• پنجشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۷ / ۲۱:۰۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-42536
  • خبرنگار : 50223

نماینده بویراحمد و دنا:

اجرای1000هکتار آبیاری تحت‌فشار در بویراحمد برنامه امیدبخشی است

اجرای1000هکتار آبیاری تحت‌فشار در بویراحمد برنامه امیدبخشی است
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای 1000 هکتار دیگر آبیاری نوین در اراضی این شهرستان از برنامه‌های قابل تحسین و امیدبخشی است که مورد حمایت ما خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری ایسنا کهگیلویه و بویراحمد، غلام‌محمد زارعی صبح امروز در جمع برخی از مدیران و کارشناسان بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: با ورود به ساختمان جهاد کشاورزی بویراحمد، حال و هوای دوران کار و تلاش و اخلاص برایم زنده شد و یاد دوران جنگ افتادم.
وی اظهار کرد: تأمین و امنیت غذایی اولویت اول همه مسئولان است و این نشان از جایگاه جهادگران بخش کشاورزی و اهمیت مسئولیت و نقشش شماها دارد که اگر به آن توجه نشود، یک جامعه وابسته و لب پرتگاه خواهیم داشت که به هیچ هدفی نخواهد رسید.
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد روی مواهبی خدادادی خوابیده است و اگر می‌خواهیم در تولید و امنیت غذایی مملکت و استان خودمان نقش‌آفرینی کنیم باید برنامه داشته باشیم و طرح ارائه کنیم.
زارعی تصریح کرد: قول می‌دهم که از هر برنامه بخش کشاورزی که قطعا بر اساس یک معیار علمی و منطقی تعیین شده است، حمایت می‌کنم و از هر ظرفیتی برای کمک به آن بهره می‌گیرم.
وی با اشاره به نگاه عادلانه مدیریت ارشد کشاورزی این استان به حوزه‌های مختلف تحت مدیریتش، ادامه داد: آقای تاج‌الدینی را فردی پیگیر و دلسوز دیدم و از او و برنامه‌هایش حمایت می‌کنم تا بخش کشاورزی به سمت پیشرفت و آبادانی حرکت کند.
نماینده شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انتظارم از جهادکشاورزی این است که در توزیع اعتبارات و فرصت‌ها به هیچ وجه فشارهای سیاسی من و امثال من را لحاظ نکند و به همین رویه ادامه دهد چرا که این روزها هرگونه تضییع حقوقی در رسانه‌ها و افکار عمومی به چالش کشیده می‌شود هر چند تاکنون نگاه‌ها عادلانه بوده است.
زارعی با بیان اینکه در دورانی که کشور صاحب منابع فراوان مالی بود، توجه آنچنانی به کشاورزی نشد، تاکید کرد: به ویژه در حوزه بهره‌وری آب زیرساخت‌ها و پیش‌بینی‌های لازم نشد و اکنون باوجود آنکه در سالیان اخیر تلاش‌های زیادی شده است اما با محدودیت‌های فراوانی در حوزه آب روبرو هستیم.
وی، برنامه جهاد کشاورزی برای اجرای ۱۰۰۰ هکتار دیگر طرح‌های آبیاری نوین را کاری به‌جا و قابل تحسین برشمرد و بیان کرد: این طرح‌ها مورد حمایت کامل ما بوده چرا که به کشاورزی و کشاورز و محیط‌زیست کمک شایانی می‌کنند.
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به کمک متولی کشاورزی این استان تلاش خواهیم کرد تا از حمایت‌های اعتباری ملی برای طرح‌ها و پروژه‌های حوزه آب و خاک و احداث باغات در اراضی شیبدار استفاده بیشتری شود.
زارعی با اشاره به تغییر اولویت‌ها در حوزه روستا گفت: اعتقاد دارم که اولویت توسعه عمرانی در روستاها باید جای خود را به توسعه زیربناهای اقتصای بدهد و من این را همه جا فریاد زدم که اگر به معیشت و اقتصاد مردم روستا نپردازیم در شهرها به مشکل می‌خوریم و سیاست‌های توسعه‌ای ما شکست خواهد خورد.
وی اظهارکرد: اگر توسعه اقتصادی روستاها که مسولیت سنگینی می باشد در اولویت قرار گیرد عمده آن بر دوش جهاد کشاورزی است.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ضمن توصیه به متولیان بخش کشاورزی تأکید کرد: شما تصمیم‌گیرندگان باید بیش از آنکه در ساختمان‌ها باشید، در مزارع باشید؛ سن کشاورزان ما بالا رفته و اگر تدابیری نیندیشید که مزارع تعطیل نشوند، فاتحه تولید و امنیت غذایی خوانده می‌شود.
زارعی خاطرنشان کرد: مهندس کشاورزی نباید پشت میز بنشیند بلکه باید به مزارع برود و برای اینکه کشاورزی به ویژه در بین جوانان به فرهنگ عمومی و یک فضیلت و ارزش تبدیل شود، تلاش کنند.
وی ادامه داد: در این زمینه البته برنامه‌های خوبی در دست اجرا است و کارشناسانی که جدیدا در بخش کشاورزی استخدام شدند، به روستاها و مراکز جهاد در بخش‌ها رفتند و این حرکت خوبی بوده است.
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی همچنین از استخدام‌های جدید هم در وزارت جهاد کشاورزی و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی خبر داد.
زارعی در مقابل این خواسته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد که از او یک هدیه خواسته بود، اضافه کرد: بهترین هدیه من پیگیری کارهای شماست، برنامه از شما، حمایت و پیگیری از من اما برخی مشکلات مالی کارمندان جهاد از جمله پرداخت تسهیلات ضروری را قول می‌دهم.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha