزانه باشد قطعا مسئولان باید آن را فرصت قلمداد کنند و مسئولان باید بطور ویژه به آن توجه کنند. 
محمدی تصریح کرد: بنابراین هم دانشجویان و هم مسئولان باید پیشرفت کشور را در نظر بگیرند و مسئولان حساسیت های دانشجویان را لحاظ کنند و از نقدهای دانشجویان حداکثر بهره برداری را به عمل آورند.
وی با بیان اینکه کرسی های آزاد اندیشی موضوع بسیار مهمی است که دانشگاهها باید بر آن اهتمام ورزند، ادامه داد: گرچه این موضوع در حوزه های علمی و پژوهشی عملا وجود دارد اما در حیطه های دیگر به صورت جدی و عملی مورد توجه قرار نگرفته است و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری باید بصورت عینی و نهادینه دیده شود، چراکه سبب پیشرفت، هم افزایی، نشاط و پویایی بیشتر در دانشگاهها و جامعه خواهد شد و آستانه تحمل را بالا می برد و منجر به فضای باز در دانشگاهها می شود. 
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج طی سالهای اخیر تعدادی کرسی آزاد اندیشی برگزار شد که ضروری است افزایش یابد.
محمدی بیان کرد: دانشجویان موتور محرکه کشور در حوزه تفکر، خردورزی اند و منشا تحول در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و پژوهشی هستند.
وی اضافه کرد: امام راحل فرمودند؛ "دانشگاه مبداء تحولات است" بنابراین جامعه دانشگاهیان بخصوص دانشجویان می تواند در وضعیت فعلی با گفتمان سازنده و نقدهای منطقی، مفید و دلسوزانه و با توجه به شرایط جهانی، منطقه ای و داخلی کشور و آسیب شناسی آن نقش مهمی در خروج از شرایط فعلی کشور داشته باشند و امیدواری به آینده افزایش می یابد و استفاده از نخبگان، صاحبنظران و متخصصان در این روند بسیار تاثیرگذار است.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha