• جمعه / ۱۶ آذر ۱۳۹۷ / ۲۲:۰۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-42477
  • خبرنگار : 50223

مجمع هماهنگی تشکلهای اسلامی دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد

مجمع هماهنگی تشکلهای اسلامی دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد
مجمع هماهنگی تشکلهای اسلامی دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد(مَهتاد) به میزبانی تشکل وحدت اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و شروع به کار کرد.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد در بخشی از بیانیه این مجمع آمده است؛
16 آذر نقطه عطفی در تحولات دانشجویی و تاریخ معاصر ایران است که در آن برای مقابله با استبداد و استکبار، سنگ فرشهای دانشگاه تهران به خون پاک"سه اختر اهورایی"رنگین شد تا نشان دهد دانشگاه مکانی است که مبدا تحولات و پیشگام جنبش‌های آزادی طلب و ضد استبدادی بوده حال که در چهلمین سالگرد انقلاب جمهوری اسلامی ایران قرار داریم، متاسفانه همچنان محدودیت ها و فشارهای جریانهایی بر جنبش اصیل دانشجویی می بینیم که به صراحت برخلاف آرمانهای اصیل انقلاب و همچنین شعار"استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" که شعار اساسی انقلاب بود رفتار و برخورد می کنند.
در ادامه این بیانیه آمده است؛ حال در آستانه روزی که دانشجویان این دیار با خون خود نام روز دانشجو را بر دیواره تاریخ هک کردند و با استعانت از سخن امام که فرمودند: "دانشگاه باید مبدا تحولات باشد" تشکلهای اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد بر آن شدند که با تشکیل مجمع هماهنگی تشکل های اسلامی دانشجویان(مَـهـتـاد) برای آرمانهایشان، شانه به شانه کنار هم بایستند و فریاد عدالتخواهی، حق طلبی، مطالبه گری، استکبار و استبداد ستیزی سر دهند. 
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است؛اعضای این مجمع هم پیمان شدند تا روزی که ذیل نام مقدس جنبش دانشجویی فعالیت می کنند، قدمی از مطالبات دانشجویان پای پس نکشند. مَـهـتـاد تشکیل شد تا بازوان قدرتمندی باشد برای تشکلهای دانشجویی و دانشجویانی که دل در گرو مهر میهن دارند و برای جامعه احساس مسئولیت می کنند.
در پایان این بیانیه آمده است؛ امید است که با تشکیل این مجمع نقطه عطف و همگرایی در تحولات دانشجویی اعم از سیاسی، فرهنگی، علمی، اجتماعی و ... در استان باشد و در راستای تحرک بیشتر این جنبش و باز تولید مسیر اصلی و نیل به اهداف دانشجویی، فضا برای گفتگوهای درون دانشگاهی و درون استانی باز شود تا بتوان تحمل سخن یکدیگر را تمرین کرد و با این تمرین و ساختن به برج بلند آزاداندیشی و گفت وگوهای سازنده برای توسعه و پیشرفت استان و ایران رسید.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha